نگهداری وب سایت – بخش هفتم

بخش هفتم : معرفی خدمات امنیت وب سایت

یک وب سایت پس از پایان مرحله طراحی سایت و بارگذاری همواره در معرض خطرات تهاجمی قرار خواهد داشت. از این رو خدمات امنیت وب سایت که در گروه خدمات نگهداری وب سایت قرار می‌گیرند بسیار حائز اهمیت است. هر وب سایت با توجه به کاربرد خود از درجات امنیتی مختلفی برخوردار است. به عنوان مثال وب سایت یک بانک نیاز به درجه بالایی از امنیت دارد. بنابراین هر کسب و کاری با توجه به نیاز و اهداف خود باید سطح امنیت سایت خود را افزایش دهد.

امنیت سایت

چرا حفظ امنیت سایت مهم است؟

واقعیت آن است کاربران تا به شما اعتماد نداشته باشند، جذب سایت نشده و هیچ گاه تبدیل به مشتری نخواهند شد. بنابراین اگر احساس کنند اطلاعات آن‌ها در سایت به خطر می‌افتد به راحتی شما را ترک کرده و جذب سایت رقیب می‌شوند.

از سوی دیگر خطر حمله هکرها و انواع ویروس‌ها همواره وجود دارد. بنابراین حفظ امنیت سایت باید همیشه در الویت کار و پروژه باشد. بنابراین بروز بودن در این حوزه بسیار حائز اهمیت است.

هم‌چنین این موضوع تاثیر بسیار زیادی بر سئو سایت دارد. در ساده‌ترین حالت می‌توان گفت با افزایش امنیت، اعتماد کاربران بیشتر شده، جذب سایت می‌شوند و ترافیک سایت افزایش می‌یابد. در نهایت رتبه سایت بالاتر خواهد رفت. از سوی دیگر حمله ویروسها و… می‌تواند به شدت عملکرد و سرعت سایت شما را کاهش دهد. این موضوع نیز می‌تواند عامل مهمی در ترک کاربران از سایت باشد.

خدمات امنیت سایت چیست؟

خدمات امنیت سایت شامل چندین بخش است. بخش اول امن سازی فضای هاست و میزبانی است؛ به طوری که نوع و میزان دسترسی‌ها و فعالیت‌های فضای هاست و میزبانی کاملا مشخص می‌گردد.

بخش دوم تنظیمات استاندارد و مشخصی است که باید بر روی پایگاه داده وب سایت اعمال گردد. باید توجه داشت یک وب سایت بدون این تنظیمات نیز عملکرد صحیح خود را خواهد داشت. اما  در این صورت مهاجمین به راحتی امکان نفوذ و استفاده از منابع را می‌یابند. این تنظیمات امنیتی به سخت سازی یا مقاوم سازی معروف است.

اقدامات امنیتی برخلاف سایر خدمات نگهداری سایت عموما یک بار صورت می‌گیرد و در مقاطع زمانی مختلف با توجه به استاندارهای جدید مورد بررسی قرار گرفته  و در صورت نیاز بروزرسانی می‌شوند.

بخش سوم امنیت سایت مربوط به رفتار راهبر سایت است که تا چه حد از گذرواژه‌های خود حفاظت کند. تیم طراحی سایت فراکارانت این قبیل مسائل مربوط به امنیت وب سایت را در جلسات آموزشی و پس از پایان فاز طراحی به فرد نماینده دارنده سایت کاملا آموزش می‌دهد.

خدمات نگهداری وب سایت شامل انواع مختلفی ست که آگاهی و استفاده از آن ها برای تمام دارندگان سایت ضروری ست. جهت آشنایی کامل به سایر مقالات این مجموعه مراجعه نمائید.

هم چنین جهت دریافت مشاوره رایگان و اطلاع از تعرفه پشتیبانی سایت با واحد مشاوره فراکارانت تماس حاصل نمائید.

پیشنهاد می‌شود سایر مقالات این بخش را بخوانید

بخش اول : انواع خدمات نگهداری وب سایت

بخش دوم : معرفی خدمات گارانتی وب سایت

بخش سوم : معرفی خدمات بروزآوری وب سایت

بخش چهارم : معرفی خدمات پشتیبانی تلفنی

بخش پنجم : معرفی خدمات افزایش امکانات عملکردی وب سایت

بخش ششم : معرفی خدمات بروزآوری محتوا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست