معیارهای انتخاب میزبانی وب مناسب

به منظور طراحی و راه‌اندازی سایت برای کسب و کار خود لازم است موارد بسیاری را پیاده‌سازی کنید. یکی از ضروری‌ترین موارد انتخاب یک شرکت میزیانی وب مناسب است. اما چه معیارهایی را باید جهت یک انتخاب مناسب در نظر داسته باشید؟ در ادامه همراه ما باشید.

1- بررسی سرویس‌ها

در مرحله اول وقتی به سایت یک شرکت میزبانی مراجعه می‌کنید باید بررسی کنید چه پلن‌هایی ارائه می‌شود و امکانات آن چیست. نکات مهم در انتخاب پلن میزبانی وب :

  • حجم پلن میزبانی وب
  • پهنای باند پلن میزبانی
  • تعداد بانک اطلاعاتی و اف تی پی
  • تعداد زیر دامنه و پارک دامنه
  • سیستم مدیریت هاست
  • نوع سیستم عامل پلن میزبانی وب
  • اسکریپت‌های قابل نصب روی هاست

این موارد در میان تمامی پلن‌ها مشترک هستند و فقط مقدار آن کم و زیاد می‌شود. اگر به دنبال نصب اسکریپت‌های Php خصوصا سیستم مدیریت محتوا وردپرس هستید پیشنهاد می‌شود از هاست لینوکس استفاده کنید. در مورد پنل مدیریت هاستینگ هم پلسک Plesk بهترین رابط کاربری را دارد که می‌توان در زمان کوتاهی کار کردن با بخش‌های مختلف آن را یاد گرفت و بدون نیاز به کمک دیگران تمام امور مدیریتی روی هاست را انجام داد.

آموزش تصویری پلسک 12.5 بصورت فارسی

 

2 – پشتیبانی

بخش بسیار مهم در یک شرکت میزبانی وب قسمت پشتیبانی است که معمولا قبل از خرید سرویس، افراد توجه چندانی به آن ندارند. ولی باید بدانید پشتیبانی بسیار مهم و حیاتی خواهد بود. ارزش واقعی یک سرویس پشتیبانی زمانی مشخص می‌شود که سایت راه اندازی شده و در اوج بازدید ناگهان بخاطر یک مشکل کوچک دسترسی کاربران به سایت قطع می‌گردد. شما نمی‌دانید علت چیست و هر ثانیه قطع بودن سرویس ضررهای هنگفت مالی و معنوی برای شما در پی دارد.

در این هنگام فقط یک تیم پشتیبانی معتبر و خوب میتواند در کمترین زمان ممکن سایت را به حالت عادی بازگردانده و مشکل را حل کند. شرکت‌های معتبر میزبانی وب تمرکز بسیاری بر بخش پشتیبانی خود دارند و از طریق ایمیل، تلفن، چت آنلاین  و حتی از طریق شبکه‌های اجتماعی به سوال‌ها و مشکلات کاربران بصورت 24 ساعته رسیدگی می‌کنند.

web

3 – ضمانت بازگشت وجه :

بارها برای شما پیش آمده که برای خرید به فروشگاهی رفته و شخص فروشنده برای آن که  اطمینان بدهد که جنس مرغوبی می‌فروشد، تضمین می‌کند اگر تا این محدوده زمانی مشکلی برای کالا پیش آمد حاضر است کالا را تعویض کرده یا پس بگیرد.

در مورد شرکت‌های میزبانی وب هم این موضوع وجود دارد. شرکت‌های میزبانی وب معتبر برای آن که مشتری از کیفیت سرویسی که خریداری می‌کند اطمینان داشته باشد گارانتی می‌کند در صورت عدم رضایت مشتری از سرویس خریداری شده به هر دلیل تا یک محدوده زمانی مشخص، کل هزینه پرداختی را مسترد کند.

4 – سخت افزار و آپتایم :

به روز بودن یک شرکت میزبانی وب از نظر سخت افزاری و نرم افزاری و استفاده از سرورهای جدید و قدرتمند در دیتا سنترهای قابل اطمینان باعث بهبود کیفیت سرویس و کاهش قطعی سرویس می‌گردد.

اصطلاح آپتایم Uptime یعنی مدت زمانی که یک سرویس هاست می‌تواند بدون وقفه و قطعی کار کند که به صورت درصد بیان شده و هرچه میزان آپتایم به 100 نزدیک‌تر باشد نشان دهنده کیفیت بهتر سرویس است.

استفاده از سرورهای جدید و قدرتمند به همراه فایروال‌های سخت افزاری به روز و تجهیزات بک آپ گیری، به کاربران اطمینان خاطر می‌دهد که سرویس خریداری شده ایمن و بی دردسر است. یک شرکت معتبر که برای کاربران خود ارزش قائل باشد در بازه‌های زمانی روزانه، هفتگی و ماهیانه از اطلاعات کلیه کاربران نسخه پشتیبان تهیه می‌کند تا در صورت بروز مشکل خیلی سریع به کمک کاربر بیاید.

آپتایم 100% وجود ندارد و هیچ شرکتی نمیتواند گارانتی کند که هیچ قطعی در طول سال نداشته باشد و معتبرترین شرکت ها آپتایم خود را به صورت 99.99% بیان می‌کنند.

هاست

5- نمایندگی فروش :

معمولا شرکت‌های معتبر میزبانی وب در کنار فروش سرویس های عادی خود، پلن‌های ویژه ای هم برای نمایندگان و افرادی که قصد دارند وارد کار میزبانی وب بشوند و به دیگران هاست بفروشند ارائه میکنند. فقط شرکتی می‌تواند پلن‌های نمایندگی فروش داشته باشد که از کیفیت سرویس‌های خود اطمینان داشته باشد. افرادی که از این سرویس‌های نمایندگی استفاده می‌کنند در واقع میتوانند به نام خود، کسب و کار فروش هاست راه اندازی نمایند.

 

 

6 – شفاف بودن هزینه‌ها :

در یک شرکت میزبانی وب معتبر تمامی هزینه‌ها باید شفاف باشد و در همان ابتدا و قبل از خرید به اطلاع خریدار برسد. متاسفانه برخی از شرکت‌ها در ابتدا با پیشنهاد قیمت‌های پایین سعی در فریب کاربر دارند و بعد از سفارش کاربر و فعال شدن سرویس، به بهانه‌های مختلف هزینه‌های متعددی از او دریافت می‌کنند.

باید دقت کنید در همان ابتدا تمامی هزینه پیش روی شما باشد مانند هزینه خرید ترافیک اضافی، هزینه آی پی اختصاصی، هزینه جابجایی فایل‌ها به هاست دیگر و …. اگر از همان ابتدا از این هزینه‌های جانبی اطلاع داشته باشید می‌توانید بهتر تصمیم گیری کرده و خرید موفق‌تری داشته باشید.

7 – آفرها :

بعضی از شرکت‌های میزبانی وب برای سرویس‌های خود آفرها و پیشنهادات ویژه‌ای بصورت رایگان در نظر می‌گیرند که به مشتریان جدید و قدیمی ارائه می‌شود مانند:

  • دامنه رایگان برای خرید میزبانی وب
  • انتقال رایگان از سرویس دهنده دیگر
  • بازگردانی رایگان بک آپ در صورت بروز مشکل برای سایت
  • نصب رایگان سیستم‌های مدیریت محتوا و اسکریپت‌های دیگر

این موارد برخی از سرویس‌هایی است که به کاربران بصورت رایگان ارائه می‌شود در حالی که بعضی از شرکت‌ها برای همین خدمات هزینه‌هایی اخذ می‌شود.

میزبانی وب

8 – نظرات دیگران :

یکی از عواملی که در انتخاب هر نوع کالا و خدماتی می‌تواند به شما کمک کند تحقیق در مورد آن کالا از دوستان و سایر کاربران است. با یک جست و جوی ساده در اینترنت می‌توانید خیلی راحت متوجه شوید خریداران و مشتریان قبلی آن شرکت میزبانی وب چه نظراتی در مورد کیفیت خدمات شرکت داشته‌اند.

در دنیای اینترنت هیچ چیز برای مدت طولانی پنهان نمی‌ماند و اگر شرکت نتواند سرویس خوب و با کیفیتی ارائه کند خیلی زود در انجمن‌ها و وبلاگ‌های مختلف اخبار آن توسط دیگر کاربران پخش می‌شود. پس بهتر است قبل از خرید سرویس، یک جست و جوی اینترنتی داشته باشید و بعد از آن با چشم باز و آگاهانه خرید کنید.

9 – سرعت خدمات :

این روزها زمان برای همه اهمیت دارد و خصوصا در دنیای اینترنت همه دوست دارند که تمامی اتفاقات بصورت آنی روی بدهد. وقتی شخصی خرید اینترنتی می‌کند دوست دارد در همان لحظه آن سرویس برای او فعال شود یا لینک دانلود آن محصول را مشاهده کند. در واقع یکی از مهم‌ترین خصوصیات فروشگاه اینترنتی، تحویل بلافاصله محصول بعد از تکمیل فرآیند خرید است.

یک شرکت میزبانی وب معتبر این امکان را برای کاربران محیا می‌سازد تا بلافاصله بعد از خرید آنلاین و برگشت از درگاه بانکی به سایت، اطلاعات سرویس خریداری شده برای او ایمیل شود و سرویس همان لحظه فعال و قابل استفاده باشد.

همچنین قرار دادن قسمت چت آنلاین در سایت باعث می‌شود کاربر بتواند تمامی سوالات احتمالی قبل از خرید خود را از کارشناسان شرکت بپرسد و بدون معطلی جواب خود را دریافت کند. استفاده از قابلیت چت آنلاین در سایت تا 40% فروش محصولات را افزایش می‌دهد.

 

شرکت فراکارانت افتخار دارد با بیش از دو دهه سابقه و میزبانی هزاران سایت در داخل و خارج از کشور مشاور شما در طراحی سایت و میزبانی وب باشد.

در پایان اگر احساس می کنید سوالاتی دارید که در این مقاله پاسخ آن وجود ندارد با کارشناسان ما تماس بگیرید.

سایر مقالات مرتبط

خرید کدام پلن هاست برای شما مناسب است؟

نحوه دریافت گزارشات مصرف هاستینگ

نمایندگی حجمی هاست reseller

16 نکته قبل از خرید هاست

اصطلاحات رایج در میزبانی وب

انواع پلن هاست

 

14 پاسخ به “آموزش پنل پلسک بصورت فارسی”

  1. امین محبی گفت:

    در کارا آی تی هم از پلسک استفاده میشود؟

  2. علی صاعمی گفت:

    سلام. بسیار عالی. لطفا مطالب بیشتری در حوزه آموزش پلسک بگذارید

  3. حمید مطلبی گفت:

    آموزش‌های شما در پلسک کاملا مورد استفاده قرار گرفت و پاسخ‌گوی کامل سوالات من بود. با تشکر فراوان از شما

  4. امیر امینی گفت:

    دیگر نرم افزار مدیریت هاست کدام‌اند؟

    • digimarket گفت:

      جناب امینی عزیز در ابتدای متن لینک مقاله “خرید کدام پلن هاست برای شما مناسب است” گذاشته شده است. در این مقاله درباره نرم افزارهای مدیریت هاست نیز گفته شده است.

  5. الهه شکری گفت:

    آموزش‌های جامع و کاریردی دارید.بسیار ممنون

  6. امین مطلبی گفت:

    سلام.درباره نحوه تغییر دسترسی فایل‌ها هم آموزش بگذارید لطفا

  7. مریم ایمانی گفت:

    سلام. با تشکر از آموزش ‌های جامع شما. روشی برای استفاده رایگان از پلسک وجود ندارد؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 7 بهمن 1394


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست