رازهای طراحی سایت

راز اول از رازهای طراحی سایت : محتوا همه چیز است

باید قبول کنید که در تمامی سایت‌ها مهم‌ترین مورد محتوای سایت است. این قانون در مورد تمامی سایت‌ها صادق است. هرچه شما سایتی با گرافیک عالی و طراحی ظاهری چشمگیر داشته باشید ولی مطلبی برای ارائه به کاربر نداشته باشید در عمل شکست خورده اید. در اصل این محتوای سایت است که باعث ورود کاربر به سایت می‌شود.

وبلاگ نویسان برتر دنیا از سبک ترین قالب‌های موجود با کمترین میزان استفاده از مولتی مدیا برای سایت خود استفاده می‌کنند. چون هدف ارائه مطالب مفید به کاربر است و برای کاربر فرقی نمیکند که سایت چه ظاهری داشته باشد. زیرا محتوا آنقدر جذاب هست که نداشتن گرافیک زیبا را پوشش می‌دهد. به عنوان نمونه وبلاگ شخصی Matt Cutts رئیس بخش مبارزه با اسپم گوگل را مشاهده کنید. فقط مبتنی بر متن است اما هزاران بازدید روزانه دارد. چون به محتوا اهمیت داده است.

بجای استفاده از گرافیک سنگین در فرآیند راه اندازی سایت می‌توانید از ترکیب رنگ مناسب در کنار فونت خوانا با اندازه مناسب استفاده کنید. این موارد از نکات مهم در طراحی سایت هستند که کمتر مدیر سایتی به آن توجه میکند. اگر فقط میخواهید سایتی برای فروش یک محصول داشته باشید باید بدانید که طراحی سایت برای شما مهم است. چون در سایت فروشگاهی باید عکس و فیلم وجود داشته باشد تا کاربر بتواند انتخاب درست داشته و ترغیب به خرید شود. ولی در یک سایت اطلاع رسانی و خبری نیاز چندانی به استفاده از طراحی زیبا نیست.

رازهای طراحی سایت

راز دوم از رازهای طراحی سایت: استفاده درست از گرافیک

بسیاری از افراد که به تازگی قصد راه اندازی و طراحی وب سایت دارند معمولا خواسته‌های عجیبی مطرح می‌کنند. به عنوان مثال توقع دارند وقتی کاربری وارد سایت شد نشانگر موس او تغییر شکل بدهد یا برای او پیغام خوش آمد نمایش داده شود یا چندین عکس بزرگ در صفحه اصلی سایت به کاربر نمایش داده شود که بیانگر مطلب خاصی نیست.

این افراد باید توجیه شوند که در طراحی سایت فقط زیبا سازی ظاهری سایت مهم نیست. بلکه راحتی کاربر در پیدا کردن بخش‌های مختلف و رسیدن سریع به مقصد مهم‌تر است. توجه داشته باشید تمامی افراد دسترسی به اینترنت پر سرعت ندارند بنابراین نباید سایتی داشته باشید که افراد مجبور نباشند چندین دقیقه برای لود شدن یک تصویر وقت بگذارند.

اگر می‌خواهید سایت کم حجم و زیبایی داشته باشید :

از تصاویر به تعداد زیاد استفاده نکنید.

حجم و سایز تصاویر را مناسب با مطلب خود انتخاب کنید.

از رنگ روشن برای پس زمینه و رنگ تیره برای متن استفاده کنید.

متن خود را پاراگراف بندی کنید و کلمات مهم را به صورت پر رنگ یا زیر خط نمایش دهید.

در انیمیشن‌ها و فایل‌های Gif تعداد فریم‌ها را کم کنید تا حجم نهایی آن کاسته شود.

از موسیقی پس زمینه استفاده نکنید.

از اپلت‌های زیباساز جاوا استفاده نکنید.

اگر ویدئو دارید برای آن دکمه پخش/ توقف قرار دهید.

قانون ۳ کلیک : این قانون مهم که توسط اکثر شرکت های طراحی وب سایت در سراسر دنیا رعایت میشود میگوید که وقتی کاربری وارد سایت شد باید بتواند نهایتا با ۳ کلیک یا در سه مرحله به خواسته خود برسد. در غیر این صورت سایت شما را ترک خواهد کرد. البته قانون ۳ کلیک می‌تواند کوتاه‌تر هم باشد. یعنی در همان صفحه اصلی سایت دکمه ثبت نام یا دانلود یا ….. وجود داشته باشد.

به طور خلاصه…

از رازهای طراحی سایت این است که همیشه زیبایی در سادگی خلاصه می‌شود و این نکته را فراموش نکنید که شاید کاربری برای دیدن ظاهر زیبای سایت شما مجددا به سراغ شما بیاید. ولی مطمئن باشید برای خواندن مقالات و مطالب مفید شما حتما بارها به سراغ شما خواهد آمد.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.   

 

تفاوت UI با UX در طراحی سایت

صفر تا صد راه اندازی و طراحی سایت

طراحی سایت و نکات اصلی آن

استفاده از تصویر در طراحی سایت

قیمت طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست