طراحی سایت داینامیک و استاتیک

طراحی سایت که بخش سوم راه اندازی سایت بعد از خرید هاست میزبانی وب و انتخاب دامنه است دارای اهمیت فراوانی است. که مدیران سایت ها با توجه به نوع سایت خود یک طراحی سایت مناسب انتخاب میکنند. طراحی سایت به دو دسته اصلی تقسیم میشود که عبارت است از : طراحی سایت دینامیک Dynamic Web Design و طراحی سایت استاتیک Static Web Design. که هر کدام از این دو نوع طراحی معایب و مزیت های خود را دارند که در این مقاله قصد داریم آنها را مورد بررسی قرار دهیم.

طراحی سایت دینامیک و استاتیک

هر روز هزاران سایت جدید وارد اینترنت میشود و اکثریت کسب و کارها به صورت آنلاین خدمات و محصولات خود را معرفی کرده و به فروش میرسانند.

در این میان افرادی هستند که یک سایت صرفا اطلاع رسانی برای معرفی خود ره اندازی میکنند که تعامل چندانی با کاربر ندارد و به نوعی سایتی فقط خواندنی است. در مقابل این سایتهای ساده تعداد زیادی سایتهای تجاری و بزرگ هم وجود دارد که به فروش کالا مشغول هستند.

طراحی سایت استاتیک :

این نوع از طراحی سایت توسط اشخاص مبتدی و شرکت های کوچک استفاده میشود که شامل یک سایت با چند صفحه اطلاعات است و هیچ بخش ثبت نام یا عضو گیری یا فروشگاهی ندارد. این سایتها به صورت یکباره توسط طراح ایجاد میشود و محتوای مورد نظر در آن قرار گرفته و به کارفرما تحویل داده میشود. معمولا سایتهای استاتیک به زبان Html نوشته میشوند و اگر بخواهید بخشی از سایت را تغییر دهید یا ویرایش کنید باید حتما از طراحی سایت و زبانهای برنامه نویسی آن مطلع باشید یا هر بار با طراح تماس بگیرید و از او بخواهید به شما کمک کند.

مزایای سایت استاتیک :

  1. راه اندازی سریع
  2. هزینه طراحی سایت ارزان
  3. هزینه میزبانی وب ارزان

معایب سایت استاتیک :

  1. نیاز به دانش فنی برای اعمال تغییرات و ویرایش سایت
  2. عدم تعامل سایت با کاربر
  3. درج محتوا در سایت به سختی

طراحی سایت دینامیک :

دومین نوع از سایتها به دینامیک یا پویا معروف هستند . این سایتها معمولا با زبانهای برنامه نویسی سمت سرور Server side مانند : Php, Asp نوشته میشوند و امکانات بسیار زیادی در اختیار کاربر و مدیر سایت قرار میدهند. از معروف ترین نرم افزارهای طراحی سایت دینامیک میتوان به سیستم های مدیریت محتوی مانند : جوملا , وردپرس اشاره کرد.

در سایتهای دینامیک همه امکانات در اختیار مدیر سایت قرار دارد و دیگر نیازی نیست برای انتشار مطالب در سایت و انجام تغییرات به طراح وب سایت زنگ بزند و از او کمک بخواهد. بلکه همه چیز با چند کلیک در اختیار او است. در سوی دیگر برای کاربران هم امکانات فراوانی وجود دارد. به راحتی میتوانند محصولات را خریداری کنند , در خبرنامه سایت عضو شوند , فیلم و عکس ببینند , از طریق چت با بخش پشتیبانی در ارتباط باشند و هزاران امکانات دیگری که سایتهای دینامیک به کاربر میدهند.

مزایای طراحی سایت دینامیک :

  1. امکانات بسیار زیاد برای مدیر سایت
  2. امکانات بسیار متنوع برای کاربران
  3. انتشار و ویرایش محتوی به راحتی و با چند کلیک
  4. ویرایش بخشهای سایت و افزودن بخشهای جدید با چند کلیک
  5. کاربران میتوانند در کنار مدیر سایت به آپدیت شدن و رشد سایت کمک کنند

معایب سایت دینامیک :

  1. راه اندازی آن نیاز به زمان بیشتری دارد
  2. هزینه راه اندازی آن بیشتر است
  3. هزینه میزبانی وب آن بیشتر است

سایتهای دینامیک برای آنکه بتوانند این امکانات را در اختیار مدیر سایت و کاربر قرار دهند نیازمند زیرساخت مناسبی هستند که این زیرساخت همان پلن میزبانی وب آن است. این سایتها از بانکهای اطلاعاتی برای اجرا شدن استفاده میکنند و همچنین هاست شما باید توانایی اجرای زبانهای سمت سرور را داشته باشد. به همین دلیل پلن های میزبانی وب سایتهای دینامیک قیمت بالاتری دارد .

کاربران امروزی دیگر با یک سایت ساده و بدون امکانات ارتباط برقرار نمیکنند و از طرفی سایتهای استاتیک در نتایج جست و جو هم جایگاه مناسبی ندارد و کم کم از صفحه نتایج حذف میشوند و صاحبان این سایتها تعداد زیادی از مخاطبان خود را از دست داده اند به همین دلیل سایتهای استاتیک کم کم در حال منسوخ شدن هستند و همه به طراحی سایت دینامیک مهاجرت میکنند.

یکی از بخشهای مهمی که موتورهای جست و جو برای امتیاز دادن به یک سایت به آن اهمیت میدهند تجربه کاربر یا User Experience است که سایتهای استاتیک نمیتوانند در این موضوع موفق باشند ولی سایتهای دینامیک با داشتن زیرساخت مناسب و امکانات فراوان میتوانند به راحتی هر نوع خواسته کاربر را برآورده کنند و تجربه کاربری خوبی برای او ایجاد کنند که نتیجه آن بهبود رنک سایت در موتورهای جست و جو است. تیم طراحی سایت فراکارانت میتواند با سالها سابقه عملی و هزاران پروژه انجام شده , سایت شما را با بهترین قیمت و کیفیت طراحی و در اختیار شما قرار دهد.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.   

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست