طراحی سایت و استاندارد های صفحات فرود

امروزه به طراحی سایت و پروسه آن بخشی با نام صفحات فرود یا Landing Page اضافه شده که وظیفه این صفحات معرفی یک خدمت یا محصول به بازدیدکنندگان است. معمولا صفحات فرود در منوی اصلی سایتها وجود ندارند و اگر کاربری مستقیما به صفحه اصلی سایت یا فروشگاه اینترنتی شما برود هیچ اثری از صفحه فرود نمیبیند.

در واقع این صفحات به شکل مخفی طراحی میشوند و لینک آن به صورت اختصاصی بصورت تبلیغات متنی یا بنر و حتی از طریق خبرنامه به افراد مختلف ارسال میشود. بسیاری از سایت ها این صفحات را ایجاد کرده اند و هزینه زیادی هم برای تبلیغ و هدایت ترافیک به آن میکنند ولی در عمل موفق نیستند. چون بازدیدکننده فقط به صفحه فرود آنها هدایت میشود ولی بدون هیچ خریدی منصرف میشود و سایت را ترک میکند.

صفحات فرود بصورت اختصاصی برای معرفی یک محصول یا خدمت طراحی میشود و اطلاعات تکمیلی درمورد آن به کاربر میدهند و او را تشویق به خرید میکند.

برای مشاهده اینفوگرافیک استانداردهای صفحات فرود بر روی لینک زیر کلیک نمایید…

طراحی سایت و صفحات فرود

برای اینکه یک صفحه فرود حالت استاندارد داشته باشد و برای شما در اصطلاح خوب بفروشد، باید در طراحی و ساخت آن نکاتی را رعایت کنید که بسیار مهم است. اگر به تمامی موارد ذکر شده در این مقاله عمل کنید میبینید که میزان فروش شما تا چه حدی بیشتر میشود. طبیعتا خواسته تمامی وب مستر ها قبل از طراحی سایت همین است تا سایتی داشته باشند که خوب بفروشد و سوددهی بالایی برای آنها داشته باشد.

 

صفحات فرود

 

۱- بهینه سازی (سئو) صفحه فرود

مرحله اول بهینه سازی طراحی سایت صفحه فرود شماست. برای این کار باید از طراح خود بخواهید تگ های meta و description را در قالب قرار دهد. و توضیحات لازم را در آن بنویسید و حتما کلمه کلیدی مورد نظرتان را در این بخشها وارد نمایید. در قسمت Title یا عنوان صفحه هم از کلمات کلیدی مربوط با محصول خود استفاده کنید و در میانه صفحه و متن خود هم چندین بار از کلمات کلیدی مرتبط به صورت پر رنگ، زیر خط دار و با تگ های H1 و H2 استفاده کنید.

  • اگر از تصاویر استفاده میکنید حتما در نام تصویر و تگ Alt تصویر از کلمه کلیدی استفاده کنید.
  • در آدرس صفحه فرود هم باید کلمه کلیدی بکار رفته باشد. برای مثال sample.com/خرید-کتاب-الکترونیکی  بسیار بهتر از  sample.com/home.html است.
  • تعدادی بک لینک از صفحات اجتماعی و سایت های دیگر برای صفحه فرود خود ایجاد کنید.

با انجام این کارها میتوانید باعث شوید که طراحی سایت شما روی آن کلمات کلیدی مد نظر شما در موتور جست و جو رتبه خوبی پدا کند و در صدر نتایج باشد که نتیجه آن افزایش ترافیک سایت و فروش بیشتر از محصولات شماست.

۲ – اطلاعات تماس

در بخش بالایی سایت باید اطلاعات تماس خود را قرار دهید و این بسیار مهم است. اگر شماره همراه یا پشتیبانی از طریق تلگرام دارید آن را قرار دهید. در غیر این صورت شماره ثابت خود را در بالای طراحی سایت قرار دهید. همچنین میتوانید لینک شبکه های اجتماعی خود را هم در قسمت بالایی سایت قرار دهید. این کار به کاربر کمک میکند که اگر یک برند باشید با یک نگاه شما را بشناسد.

۳ – انتخاب تیتر مناسب در طراحی سایت

وقتی یک کاربر وارد صفحات فرود شما میشود در نگاه اول جذابیت بصری سایت شما را میبیند. بعد از آن تیترها و محتوای سایت شماست که باعث جلب توجه او میشود. برای محصول خود یک تیتر با سایز بزرگ و عنوان جذاب انتخاب کنید. تا وقتی کاربر آن را میبیند انگیزه پیدا کند تا در سایت شما بماند و ادامه توضیحات را بخواند. همانطوری که وقتی به دکه روزنامه فروشی میروید در ابتدا تیترها را به صورت کامل مرور میکنید. در نهایت آن روزنامه ای که تیتر جذاب تری دارد را برای خرید انتخاب میکنید.

در دنیای اینترنت هم همینطور است. در میان اینهمه سایتهای که هر روز به تعداد آنها اضافه میشود و خیلی از آنها هم محصول شما را میفروشند، با انتخاب یک تیتر جذاب باعث میشوید که کاربر از میان تمامی سایتها در نهایت سایت شما را انتخاب کند و حتی از شما خرید کند.

۴ – در تنگنا گذاشتن مخاطب

پدیده ای به نام خرید هیجانی وجود دارد و معنی آن این است که وقتی شما وارد مکانی میشوید که کالای مرغوبی را به قیمت کم یا با تخفیف ویژه ای برای فروش گذاشته و این تخفیف برای مدت محدودی ایجاد شده است. در این هنگام شما میخواهید خیلی سریع آن کالا را خریداری کنید. قبل از اینکه فرصت از دست برود و حتی بعد از خرید و بررسی کالا ممکن است متوجه شوید که کالا آنقدرها که تبلیغ میشد مرغوب نیست و در واقع خرید درستی انجام نداده اید.

در فروش اینترنتی هم خرید هیجانی وجود دارد و برای تشویق کاربران برای خرید میتوانید آفرهایی ایجاد کنید:

  1. کد تخفیفی برای یک بازه زمانی خاص ایجاد کنید. مثلا فقط برای ۳ روز یا فقط به مناسبت روز دانشجو.
  2. تخفیف برای تعداد مشخصی از خریداران محدود کنید. مثلا فقط برای ۱۰۰ خریدار اول.

این کار باعث میشود تا کاربری که وارد سایت شما میشود بصورت هیجانی علاقه پیدا کند که نسخه ای از محصول شما را بخرد.

۶۲% از کاربران در اینترنت فقط از فروشگاهی خرید میکنند که تخفیف داشته و یا در فروش ویژه باشد.

۵ – مولتی مدیا

استفاده از تصاویر در طراحی سایت بسیار مهم است و این نقش در صفحات فرود بسیار پر رنگ تر است. باید در مورد محصول خود از تصاویر با سایز بزرگ و کیفیت مناسب استفاده کنید. حتی فیلم های تبلیغاتی برای محصول خود ایجاد کنید. وقتی کاربر بتواند مشخصات محصول را در عمل ببیند بعد از آن خیلی راحت تر میتواند تصمیم گیری کند. پس از تصاویر و فیلم برای نشان دادن مشخصات ظاهری و فنی محصول خود با کیفیت مناسب استفاده کنید.

استفاده از ویدئو تا ۸۰% میزان فروش شما را فزایش میدهد.

۶ – مرتب سازی متن

در قسمت بالایی صفحه فرود که فیلم و عکس و تیتر قرار میگیرد و بعد از آن باید توضیحات متنی و تکمیلی را قرار دهید. هیچگاه متن طولانی ننویسید زیرا کسی حوصله خواندن چندیدن خط توضیحات بی مورد را ندارد. سعی کنید بصورت خلاصه محصول خود را معرفی کنید. در میانه متن برای جلب توجه کاربر و جلوگیری از خسته شدن او از پاراگراف بندی، نقطه گذاری و شماره گذاری استفاده کنید تا مخاطب وقت بگذارد و متن شما را تا انتها بخواند.

۷ – روند خرید

بعد از انجام طراحی سایت و قرار دادن محتوا در آن هدف نهایی شما این است که کاربر با مشاهده محتوا روی دکمه خرید یا ثبت نام کلید کند. برای این کار باید یک فرم ثبت نام ایجاد کنید و در بالاترین بخش سایت و همچنین در قسمت انتهایی صفحه فرود قرار دهید. با این کار نیازی نیست وقتی کاربری تصمیم خودش را گرفت چند بار سایت شما را به سمت بالا و پایین اسکرول کند تا بتواند دکمه خرید را پیدا کند.

سعی کنید تا حد ممکن از یک دکمه با رنگی که کنتراست بالایی دارد و جلب توجه میکند استفاده کنید. سایز آن را بزرگ کنید که جلب توجه کند. قبلا مقاله ای در مورد نقش فرم ها در طراحی سایت نوشتیم که مطالعه آن میتواند کمک بزرگی برای درک بهتر موضوع باشد.

۸ – اعتماد سازی

در دنیای اینترنت هزاران سایت از هر موضوعی ایجاد شده است که بسیاری از آنها برای کاسبی قانونی و از راه درست توسط شرکتهای واقعی و با سابقه ایجاد شده است. در مقابل بسیاری از سایتها هم توسط افراد شیاد برای کلاه برداری از مخاطبان ایجاد شده و چون در اینترنت همه چیز ناشناس است و راه های زیادی برای حعل اطلاعات هویتی وجود دارد در نتیجه این افراد شیاد خیلی راحت با راه اندازی صدها سایت هر روزه به کلاه برداری خود مشغول هستند.

همین مسئله باعث شده که در دنیای اینترنت اعتماد کردن کار سختی باشد و تا کاربر از هر نظر مطمئن نباشد از سایت شما خرید نخواهد کرد.

برای اینکه اعتماد سازی کنید و کاربران به درستی شما پی ببرند میتوانید:

  • از نمادهای Enemad یا نماد ساد ساماندهی وزارت ارشاد حتما در سایت خود استفاده کنید و برای دریافت آن اقدام کنید.
  • آدرس و تلفن واقعی و حتی مکان شرکت بر روی نقشه را در سایت قرار دهید.
  • نظرات خریداران قبلی محصول را قرار دهید.
  • سوابق شرکت و افتخارات خود را در صفحه فرود درج کنید.
  • شماره همراه برای پشتیبانی ۲۴ ساعته قرار دهید.
  • شرایط پس گرفتن کالا یا برگشت وجه را مشخص کنید.

این کارها باعث میشود که کاربر بتواند به شما اعتماد کند و بفهمد که شما یک محصول حقیقی را میفروشید. قرار دادن نظرات خریداران قبلی در افزایش فروش شما بسیار موثر است. طبیعی است وقتی بخواهیم کالایی را خریداری کنیم از چند نفر در مورد آن پرس و جو میکنیم و تا از کیفیت آن مطمئن نشدیم هرگز خرید نمیکنیم. هنگامی که مخاطب در سایت شماست و نظرات خریداران قبلی را میخواند به نوعی میتواند بفهمد کالای شما جوابگوی نیاز او هست یا خیر.

۹ – ویژگی های شاخص

وقتی شما طراحی سایت برای صفحات فرود انجام میدهید حتما آن محصول ویژگی های متمایز و خاصی دارد که حاضر هستید برای فروش آن هزینه کنید. طراحی سایت کنید و اگر محصول شما حرفی برای گفتن نداشته باشد نیازی به اینهمه هزینه نیست و میتوانید در سایت اصلی خودتان بخشی برای فروش آن ایجاد کنید.

هنگامی که محتوا را در صفحه فرود خود درج میکنید حتما باید ویژگی های خاص آن را بصورت درشت تر و خواناتر مشخص کنید.

چه چیزی باعث میشود که محصول شما خاص باشد.

چه ویژگی هایی در آن قرار دارد که دیگر محصولات از آن بی بهره اند. دقیقا باید همان ویژگی ها را بصورت گرافیکی یا متنی در صفحه فرود خود قرار دهید.

۱۰ – پانوشت مناسب

در قسمت انتهایی صفحات فرود شما پانوشت یا فوتر footer وجود دارد که میتوانید در آن:

  1. آدرس شرکت به همراه اطلاعات تماس
  2. لینک شبکه های اجتماعی
  3. لینک به سایر سایت های محصولات خودتان
  4. سیاست های محرمانگی اطلاعات

و این نوع اطلاعات تکمیلی و کم اهمیت تر را قرار دهید. مطالبی که در قسمت فوتر قرار میگیرد بیشتر جنبه اطلاع رسانی دارد و کاربرد خاصی برای کاربر و در ضمینه فروش شما نخواهد داشت.

نکاتی که در این مقاله مطرح شد میتواند به شما کمک کند تا در طراحی سایت صفحات اختصاصی فروش محصولات خود موفقیت بیشتری داشته باشید. همچنین سوددهی سایت خود را تا حد چشمگیری بالا ببرید. فقط دقت کنید که هر صفحه فرود باید فقط برای یک محصول طراحی شود و هرگز نباید چند محصول متفاوت را در یک صفحه معرفی کنید.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.   

 

نقش فرمها در طراحی سایت

کنترل کیفیت در طراحی سایت

اهمیت طراحی سایت در شبکه های اجتماعی

طراحی وب سایت و تاثیرات منفی خرید لینک

نقش طراحی سایت در سئو و رنکینگ

چرا طراحی سایت ما شکست می خورد؟

فاکتورهای مهم بهینه سازی سایت

صفر تا صد راه اندازی و طراحی سایت

 

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است…

 

مقایسه پلان های هاست    مقایسه پلان های طراحی سایت        مقایسه پلان های پشتیبانی       مقایسه پلان های بسته خدمات امنیت SSL     نمونه کارهای طراحی سایت        

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست