نقش طراحی سایت در سئو و رنکینگ

بهینه سازی سایت یا همان سئو، مجموعه اقداماتی است که موجب می‌شود سایت ما در نتایج جستجو رتبه خوبی داشته باشد و بتواند کاربرها را جذب کند. نقش طراحی سایت در این موضوع بسیار مهم است. زیرا یک طراحی سایت اصولی و مطمئن باعث می‌شود که سایت شما بتواند seo friendly یا دوست دار موتور جست و جو بوده و رتبه خوبی کسب کند.

طراحی سایت باید مشخصات خاصی داشته باشد و مهم‌تر از همه در کدنویسی آن استانداردهایی رعایت شود که سایت از نظر موتور جست و جو مناسب و استاندارد به نظر برسد. ممکن است خیلی از این تغییرات اصلا به چشم کاربر دیده نشود و فقط موتورهای جست و جو هستند که از این کدها برای درک بی نقص بودن سایت و جمع آوری اطلاعات آماری استفاده میکنند.

طراحی سایت و سئو

برای آن که بتوانیم طراحی سایت را برای موتور جست و جو بهینه کنیم باید اصولی را رعایت کنیم که در آینده توضیح داده میشود.

تگ‎‌های…

<title>  عنوان سایت

<description> توضیحات سایت

<keyword> کلمات کلیدی

این تگ‌ها به موتور جست و جو کمک میکند تا محتوای سایت شما را بخوانند و تشخیص بدهند که سایت شما در مورد چیست. وقتی که اسپایدرهای موتور جست و جو به صفحه طراحی سایت وارد می‌شوند میتوانند از روی تگ تایتل بخوانند که نام سایت شما چیست. بعد از آن به سراغ تگ بعدی یعنی توضیحات میرود و از آنجا میفهمد که زمینه کاری شما چیست.

در نهایت با رفتن به تگ کلمات کلیدی متوجه میشود که شما چه محصولات و تخصص‌هایی دارید و تمام این‌ها در بانک اطلاعاتی آن موتور جست و جو ثبت می‌شود. هنگامی که شخصی کلمه کلیدی مربوط به سایت شما را در موتور جست و جو سرچ میکند سایت شما به او نمایش داده خواهد شد. پس باید در پر کردن این سه بخش دقت زیادی داشته باشید.

سئو

بهینه سازی و سئو طراحی سایت

بعدبهیه‌سازی کدها، نوبت به محتوا میرسد که باید اصولی را برای آن رعایت کنید. به مجموعه اصولی که برای سئو سازی داخلی سایت باید رعایت کنید سئو on page گفته میشود. با رعایت اصول سئو داخلی سایت که در ادامه توضیح میدهم میتوانید خیلی زود مطالب خود را در صدر نتایج جست و جو قرار دهید.

استاندارد کلمات کلیدی در متن :

برای هر مطلب سایت خود کلمه کلیدی انتخاب کنید و آن کلمه را بین 1 تا 3 درصد تعداد کلمات متن در آن تکرار کنید. برای مثال اگر متن شما 1000 کلمه است باید نهایتا 10 بار کلمه کلیدی را در متن تکرار کنید. در غیر این صورت متن شما به عنوان اسپم شناخته میشود.

کلمات کلیدی متن خود را با تگ های h1 و h2  استفاده کنید.

حتما در متن خود از تصویر استفاده کنید و در قسمت نام تصویر و تگ alt آن از کلمه کلیدی استفاده کنید.

در پاراگراف اول و آخر حتما چند بار کلمه کلیدی را تکرار کنید.

سعی کنید کلمات کلیدی در متن به صورت پر رنگ یا زیر خط دار باشد.

لینک سازی در طراحی سایت

گام بعدی پس از نوشتن مطالب و راه اندازی سایت استفاده از لینک سازی داخلی است. هنگامی که یک مطلب مینویسید باید مقاله خود را به یک یا چند مورد از مقالاتی که قبلا نوشته اید لینک کنید تا کاربر بتواند اگر متوجه بخشی از مطالب شما نشد به سراغ  مقالات مرتبط برود. همینطور موتور جست و جو وقتی به سایت شما میرسد و یک لینک را میبیند آن لینک را دنبال کرده و به سراغ صفحه بعدی میرود و به همین ترتیب تعداد زیادی از مطالب سایت شما ایندکس میشود.

لینک سازی خارجی :

لینک سازی خارجی هم دقیقا مانند لینک داخلی است. یعنی شما باید کلماتی در مقالات خود که نیاز به توضیح داشته باشند را به سایت‌ها و منابع معتبر لینک کنید. از این منابع برای توضیح هر چه بهتر مطالب استفاده کنید. فقط باید در لینک دادن خارجی به دو نکته بسیار مهم دقت کنید :

اول اینکه به سایت‌های معتبر و شناخته شده لینک بدهید. زیرا اگر آن سایت اسپم یا متخلف باشد، شما هم مجازات میشوید. زیرا به او لینک داده اید. پس سعی کنید به منابع مهم و معتبر مانند ویکیپدیا لینک بدهید.

لینک های خروجی سایت حتما و حتما در پنجره جدید باز شود تا اگر کاربری روی آن کلیک کرد از سایت شما خارج نشود و بتواند باقی مطالب شما را مطالعه کند. در واقع با این کار جلوی افزایش نرخ پرش سایت را می‌گیرید.

منوها :

در طراحی سایت در بخش منو هم باید دقت فراوانی داشته باشید. زیرا وقتی کاربری به سایت شما میرسد باید بتواند خیلی راحت و بی دردسر به خواسته خود برسد و بخش مورد نظرش را پیدا کند. در طراحی منوها باید بخش‌های مهم را در منوی بالایی سایت قرار دهید. سایر بخش‌ها با اهمیت کمتر را در منوهای ثانویه یا جانبی سایت قرار دهید. در قسمت انتهایی یا فوتر سایت هم میتوانید از لینک به سایر سایت‌ها و بخشهای کم اهمیت استفاده کنید. حتی لینک شبکه‌های اجتماعی و آدرس و تلفن هم می‌تواند در این قسمت قرار بگیرد. فقط توجه کنید کاربری که وارد سایت شما شده باید بتواند در 3 مرحله به خواسته خود برسد، در غیر این صورت سایت شما استاندارد نیست.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.   

 

فاکتورهای مهم بهینه سازی سایت

طراحی وب سایت و تاثیرات منفی خرید لینک

آنالیز وب سایت همراه ارائه برنامه سئو

بهبود رتبه سایت در گوگل

وب سایت های واکنش گرا بهترین گزینه برای سئو

ساخت و تنظیم صفحات محتوایی

بسته طراحی گرافیک اختصاصی و پیاده سازی صفحات

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است…

 

مقایسه پلان های هاست    مقایسه پلان های طراحی سایت        مقایسه پلان های پشتیبانی       مقایسه پلان های بسته خدمات امنیت SSL     نمونه کارهای طراحی سایت        

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست