طراحی سایت و اصول آن برای بهترین بودن

 

اصول طراحی سایت چیست؟

طراحی سایت در موفقیت کسب و کارهای امروزی بسیار موثر بوده است. همچنین کسب درآمد از طریق طراحی سایت نیز امکان‌پذیر است. برخی افراد جهت صرفه جویی در هزینه‌های طراحی سایت به استفاده از قالب‌های آماده روی آورده اند تا با استفاده از آن یک سایت اینترنتی ارزان راه اندازی کرده و به کسب درآمد و معرفی کالا و خدمات خود بپردازند.

شاید طراحی سایت در نگاه اول کار آسان و بی دردسری به نظر برسد ولی در واقعیت این طور نیست. این کار هم مانند باقی کارها سختی‌های فراوانی دارد و هنگامی که شروع به طراحی میکنید و در مسیر قرار می‌گیرید متوجه خواهید شد که چه مشکلاتی پیش روی شما است و چقدر سخت است.

اصول طراحی سایت

برای بهتر بودن در مسیر طراحی سایت باید قبل از هر کاری علم و اصول طراحی سایت را بیاموزید!

زبان برنامه نویسی

علم لازم برای شروع طراحی سایت یاد گرفتن زبانهای برنامه نویسی و اصول طراحی سایت است. برای شروع می‌توانید از زبانهای آسان‌تر مانند html شروع کنید. بعد از کمی پیشرفت و رسیدن به مراحل حرفه ای به سراغ سایر زبان‌های مطرح برنامه نویسی تحت وب مانند: php ،Asp بروید. این زبا‌نها بسیار گسترش پذیر هستند و خیلی راحت با کمک آن‌ها می‌توانید هر نوع اطلاعات و امکاناتی را در اختیا کاربر بگذارید.

زبانهای برنامه نویسی php و asp به صورت server side هستند. یعنی دستورات و کدهای نوشته شده به این زبان توسط سرور ترجمه شده و نتیجه آن برای کاربر به نمایش در می‌آید. در واقع هنگاهی که از این زبان‌ها استفاده می‌کنید کاربر نمیتواند کدهای شما را ببیند و فقط نتیجه نهایی آن را مشاهده می‌کند. همین موجب می‌شود امنیت کدهای شما بیشتر شده و جلوی سرقت آن‌ها گرفته شود.

فریم ورک

بعد از یادگیری زبانهای برنامه نویسی به سراغ یادگیری فریم وورک‌های مربوط به آن بروید. Framework ها به شما کمک می‌کنند امکانات جانبی فراوانی به طراحی سایت خود اضافه کنید. در واقع  مانند یک افزونه کمک می‌کند تا هر بخشی که مایل هستید مانند فرم‌های تماس، سایت‌های فروشگاهی، پشتیبانی آنلاین و… را به طراحی سایت خود اضافه کنید.

یادگیری نرم‌افزار

از دیگر اصول طراحی سایت در کنار استفاده از زبان‌های برنامه نویسی آشنایی با نرم افزارهای گرافیکی مانند فتوشاپ است. در این صورت می‌توانید از تصاویر هم در سایت استفاده کرده و تغییراتی در آن‌ها ایجاد کنید.  آشنایی با نرم افزارهای گرافیک هم بخش مهمی از تخصص‌های یک طراح وب سایت است.

جذب مشتری

و در نهایت پس از آن که به حدی از تخصص رسیدید که بتوانید به تنهایی یک پروژه طراحی سایت را انجام دهید، به فکر جذب مشتری باشید. برای این کار می‌توانید به سراغ دوستان و آشنایان بروید و حتی برای خود کارت ویزیت چاپ کنید و آن کارت را در میان دوستان و آشنایان پخش کنید. حتی در روزنامه و سایت‌های نیازمندی تبلیغات کنید و از این روش برای خود مشتریانی کسب کنید.

همچنین سایتها و شرکتهای بسیار زیادی هستند که نیاز به طراح سایت به صورت دورکاری و پروژه ای دارند. چند عدد از نمونه کارهای خود را به آنها نشان دهید و پیشنهاد کنید که به صورت دورکاری پروژه‌ها را انجام دهید.. با رعایت این اصول می‌توانید در طراحی سایت موفق شده و با برنامه ریزی و پشتکار در مدت زمانی کوتاه به موفقیت و یک درآمد معقول برسید.

 برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.   

 

پروژه طراحی وب سایت و مراحل آن

طراحی وب سایت و استانداردهای صفحات فرود

چرا طراحی وب سایت ما شکست می خورد؟

تفاوت UI با UX در طراحی وب سایت

نقش فرمها در طراحی وب سایت

صفر تا صد راه اندازی و طراحی سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست