قیمت طراحی سایت

در این نوشته قصد داریم تا با نحوه محاسبه قیمت طراحی سایت آشنا شویم. یک الگوی مشخص به شما ارائه می‌دهیم تا آسان‌تر قیمت انواع خدمات طراحی سایت را تعیین کنید.

در ابتدا بهتر است با انواع پروژه‌های طراحی سایت آشنا شویم…

انواع پروژه طراحی سایت

عموم پروژه‌ها و درخواست‌های طراحی سایت امروزه تا حد زیادی استانداردسازی شده‌اند. هم‌چنین فرآیندهای داخل وب‌سایت تقریبا با فرآیندهای وب‌سایت‌های مشابه یکسان می‌باشد.

پروژه‌های طراحی سایت عموما در دسته‌بندی‌های زیر قرار می‌گیرند:

سایت اطلاع رسانی:

با طراحی سایت اطلاع رسانی، این امکان را می‌یابید تا محصولات، خدمات، ارزش‌ها و اهداف خود را به طور کامل به مشتریان معرفی نمایید.

سایت فروشگاهی:

معرفی محصولات، امکان ایجاد فضای فروش آنلاین، سفارش، صدور فاکتور و درنهایت تحویل آن به مشتری با طراحی یک سایت فروشگاهی ممکن می‌شود.

سایت فرآیندی:

وب سایت‌ فرآیندی برای یک فرآیند خاص برنامه نویسی شده و دارای ماژول‌های پرکاربردی هستند. برای نمونه با طراحی یک قالب و رابط گرافیکی مشابه می‌توان از سایت‌های مشابه آژانس‌های هواپیمایی، دیجی کالا، دیوار، تخفیفان و …  استفاده نمود.

انواع برنامه نویسی پروژه طراحی سایت

مولفه دیگری که در پروژه‌های طراحی جهت تعیین قیمت طراحی سایت مطرح است، بحث برنامه نویسی است. برنامه نویسی سایت به دو بخش تقسیم می‌شود.

برنامه نویسی در بخش بک اند که در سمت سرور مجازی آپلود می‌شود

برنامه نویسی در بخش فرانت اند که در سمت کاربر بوده و قابل مشاهده در صفحه نمایش کامپیوتر یا موبایل است. 

بر اساس تغییراتی که در برنامه نویسی‌ها می‌توان ایجاد کرد، انواع طراحی سایت‌های زیر مطرح می‌شوند:

طراحی سایت قالب آماده

در مرحله بعد، پس از انتخاب نوع پروژه، باید بررسی شود سایت مد نظر ما قبلا در سمت بک اند و فرانت اند کدنویسی شده است یا خیر. اگر این کد نویسی قبلا انجام شده باشد، با ایجاد تغییرات اندک همچون تغییر لوگو، تصاویر، ریبرندینگ و… می‌توان به سایت دلخواه مورد نظر دست یافت. این نوع طراحی، اصطلاحا طراحی سایت با قالب آماده نامیده می‌شود. در این حالت زمان مصرفی تیم، صرف تغییرات فرانت اند با استفاده از بک اند موجود، ایجاد ارتباطات و تنظیمات خاص برای کسب و کار  مد نظر شما و بارگذاری آن خواهد شد.

طراحی سایت با فرانت اند اختصاصی

اگر قرار باشد بک اند را بر اساس ساختارهای استانداردی که از قبل وجود داشته است، تغییر ندهیم و از ساختارهای موجود استفاده کنیم و در سمت فرانت اند برنامه نویسی اختصاصی داشته باشیم، تیم برنامه نویس، گرافیست، تستر و … بر برنامه نویسی فرانت اند متمرکز می‌شوند. این نوع از پروژه زمان بری، تخصص و هزینه بیشتری می‌خواهد.

طراحی سایت با بک اند اختصاصی

در حالت بعدی فرآیندهایی را درون وب‌سایت خود می‌خواهیم که درون کدهای سمت بک اند وجود ندارد. بنابراین تمایل داریم درون برنامه نویسی بک اند نیز تغییراتی را اعمال کنیم.

درنهایت بسته به این سه دسته با سه نوع هزینه رو به رو هستیم.

گارانتی و خدمات پشتیبانی

موضوع دیگر که به هزینه‌های ما اضافه می‌کند، بحث گارانتی و خدمات پس از فروش محصول است. یعنی شرکت ارائه دهنده طراحی سایت باید ظرفیت ارائه خدمات را داشته باشد.

موضوع بعد بحث پشتیبانی، تست و رفع خطا است. یک شرکت حرفه‌ای هنگام مدیریت و تقسیم بندی پروژه حتما این موضوع را در نظر می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست