راهنمای انتخاب هاست مناسب

موضوع : آشنایی با نکات مهم در انتخاب هاست مناسب
دسته ها : [php_everywhere]

 

مدت لازم برای مطالعه : 13 دقیقه

 

هدف :با مطالعه این مطلب، یک سفارش دهنده، با اصول و نکات مهم جهت انتخاب هاست مناسب آشنا خواهد شد.
پادکست :

 

 

اگر قصد راه اندازی و طراحی سایت دارید قبل از هر چیز به یک سرویس دهنده یا هاست و یک نام یا دامنه برای سایت خود نیاز دارید. شرکت‌های فراوانی پلن سرویس‌های هاست را با قیمت‌های مختلف ارائه می‌نمایند. همین اختلاف‌ها باعث شده افراد مبتدی در انتخاب سرویس مورد نیاز خود با مشکل مواجه شوند. اگر شما تازه کار باشید شاید سوالات فراوانی در انتخاب بهترین سرویس دهنده هاست و دامنه در ذهن شما وجود داشته باشد. در این مقاله سعی شده به تعدادی از این سوالات به صورت ساده پاسخ داده شود تا افراد مبتدی هم بتوانند دراین باره تصمیم‌گیری مناسی داشته باشند.

قبل از انتخاب و خرید هاست باید بدانید که قصد راه اندازی چه نوع سایتی را دارید. از چه سیستم مدیریت محتوایی قرار است استفاده نمایید. شما باید پاسخ سوالاتی از این دست را را بیابید تا بتوانید بهترین سرویس را مطابق نیاز خود خریداری کنید.

خرید هاست مناسب مانند خرید یک وسیله الکترونیکی مانند لپ تاپ است. شما برای خرید لپ تاپ به برند و بعضی از امکانات آن توجه می‌کنید و تمامی جزییات فنی آن را در اختیار ندارید. برای خرید هاست هم نیازی نیست تمامی نکات ریز و فنی آن را بدانید. فقط باید به یک سری موارد اصلی و کلیدی توجه کنید که در ادامه توضیح داده می‌شود.

 

هاست

چگونه هاست مناسب انتخاب کنیم؟

قابل اطمینان بودن، انعطاف‌پذیری، کیفیت و قیمت چهار عامل اصلی برای تصمیم‌گیری شما برای خرید هاست هستند. در ادامه هر یک از موارد بصورت جداگانه توضیح داده می‌شود.

قابل اطمینان بودن :

اگر می‌خواهید یک سایت تجاری یا پر بازدید راه‌اندازی کنید باید حتما قابل اطمینان بودن سرویس میزبانی وب را بررسی کنید. عواملی نظیر:

آپتایم بالا نزدیک به ۱۰۰%

آپتایم یعنی مدت زمانی که سرویس دهنده شما بدون قطعی یا وقفه به کار خود ادامه می‌دهد و معمولا با اعداد ۱ تا ۱۰۰ درصد بیان میشود. طبیعی است هرچه مقدار آپتایم سرویس دهنده شما به ۱۰۰ نزدیک‌تر باشد آن سرویس دهنده هاست معتبر و با کیفیت است. آپتایم بالا موجب می‌شود سایت شما بدون قطعی بوده و به صورت همیشگی برای کاربران در دسترس باشد و در نتیجه شما هیچ مشتری را از دست نخواهید داد. بسیاری از افراد فقط یک بار به سایت شما مراجعه کرده و اگر در آن لحظه در دسترس نباشید شما را کنار گذاشته و به سراغ سایت بعدی می‌روند. توجه کنید که امروزه برای هر کسب و کاری سایت‌های رقیب بسیاری وجود دارد.

پشتیبانی عالی

یک بخش بسیار مهم در خرید هاست توجه به پشتیبانی آن است. مشکلات فراوانی در طول استفاده شما از خدمات پیش خواهد آمد و اگر نتوانند پشتیبانی سریع و کافی به شما بدهند نتیجه برای شما کلافه کننده و جبران ناپذیر خواهد بود.

قبل از خرید هاست حتما یک‌بار به قسمت پشتیبانی درخواست ارسال کنید و ببینید در چه فاصله زمانی پاسخ شما را ارسال می‌کنند. همچنین داشتن پشتیبانی تلفنی هم یک مزیت برای سرویس دهنده محسوب می‌شود.

انعطاف پذیری

شما اکنون در ابتدای راه اندازی کسب و کار آنلاین خود هستید. اما در آینده چه اتفاقی خواهد افتاد. سایت شما روز به روز پیشرفت کرده و بزرگ‌تر شده و تعداد کاربران شما افزایش میابد. بنابراین حتما به یاد داشته باشید سوال‌‌های زیر  را حتما باید قبل از خرید هاست از فروشنده بپرسید.

۱- آیا پلن فعلی من در آینده قابلیت ارتقا خواهد داشت؟

۲- هزینه ارتقا و جابجایی به پلن بالاتر چقدر است؟

۳-آیا شرکت توان ارائه vps یا سرور اختصاصی برای سایت‌های بسیار بزرگ را دارد؟

۴- اگر شرکت توان برآورده کردن نیازهای شما را ندارد برای انتقال سایت شما به سرویس دهنده دیگر می‌تواند به شما کمک کند؟

بهتر است این سوال‌ها را همان ابتدا در ذهن داشته و به آن توجه نمایید تا در آینده و پس از رشد سایت خود دچار مشکل نشوید.

کیفیت هاست :

یکی دیگر از عوامل موثر در خرید هاست توجه به کیفیت آن است. باید توجه کنید که سرویس دهنده شما در کدام کشور قرار دارد و امکانات فنی که در اختیار شما قرار می‌دهد در چه سطحی می‌باشد. امکاناتی مانند :

نوع هاست : لینوکس یا ویندوز

ورژن MySQL

ورژن Php و ماژول‌های نصب شده آن

برخی اسکریپت‌ها برای اجرا شدن به امکانات خاصی بر روی هاست نیاز دارند که معمولا به صورت پیش فرض فعال نشده اند. برای همین باید بپرسید امکان نصب و فعال سازی امکانات مورد نیاز شما وجود دارد یا خیر؟

نوع پنل مدیریت

اکثر سرویس دهنده های معتبر از Plesk یا Cpanel برای مدیریت امکانات هاست استفاده می‌کنند که در عین سادگی امکانات فراوانی را در اختیار کاربران قرار می‌دهد. نهایتا سرویس دهنده‌های ارزان قیمت و کم کیفیت از DirectAdmin استفاده می‌کنند.

ضمانت بازگشت پول

یک سرویس دهنده معتبر و با سابقه برای جلب اطمینان مشتری و اثبات کیفیت سرویس‌های خود برای مدتی تضمین می‌کند که اگر کاربر از سرویس خودش به هر دلیلی رضایت نداشته باشد میتواند سرویس خود را کنسل کرده و هزینه پرداختی را پس بگیرد.

امنیت

اگر روزی وارد سایت خود شوید و صفحه هک شده سایت خود را ببینید چه حسی خواهید داشت؟ تامین امنیت سرور و امکان دسترسی‌ مناسب به پوشه‌ها و فایل‌ها هم از نکات مثبت یک هاست خوب است. همچنین باید فایروال‌های بروز شده و قدرتمند را برای امنیت بیشتر کاربران روی سرور نصب شده باشد تا بتواند جلوی حملات و سو استفاده های احتمالی را بگیرد.

قیمت

هزینه‌ای که شما برای سرویس خود می‌پردازید هم یک بخش مهم در خرید هاست است. این مسئله کاملا شخصی است و بستگی به این دارد که شما به دنبال کمیت هستید یا کیفیت. اگر نمی‌خواهید هزینه زیادی برای سرویس خود بپردازید باید به سراغ خرید هاست‌های ارزان رفته که معمولا کیفیت مناسبی ندارند. طبیعتا هاستی که سرویس مناسب و با کیفیت ارائه کند ارزان قیمت نیست و قیمت خود را دارد. کیفیت را نمی‌توان با هزینه کم بدست آورد. اگر می‌خواهید از همان ابتدا به صورت اصولی سایت را راه اندازی نمایید در رابطه با هزینه پرداختی برای هاست حساس نباشید. در عوض یک سرویس معتبر و با کیفیت دریافت می‌کنید که آن هزینه پرداختی را پوشش می‌دهد.

رعایت نکات بالا به شما کمک می‌کند بهترین شرکت سرویس دهنده را برای سایت خود انتخاب کنید. بعد از انتخاب سرویس دهنده مورد نظر باید درباره انتخاب پلن هاست مناسب تصمیم‌گیری نمایید. البته افرادی هستند که برای شروع به سراغ هاست رایگان میروند. بهتر است از هاست رایگان استفاده نکنید زیرا مشکلات بسیاری برای شما به همراه خواهد داشت.

هاست با فراکارانت

باید دقت کنید که برای طراحی سایت علاوه بر خرید هاست به یک دامنه مناسب و کاربردی هم نیاز دارید. پیشنهاد می‌شود مقاله راهنمای انتخاب دامنه را مطالعه بفرمایید. برای بررسی و سفارش پنل‌های با کیفیت هاست فراکارانت می‌توانید با کارشناسان ما در ارتباط باشید تا شما را در انتخاب پنل مناسب یاری کنند. تجربه 20 ساله ارائه خدمات میزبانی به صدها سایت ایرانی ضامن کیفیت سرویس‌های ما است.

در پایان اگر احساس می‌کنید سوالاتی دارید که در مقاله راهنمای خرید هاست مناسب پاسخ آن وجود ندارد می‌توانید با کارشناسان ما تماس بگیرید تا در کوتاه‌ترین زمان پاسخ‌گوی شما باشند.

 

۱۶ نکته قبل از خرید هاست

معیارهای انتخاب میزبانی وب مناسب

خرید کدام پلن هاست برای شما مناسب است؟

صفر تا صد طراحی سایت و راه اندازی سایت

نحوه دریافت گزارشات مصرف هاستینگ

اصطلاحات رایج در میزبانی وب

آموزش کنترل پنل مدیریتی plesk

نمایندگی حجمی هاست reseller

انواع پلن هاست

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است…
مقایسه پلان های هاست   
مقایسه پلان های طراحی سایت       
مقایسه پلان های پشتیبانی       
مقایسه پلان های بسته خدمات امنیت SSL     
نمونه کارهای طراحی سایت        

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 24 بهمن 1394


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست