استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی سایت و زیباسازی آن

موضوع : آشنایی با ویژگی‌ها و کاربردهای جاوا اسکریپت در طراحی و زیباسازی سایت
دسته ها : [php_everywhere]

 

مدت لازم برای مطالعه : 8 دقیقه

 

هدف : با مطالعه این مطلب، علاقه‌مندان به طراحی سایت  با ویژگی‌ها و امکانات زبان برنامه‌نویسی جاوا اسکریپت در طراحی و زیباسازی سایت آشنا خواهند شد.

 

پادکست :

 

 

قبلا خواندید که در طراحی سایت باید زبان‌های برنامه نویسی آن را بدانید و بتوانید به صورت درست از آن استفاده کنید. در مقاله‌های پیشین درباره زبان های برنامه نویسی تحت وب  گفته شد. در ادامه درباره زبان برنامه نویسی معروف جاوا اسکریپت  توضیح داده خواهد شد.

در مقاله  تاریخچه طراحی سایت خواندید که این زبان در سال ۱۹۹۵ به دنیای طراحی سایت عرضه شد. برنامه نویسان توانستند به کمک آن و ترکیب جاوا اسکریپت با زبان برنامه نویسی Html امکانات بسیار زیادی را به سایت‌های ساده و بی‌روح گذشته اضافه کنند.

 

 

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت در طراحی سایت

زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت برای استفاده عمومی توسط شرکت Sun micro system عرضه شد. بسیاری از برنامه‌نویس‌ها توانستند با کمک این زبان امکانات جانبی بسیاری به سایت اضافه کنند که در نوع خودش بینظیر بود.

اگر از کاربران قدیمی اینترنت باشید امکاناتی مانند افزودن افکت‌های زیبا در طراحی سایت مانند باریدن برف یا باران در سایت، متن متحرک در نوار عنوان مرورگر، پیغام خوش آمدگویی و خداحافظی به کاربر را به یاد دارید. با پیشرفت اینترنت و به بازار آمدن زبانهای برنامه نویسی جدید کم کم استفاده از جاوا اسکریپت در طراحی سایت کمرنگ شد و جای خود را به PHP داد.

امروزه از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت بیشتر در بسترسازی طراحی سایت‌های پیشرفته استفاده می‌گردد. هم‌چنین در نرم افزارهای تحت وب مانند سیستم‌های چت و پشتیبانی آنلاین و برگزاری سمینارهای اینترنتی استفاده می‌شود. امروزه از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت به منظور افکت و زیباسازی منوها، تصاویر و فرم‌ها  استفاده می‌شود.

طراحی سایت و زیباسازی با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت

دستوراتی که برای زیباسازی و افکت دادن به بخش های مختلف سایت با زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت نوشته می‌شود معمولا در یک فایل با پسوند JS. نگهداری شده که به آن اپلت Applet گفته می‌شود. در کدهای سایت فقط کافی است این فایل را فراخوانی کرده و در هر بخشی از سایت که این اپلت‌ها فراخوانی شود، بلافاصله کدهای داخل آن خوانده شده و نتیجه آن در مرورگر به کاربر نمایش داده می‌شود.

برای انجام این روند ترجمه اپلت‌ها باید به صورت درست انجام شود. به این منظور باید از مرورگرهایی که زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت را پشتیبانی می‌کنند استفاده شود. از جمله این مرورگرها میتوان به فایرفاکس، اینترنت اکسپلورر و کروم اشاره کرد. همچنین امروزه اکثر گوشی‌های همراه هم از جاوا اسکریپت پشتیبانی کرده و مشکلی برای اجرا کردن دستورات آن ندارند.

مزایای استفاده از جاوا اسکریپت در زیباسازی سایت

با استفاده از زبان برنامه نویسی جاوا اسکریپت می‌توانید امکانات بسیار خوبی به سایت های خود اضافه کنید.  بخش هایی که کاربر به آن نیاز دارد را در سایت قرار دهید و مطمئن باشید که کاربران شما از این تغییرات راضی خواهند بود.

رضایت کاربر یعنی افزایش زمان ماندگاری کاربر در سایت و جلوگیری از خروج کاربران از آن. در نتیجه با کاهش نرخ پرش در سایت رو به رو خواهیم بود. اما باید دقت کرد که استفاده از این زیبا ساز‌ها باعث آزار کاربران در سایت نشود.

به عنوان مثال امروزه دیگر هیچ طراحی از پیام های خوش آمدگویی یا مثلا بارش برف در سایت خود به عنوان زیباسازی استفاده نمی‌کند. استفاده از هر امکاناتی برای خودش بازده مشخصی دارد و با گذشتن از آن دوره عملا منسوخ میشود. باید به فکر خلاقیت و پیدا کردن روش‌های جدید استفاده از آن بود. برای تمام زبان‌های برنامه نویسی از جمله جاوا اسکریپت هم همین قانون در طراحی سایت وجود دارد.

می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.

 

 

 

صفر تا صد راه اندازی سایت و طراحی سایت
طراحی سایت و انتخاب رنگ ها
استفاده از تصویر در طراحی سایت
طراحی سایت با قالب آماده

سوالاتی که باید از شرکت طراحی سایت بپرسید
۷ نکته مهم در طراحی سایت
قیمت طراحی سایت

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است…

 

مقایسه پلان های هاست

 

مقایسه پلان های طراحی سایت

 

مقایسه پلان های پشتیبانی

 

مقایسه پلان های بسته خدمات امنیت SSL

 

نمونه کارهای طراحی سایت

 

 

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست