فاکتورهای مهم بهینه سازی سایت

چه فاکتورهایی در بهینه سازی سایت اهمیت دارند؟

عوامل بسیاری در بهینه سازی سایت اثر گذار هستند. می‌توان گفت هدف اصلی تمام این عوامل کسب رضایت مشتری است. در غیر این صورت کاربر سایت را ترک کرده و کسب و کار شما با نابودی روبه رو خواهد شد. اما چگونه این بهینه سازی رخ می‌دهد؟ سه عامل بسیار مهم در این زمینه:

  1. افزایش جست و جوی سایت و حضور در نتایج برتر گوگل
  2. افزایش پیج رنک سایت در گوگل
  3. بهبود رتبه سایت در الکسا

 

 

بهینه سازی سایت

 

ویژگی‌های یک سایت موفق،در پیاده سازی تکنیک‌های متعدد طبق الگوریتم‌های گوگل و همینطور تکنیک‌هایی که بر اثر تجربه به کار برده می‌شوند خلاصه می‌شوند.

 آنچه به افزایش پیج رنک و بهینه سازی سایت در گوگل کمک می‌کند، در درجه اول با ثبت لینک سایت در وبلاگ‌ها، وب سایت‌ها و دایرکتوری   های ثبت لینک که خود دارنده رنک بالا هستند میسر است.

برخی از وب سایت ها فعالیت خود را فقط در زمینه فروش رنک و افزایش پیج رنک دیگر وب سایت ها اختصاص داده اند، و اکثرا به این طریق عمل میکنند که از خریدار مبلغی را بابت فروش رنک دریافت کرده و پس از آن لینک وب سایت خریدار را در سایت های گوناگون و مرتبط با حوزه فعالیت وی ثبت می کنند و در مدت زمانی خاص، خریدار موفق به دریافت رنک و بهینه سازی سایت خود می گردد.

هر چند که ثبت لینک خود یکی از عوامل بهبودی در سرچ گوگل و بهینه سازی سایت به شمار میرود ولی به دلیل پرداخت هزینه های گزاف، این فاکتور را می توانیم نادیده بگریم و از راه های دیگر و عوامل مهم تری بهینه سازی سایت را انجام دهیم.

چه بسا وب سایت هایی که موفق به دریافت رنک ۵ از گوگل شده اند اما هیچ وقت در سرچ های برتر ظاهر نمیشوند. اینگونه وب سایت ها از بین موارد متعدد راه های دستیابی به سرچ برتر گوگل، مورد ثبت لینک را مد نظر قرار داده اند و چه بسا موارد دیگر را اصلا رعایت نکرده باشند. پس نتیجه میگیریم که افزایش پیج رنک نمیتواند عامل موفقیت و پیشرفت در گزینه های برتر گوگل باشد و ما میتوانیم با پیاده سازی بقیه موارد که در ادامه مبحث این موارد ذکر می گردد، فقدان ثبت لینک را هم جبران کنیم.

در برخی شرایط وب سایت هایی خاص مثل وب سایت های تبلیغاتی و شرکت های طراحی سایت، نیازمندیها و دایرکتوریها اصولا بدون داشتن پیج رنک بالا نمی توانند موفقیت خوب تجاری را کسب کنند. زیرا که با توجه به نیاز مشتریان خود و کسب امتیاز برتر در عرصه تجارت اینترنتی مجبور به کسب پیج رنک بالا می باشند.

اینجاست که باید بگویم صاحبان چنین وب سایت هایی مجبور به خرید رنک هستند. اما فرضا یک وب سایت دانشجویی و یا یک فروشگاه اینترنتی بدون کسب رنک برتر، به راحتی میتواند خود را در گزینه های برتر گوگل و هم چنین شرکت های طراحی سایت در نتایج جستجو قرار دهد.

حال نکته ای که اینجا باید ذکر کنم این است که به کاربردن راه های غیر قانونی گوگل و حقه به ربات های جستجوگر و اجرای برنامه های خاص در سایت میتواند مدت زمان بهینه سازی سایت و رسیدن به پیج رنک و سرچ برتر گوگل را چند برابر کاهش دهد.

اما ما در مبحث بهینه سازی سایت روال قانونی و طبیعی را در نظر میگیریم تا احتمال خطر قرارگیری سایت در لیست سیاه گوگل وجود نداشته باشد. رعایت چگالی کلمات کلیدی در کنار ساخت بک لینک از عوامل موثر در سئو سایت خصوصا برای سایت های ایرانی است.

کسب رتبه برتر الکسا ارتباط مستقیمی با افزایش آمار وب سایت شما دارد. در حقیقت الکسا معیار خوبی برای سنجش میزان بازدید یک وب سایت به شمار میرود.

بالطبع افزایش آمار وب سایت و کسب رتبه برتر در الکسا منجر به افزایش پیج رنک گوگل و همینطور سرچ بالا در نتایج جستجو و بهینه سازی سایت می گردد. چرا که وب سایت هایی که میزان بازدید خیلی خوبی دارند بسیاری از بازدیدکنندگان خود را از طریق تبلیغا، ،ثبت لینک و یا مقالاتی که در دیگر وب سایت ها دارند بدست می آورند.

همین امر موجب افزایش پیج رنک و بهینه سازی سایت می گردد که خود نشانه ای از میزان محبوبیت سایت شما در نزد دیگر سایت ها است. این امر خود یکی از موارد افزایش سرچ سایت در گزینه های برتر گوگل میباشد.

البته بسیاری از سایتها و نرم افزارها وجود دارند که با روشهای جعلی میتوانند تا حد بسیار خوبی رتبه الکسای شما را کاهش دهند اما این کاهش به معنی رتبه بهتر در گوگل نیست و اصلا نباید رتبه الکسا و گوگل در یک سطح در نظر گرفته شود. چون رتبه الکسا به معنی میزان بازدید روزانه سایت بدون در نظر گرفتن عوامل دیگر است. یعنی هرچه بازدید روزانه بیشتری داشته باشید در نتیجه رتبه الکسای شما کاهش خواهد یافت.

اما سئو ربطی به الکسا ندارد و برای رتبه دادن یک سایت توسط گوگل بیش از 200 عنصر مختلف بررسی میشود که میزان بازدید یکی از آنهاست. البته بازدید واقعی نه بازدیدی که توسط سایتها و نرم افزارهای مختلف به صورت جعلی ایجاد شود.

حال می آییم بر سر اولین فاکتور بهینه سازی سایت که افزایش سرچ سایت در گزینه های برتر گوگل می باشد.

 

عوامل منفی و تکنیک های تاثیر گذار مثبت در رسیدن به سرچ های برتر گوگل و بهینه سازی سایت

  • عوامل منفی

عوامل منفی از جمله دلایلی هستند که مانع از موفقیت سایت شما از رسیدن به نتایج برتر در جستوجوی گوگل می شوند. عواملی نظیر:

  • عدم آپدیت منظم سایت
  • استفاده از مطالب تکراری در صفحات سایت
  • استفاده از فلش و ای جکس
  • عدم رعایت قانون کپی در سایت
  • استفاده از برنامه های افزایش آمار در سایت
  • دایرکت کردن سایت
  • وارد شدن ویروس در سایت

استفاده از یک دیتا بیس مشترک در ایجاد چند سایت به این صورت که ما از دیتا بیس وب سایت خود یک کپی بگیریم و با آن سایت یا سایت های دیگری را ایجاد کنیم.

▪ پارک دومین های مختلف بر روی یک سایت

اینکار احتمال اینکه ربات های گوگل هر دومین را یک کپی از محتوای سایت محسوب کنند وجود دارد. مثلا روبات هایی که در علم پزشکی و خدمات درمانی استفاده می شوند، می توانند نوع درمان‌ بیماری ها را نیز تغییر دهند.

محققان دانشگاه خصوصی «کارنگی ملون» در حال آزمایش استفاده از روبات های میلی‌متری برای انجام عمل های جراحی قلب هستند. هندسان «آتودسک» نیز در حال توسعه نانو-روبات هایی هستند که می توان آنها را به بیماران سرطانی تزریق کرد تا ماموریت انهدام سلول های سرطانی را به خوبی انجام دهند.

همچنین افرادی که در اثر سکته دچار قطع نخاع یا فلج شده اند نیز می توانند با کمک روبات ها مراحل درمانی خود را پیش ببرند و به سلامتی خود امیدوار شوند. دانشمندان دانشگاه کلمبیا در حال مطالعه این هستند که چگونه اسکلت های روبوتیک می توانند به بیماران کمک کنند تا دوباره توان راه رفتن بیابند. البته در حال حاضر آنها کشف کرده اند چگونه با کمک اسکلت های روبوتیک به مغز افرادی که دچار فلج از ناحیه پا هستند راه رفتن را یادآوری کنند تا بتوانند دوباره حرکت کنند.

پس چنانچه ما همه تکنیک های سئو را رعایت کرده ایم بهتر است به این مورد نیز دقت کنیم و سعی کنیم تا دومین های متعددی را که بر روی سایتمان پارک کرده ایم بر روی آدرس اصلی دایرکت کنیم. به نحوی که صفحات سایت فقط با یک دومین اصلی پدیدار گردند.

بهینه سازی سایت

 

 

  • فلش و اسپلش – کارهایی که شما نباید در سئو انجام دهید

همراه با لیستی از کار هایی که باید انجام دهید کار هایی که نباید انجام دهید نیز تا آنجا که به سئو ارتباط دارد  نیز وجود دارد.

دو مورد از این آیتم ها صفحات اسپلش (اغلب از یک انیمیشن فلش تشکیل شده است ) و همه وب سایت های فلش هستند. صفحه‌های اسپلش عموماً توسط نرم‌افزارهای کاربردی به ویژه بزرگ استفاده می‌شده است تا کاربر را از فرآیند بارگذاری برنامه آگاه سازند. صفحه‌های اسپلش از فرآیند طولانی درحال انجام خبر می‌دهند. گاه و بیگاه، یک نوار پیشرفت در داخل صفحه اسپلش فرایند بارگذاری را نشان می‌دهد. صفحه اسپلش زمانی ناپدید می‌شود که پنجره اصلی نرم‌افزار ظاهر می‌شود.

صفحه‌های اسپلش عموماً برای بالا بردن ظاهر و احساس یک نرم‌افزار یا یک وب‌گاه بکار می‌رود، از این رو آنها اغلب از لحاظ دیداری زیبا هستند. آنها همچنین ممکن است پویانمایی‌ها، تصاویر گرافیکی و صدا هم داشته باشند.

زبان برنامه‌نویسی جاوا یک کلاس مشخص برای خلق صفحه‌های اسپلش دارد، که java.awt.SplashScreen نامیده می‌شود. این کلاس توابع صفحه اسپلش را بکار می‌برد، مانند نمایش یک تصویر وسط صفحه نمایش و بعد باز شدن نخستین پنجره نرم‌افزار ناپدید شود.

در وب، یک صفحه اسپلش صفحه‌ای از یک وب‌گاه است که بعنوان یک سرصفحه مقدم بر صفحه خانگی عمل می‌کند. طراحان می‌توانند از صفحه‌های اسپلش به منظورهای زیر استفاده کنند:

  • هدایت کردن کاربران به وب‌گاه مناسب برای اولویت کشور یا زبان‌شان
  • هدایت کردن کاربران به یک وب‌گاه با پهنای باند کم یا یکی با دسترسی بیشتر برای کاربران غیر فعال‌شده
  • بعنوان یک شکل اضافی از تبلیغات
  • برای محدود کردن دسترسی به محتوایی چون پورنوگرافی، تبلیغ مشروبات الکلی یا فروش آن، یا قمار
  • بعنوان مکمل زیبایی برای صفحه اصلی
  • برای جلب توجه شخصی جهت هدایت او به صفحه‌ای با جزئیات بیشتر که معمولاً برای فروش محصولات صورت می‌گیرد

استفاده اولیه از صفحه اسپلش در یک وب‌گاه فلش این بود که توسعه‌دهنده وب‌گاه را قادر می‌ساخت وب‌گاه را در یک پنجره تازه تحت جاوا اسکریپت کنترل‌شده اجرا کند که فاقد هرگونه عنصر در صفحه مانند نوارهای پیمایش یا نوار آدرس، اما با همان اندازه فایل فلش باشد.

بعدها این امکان با غلبه مسدود کنندگان بالابرها از بین رفت. بجای آن بسیاری از صفحاتی که با فلش آغاز می‌شوند به مخاطبینشان اجازه انتخاب مشاهده صفحه به صورت تمام صفحه را می‌دهند.

از زمان صفحه‌های اسپلش اغلب مدت انتظار برای بارگذاری محتوای مطلوب افزایش یافته است. به همین خاطر مورد پسند همهٔ کاربران نیست. به ویژه صفحه‌های اسپلش وب برای کاربرانی که دسترسی به اینترنت با سرعت پایین دارند چون صفحه نخست وب‌گاه مورد نظرشان مدت بیشتری برای بارگذاری وقت می‌برد ناراحت‌کننده است.

علاوه بر این، اگر کاربر محتوای غنی مانند تصاویر، فلش، یا شاک‌ویو را خاموش کند، صفحه اسپلش برای بارگذاری اصلاً وقت زیادی نمی‌برد. صفحه‌های اسپلش و هرگونه صفحه‌های اصلی مرتبط خلق‌شده با فلش اغلب توسط موتورهای جستجو قابل دسترس نیست یا توسط خوانندگان متن برای نابینایان بکار گرفته نمی‌شود.

صفحه‌های اسپلش را می‌توان با اچ‌تی‌ام‌ال و سی‌اس‌اس هم به منظوری غیر از بارگذاری صفحه خلق کرد. جای بارگذاری صفحه، می‌توان برای اهدافی چون امکان انتخاب زبان از آنها استفاده کرد.

تمام وب سایت هایی که پر از فلش هستند می تواند برای دیدن بسیار سر گرم کننده باشند اما متاسفانه موتور های جستجو تعامل مناسبی با فلش ندارند. اگر چه صحبت هایی برای پیشرفت در این زمینه وجود دارد، زیرا در اکثر موارد موتور های جستجو نمی توانند فلش را بخوانند.

همه مطالب مهم و ارزشمندی که شما برای سایت خود نوشته اید توسط موتورهای جستجو قابل دیدن نخواهد بود اگر شما آن را در وب سایت فلش جای داده باشید. تا آنجا که به موتورهای جستجو مرتبط است، همه وب سایت فلش شما ممکن است نامر ئی باشد. و اگر موتورهای جستجو نتوانند مطالب سابت شما را ببینند، مقدار قابل توجه ای از مشتریان مستعد چیزی را که شما برای ارائه داشته باشید از دست میدهند.

به طور مشابه صفحه های اسپلش نیز ” بی مفهوم ” هستند. زمانی بسیار محبوب بوده اند، اما دیگر نمی توانند مشخصه مهمی از هر سایتی تلقی شوند. زمانی صفحات اسپلش به عنوان یک معرفی از وب سایت اعمال وظیفه میکرد اما دیگر نمیتواند موثر واقع شود و اکثر اوقات باعث آزار بازدید کنندگان می شود.

برای درک بیشتر – آن یک کلیک اضافی جهت دستیابی به مطالب شما است. بدتر زمانی است که شما از قراردادن کلید ” SKIP INTRO ” یا مجموعه ای از لینک ها در مطالب اصلی سایت خود امتناع کنید – زیرا شما بازدید کنندگان را مجبور میکنید که همه انیمیشن ها را ببینند.

اگر شما خوش شانس باشید، این کار تنها باعث اذیت آانها میشود …… اگر نه – آنها بدون این که از سایت شما بازدید کنند آن را ترک میکنند. و بدون یک لینک html در طراحی وب سایت که اشاره به سایت شما دارد، موتورهای جستجو راهی به غیر از ادامه ندارند. مگر این که شما از نقشه سایت xml استفاده کنید.

تمامی این کارها باعث میشود که طراحی سایت سئو شده داشته باشید و بتواند رنک خوبی در گوگل کسب کنید.

 

 

 

با کمک این تکنولوژی دیگر همه افراد با کمترین میزان تجربه هم میتوانند طراحی سایت انجام دهند. در پایان اگر به دنبال یک تیم حرفه ای با سالها سابقه عملی و هزاران پروژه انجام شده برای پروژه طراحی سایت خود هستید با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

 

صفر تا صد راه اندازی سایت و طراحی سایت    طراحی سایت و انتخاب رنگ ها    استفاده از تصویر در طراحی سایت   سوالاتی که باید از شرکت طراحی سایت بپرسید

طراحی سایت و زبانهای برنامه نویسی آن  7 نکته مهم در طراحی سایت استفاده از جاوا در طراحی سایت و زیباسازی آن  قیمت طراحی سایت طراحی سایت با قالب آماده

 

 

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است…

 

مقایسه پلانهای خدمات و محصولات فراکارانت      نمونه کارهای طراحی سایت فراکارانت      مقالات خدمات دیجیتال مارکتینگ        مشخصات خدمات و محصولات فراکارانت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست