نگهداری وب سایت – بخش پنجم

بخش پنجم : معرفی خدمات افزایش امکانات عملکردی وب سایت

در بخش‌های قبل درباره خدمات گارانتی، بروزرسانی و پشتیبانی تلفنی صحبت شد. اکنون درباره خدمات مربوط به بهبود عملکرد سایت صحبت خواهیم کرد. وجود خدماتی که افزودن امکانات عملکردی جدید به وب سایت را پس از پایان طراحی سایت فراهم سازد؛ بسیار ضروری است. یک شرکت معتبر طراحی سایت این امکان را به عنوان بخشی از خدمات نگهداری وب سایت و هنگام انعقاد قرارداد طراحی سایت ارائه می‌دهد.

چرا باید عملکرد سایت خود را بهبود دهید؟

برخی افراد مشتاق هستند تمامی امکانات در ابتدا و در فاز مطالعات طراحی سایت به طور کامل پیش بینی و در ادامه اجرا شود. پرسشی که ممکن است ذهن این افراد را به خود مشغول نماید این است که چرا تمام امکانات درابتدا پیش بینی نشده و در طراحی سایت گنجانده نشود؟ چه نیازی به دریافت خدمات نگهداری وب سایت برای این امر وجود دارد؟

تیم فراکارانت به کسب و کارهای مختلف پیشنهاد می‌دهد پروژه طراحی سایت خود را به روش فازبندی و اجرای گام به گام مراحل انجام دهند. این امر مزایای بسیاری نسبت به پیش بینی تمام امکانات در ابتدا و عدم فازبندی دارد؛ از جمله مهم‌ترین آن‌ها کاهش هزینه طراحی سایت و تعرفه پشتیبانی سایت است. در مقاله برآورد هزینه طراحی سایت به روش فازبندی به طور کامل در این زمینه صحبت شده است. هم چنین در ادامه سایر دلایل ضرورت این بخش از خدمات نگهداری وب سایت بررسی می‌شود.

بهبود عملکرد سایت

با سایر عوامل بهبود عملکرد سایت آشنا شوید

کاهش جذابیت امکانات اولیه

در گذر زمان و با توسعه یک کسب و کار ممکن است امکاناتی که در ابتدا پیش بینی شده چندان جذابیت گذشته را نداشته باشد و از ارزش اولیه آن‌ها کاسته شود. در این زمان دارنده  سایت و تیم طراحی سایت با هم فکری به دنبال ایجاد امکانات جدید هستد تا نیروی تازه ای به فضای دیجیتال کسب و کار ترزیق نمایند.

همگام شدن با رقبا

علاوه بر این کسب و کارهای موفق شاید بیش از دیگران نیازمند افزودن امکانات جدید به وب سایت خود باشند تا در صدر رقابت باقی مانده و بتوانند ایده‌های جدید خود را به جامعه هدف انتقال دهند. به عنوان نمونه می‌توان سرویس‌های ارائه خدمات آنلاین (تاکسی، خرید و…) را نام برد که هر روزه امکانات جدیدی به وب سایت خود می‌افزایند. امکاناتی که در ابتدا برنامه‌ای برای ارائه آن‌ها نداشته و در ادامه مسیر و با مشاهده نیازمندی‌های جامعه هدف به اهداف کسب و کار خود افزوده‌اند. هم‌چنین ممکن است در ابتدا و براساس استراتژی‌ها و برنامه ریزی‌های سازمان، سرمایه و زیرساختی جهت ارائه آن امکانات و خدمات در نظر گرفته نشده باشد.

کمبود بودجه

علاوه بر این دانش یک کسب و کار در طول زمان ثابت نمانده و افزایش می‌یابد. بسیار دیده شده که کسب و کارهای نوپا که اغلب صاحبان آن‌ها جزء جامعه جوان و مشغول به تحصیلات دانشگاهی هستند در ابتدا سرمایه کمتری جهت طراحی سایت داشته و در ادامه با رونق گرفتن کسب و کار و بازگشت سرمایه به دنبال توسعه آن هستند. بنابراین وجود یک بخش در خدمات نگهداری وب سایت که بتوان با استفاده از آن با خیال آسوده عملکرد سایت را بهبود داد، بسیار ضروری است.

چگونه از خدمات بهبود عملکرد سایت بهره‌مند شوید؟

این گونه خدمات زمانی کارآمد و نتیجه بخش است که در طول زمان و به صورت پیوسته انجام گیرد. کسب و کاری را در نظر بگیرید که پروژه طراحی سایت خود را به شرکت یا افرادی سپرده که این گونه خدمات نگهداری سایت را ارائه نمی‌دهند. پس از مدتی این کسب و کار بر حسب نیاز و طبق دلایل فوق تقاضای افزودن یک امکان جدید به وب سایت خود را دارد.

در این حالت کسب و کار مذکور چگونه می‌تواند با تیم طراحی سایت خود ارتباط برقرار کند. چنانچه فردی که طراحی سایت را برعهده داشته است؛ در حال حاضر جذب یک شرکت معتبر شده و در مسیر درست ارائه خدمات قرار گرفته باشد (اتفاقی که بسیار رایج است) دیگر امکان ارائه خدمات به آن کسب و کار را ندارد. در غیر این صورت نیز تضمینی برای ارائه خدمات از سمت آن فرد نیست چنانچه طراحی سایت توسط شرکت‌های مبتدی صورت گرفته باشد چه تضمینی بر ادامه فعالیت آن‌ها در آینده و هنگام نیاز کسب و کار، وجود دارد. و آیا آن ها نیز خدمات مورد نظر را ارائه خواهند داد یا خیر.

می‌توان نتیجه گرفت عدم وجود این بخش از خدمات نگهداری وب سایت فشارها و نگرانی‌های بسیاری بر صاحبان کسب و کار وارد کرده و تلاش برای حل این مشکل، دردسرها و صرف هزینه و زمان بسیاری به دنبال خواهد داشت.  ضروری است یک کسب و کار برای تضمین موفقیت خود، قرارداد طراحی سایت و نگهداری وب سایت را با یک شرکت معتبر طراحی سایت منعقد سازد تا سالیان سال از حضور آن در بازار کار و امکان ادامه همکاری اطمینان خاطر داشته باشد. در این صورت هر زمانی که نیاز به افزودن امکانات جدید جهت بهبود عملکرد سایت داشته باشید، با صرف کمترین هزینه و زمان به آن دسترسی پیدا خواهید کرد.

 جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع ار تعرفه پشتیبانی سایت با واحد مشاوره فراکارانت در تماس باشید.

بخش اول : انواع خدمات نگهداری وب سایت

بخش دوم : معرفی خدمات گارانتی وب سایت

بخش سوم : معرفی خدمات بروزآوری وب سایت

بخش چهارم : معرفی خدمات پشتیبانی تلفنی

بخش ششم : معرفی خدمات بروزآوری محتوا

بخش هفتم : معرفی خدمات امنیت وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست