خرید کدام پلن هاست برای شما مناسب است

بعد از اینکه دامنه مورد نظر برای راه اندازی سایت را خریداری کردید مرحله بعدی انتخاب پلن میزبانی وب برای راه اندازی سایت است. قبلا توضیح داده شد که چگونه یک شرکت هاست مناسب انتخاب کنید که سرویس‌های با کیفیت و مورد اعتمادی داشته باشد. باید بدانید قبل از انتخاب یک پلن هاست قصد راه اندازی چه نوع سایتی را دارید و زبان کد نویسی سایت چیست ؟

در این مقاله پلن هاست از سه جهت :۱- نوع سیستم عامل ۲- نرم افزار مدیریت هاست ۳- امکانات فنی مورد بررسی قرار می‌گیرد. پس همراه ما باشید.

میزبانی وب

۱- سیستم عامل بکار رفته در شرکت‌های میزبانی

به طور کلی دو نوع سیستم عامل در شرکت‌های میزبانی کننده مورد استفاده قرار می‌گیرد :

ویندوز : پلن هاست ویندوز برای سایت‌هایی مناسب است که قصد دارند از امکانات زیر استفاده کنند

  • ASP Classic
  • ASP.NET
  • MSSQL (Microsoft SQL Server)
  • MS Access (Microsoft Access)
  • Visual Basic Development
  • C#
  • Remote Desktop ریموت دیسکتاپ به شما این قابلیت را می‌دهد که بتوانید از کامپیوتر خانگی و حتی تلفن همراه خود به سرور متصل شوید. مانند کامپیوتر شخصی خود کنترل کرده و با آن کار کنید. بسیاری از سایت‌ها به کاربران ایرانی سرویس نداده و حتی با استفاده از نرم افزارهای فیلتر شکن هم قابل استفاده نیستند. مانند سایت PayPal  که بسیاری از کاربران ایرانی برای کسب و کار بین المللی خود از آن استفاده کرده و تنها راه ورود ایمن و بی دردسر به این سایت از طریق ریموت دسکتاپ است.

 

لینوکس : خرید پلن هاست لینوکس برای سایت های زیر مناسب است :

  • سایتهایی که قصد اجرای اسکریپت های Php را دارند و نیاز به ماژول های آپاچی Apache هستند.
  • بر خلاف سرورهای ویندوزی برای دسترسی به لینوکس باید از SSH استفاده کرد که جایگزین ریموت دسکتاپ است اما قابلیت‌های آن را ندارد.
  •   از نظر قیمت، هاست لینوکس بسیار ارزان‌تر از هاست ویندوز است و به افراد مبتدی شروع با لینوکس پیشنهاد می‌شود.

۲- نرم افزار مدیریت هاست :

برای مدیریت هاست و انجام تغییرات و عملیات مورد نظر بر روی آن مانند ساخت ایمیل و بانک اطلاعاتی و … باید از دستورات کد نویسی استفاده کرد که بسیار سخت و پیچیده بوده و عموم کاربران نمی‌توانند از آن استفاده نمایند. برای رفع این مشکل شرکت های فعال در این زمینه به فکر راه اندازی یک رابط کاربری به منظور سهولت در این کار افتادند و نرم افزارهای مدیریت هاست را تولید نمودند. در ادامه با ۳ مورد از مهم‌ترین نرم افزارهای مدیریت سرور آشنا شوید :

Plesk

پلسک هم یکی از محبوب ترین نرم افزارهای مدیریت هاست است که به صورت تخصصی برای سرور های ویندوز نوشته شده اما از سرورهای لینوکس هم پشتیبانی می‌کند. پلسک با داشتن رابط کاربری زیبا و آسان , امکانات فراوانی را در اختیار شما قرار می‌دهد. برای ورود به پنل مدیریت Plesk می‌توانید  آدرس سایت خود را به صورت sitename.com : 8880 تایپ کنید تا صفحه ورود به پنل برای شما نمایش داده شود.

برای تست عملکرد و پیش نمایش پلسک اینجا کلیک کنید. و از اطلاعات زیر برای ورود استفاده کنید :

Login: admin password: panel

تصویر زیر نمایی از پنل مدیریت پلسک است :

پلسک

Direct Admin:

یک سیستم مدیریتی ارزان قیمت با امکانات فراوان است. این سیستم بر روی سرورهای لینوکس نصب می‌شود. اما رابط کاربری آن زیاد جذاب نیست و مدتی زمان می‌برد تا با بخش های مختلف آن آشنا شوید و بتوانید عملیات لازم را اجرایی کنید. برای دسترسی به پنل دایرکت ادمین می‌توانید در انتهای ادرس سایت sitename.com:2222 را وارد کنید. برای تست عملکرد و پیش نمایش دایرکت ادمین اینجا کلیک کنید و از اطلاعات زیر برای ورود استفاده کنید.

Login: demo_user password: demo

تصویر زیر نمایی از پنل مدیریتی Direct Admin  است :

پلن هاست

Cpanel:

یک سیستم مدیریتی با رابط کاربری عالی و امکانات فراوان می‌باشد. می‌توانید تمام تغییرات لازم را با کمک آن روی هاست انجام داده و اسکریپت مورد نیاز خود را نصب و اجرا کنید. سی پنل بر روی سرورهای لینوکس هم نصب می‌شود و برای دسترسی به آن می‌توانید از روش های زیر استفاده کنید :

  • sitename.com/Cpanel یا   sitename.com:2082  که هر دوی این روش‌ها صفحه ورود به سی پنل را به شما نمایش می‌دهد.

برای تست عملکرد و پیش نمایش سی پنل اینجا کلیک کنید .

تصویر زیر نمایی از پنل مدیریت سی پنل است :

سی پنل

 

۳- مشخصات فنی هاست :

هر سایتی با توجه به میزان و نوع مطالب و تعداد بازدیدکنندگان نیاز به منابع سرور دارد. بنابراین باید قبل از انتخاب پلن هاست به این موارد توجه کنید. منابعی مانند : فضا و پهنای باند ماهیانه , تعداد دیتابیس و اف تی پی , ماژول‌های نصب شده و …. که در هر پلن هاست متفاوت است. در حالت کلی منابع هاست به ۳ دسته اصلی تقسیم میشوند :

هاست اشتراکی :

یک اتاق خواب را در نظر بگیرید که در آن چندین تخت قرار دارد و چند نفر همزمان باید از آن اتاق استفاده کنند و همگی آنها از یک در اجازه ورود و خروج دارند. در هاست اشتراکی یک سرور به بخش های کوچک‌تر تقسیم شده و تعداد زیادی سایت بر روی آن قرار می‌گیرد که آی پی سرور برای تمامی سایت‌ها روی آن بکار برده می‌شود.

هاست اشتراکی برای سایت‌های نوپا و کم بازدید مناسب است و قیمت ارزان‌تری دارد. اما هاست اشتراکی داراری معایبی نیز می‌باشد از قبیل: محدود بودن منابع و عدم دسترسی شما به تنظیمات اصلی سرور , قطع شدن سایت بر اثر بازدید زیاد و فشار بر روی سرور.

 در هاست اشتراکی چندین سایت روی یک سرور میزبانی می‌شوند. اگر یکی از آنها ترافیک بسیار بالایی داشته باشد سرعت باقی سایت‌ها هم کم می‌شود. اگر یکی از سایت‌ها اقدامات خرابکارانه مانند ارسال ایمیل تبلیغاتی یا هک انجام دهد آی پی آن سرور در لیست سیاه ثبت می‌شود. در نتیجه همه سایت‌های روی آن سرور در رتبه بندی‌های جست و جو سقوط کرده و صدمه می‌بینند.

سرور مجازی یا VPS (Virtual Private Server)

در مثال بالا همان اتاق خواب را در نظر بگیرید که چند تخت در آن قرار داده شده اما این‌بار هر شخص مسیر رفت و آمد مخصوص خودش را دارد و امکانات اختصاصی در اختیارش است. در سرور مجازی یک سرور با نرم افزارهای شبیه سازی به چند بخش تقسیم شده است. هر یک از بخش‌ها به صورت مستقل عمل کرده  و منابع مخصوص خودش را دارد. سرور مجازی برای سایت های با بازدید بالا مناسب است خصوصا سایت‌هایی که ارائه کننده فیلم و عکس یا بازی‌های آنلاین هستند .در وی پی اس مقدار مشخصی از حافظه رم , سی پی یو و هارد دیسک در اختیار شما است. حتی می‌توانید سرور خود را مجددا راه اندازی کنید، بدون آنکه به باقی سایت‌ها صدمه زده یا وقفه ایجاد کنید.

سرور مجازی قیمت بالاتری در مقایسه با پلن هاست اشتراکی دارد اما در عوض منابع بیشتری در اختیار شما قرار می‌گیرد. در سرور مجازی اگر یکی از سایت‌ها ترافیک سنگین داشته باشد یا با مشکلی مواجه شود باقی سایت‌ها قربانی آن نمی‌شوند. در واقع هر سایت مستقل از دیگران است. حتی می‌توانید آی پی اختصاصی خود را هم از سرویس دهنده بخرید و کاملا مستقل عمل کنید.

در سرور های مجازی ویندوز شما می‌توانید از طریق ریموت دسکتاپ Remote Desktop به سرور وصل شوید و نرم افزارهای دلخواه خود را روی آن نصب کنید. حتی می‌توانید از طریق آن کارهای اینترنتی خود را بدون آنکه هویت واقعی شما شناسایی شود انجام دهید.

سرور اختصاصی Dedicated Server

در ادامه مثال بالا می‌توانید اتاق خوابی در نظر بگیرید که در آن فقط یک تخت وجود دارد و همه امکانات آن متعلق به شما است و هیچکس اجازه ورود به آن را ندارد. سرور اختصاصی دقیقا همین حالت را دارد و متعلق به شما است. تصور کنید یک کامپیوتر بسیار قدرتمند در یک دیتاسنتر قرار داده‌اید و فقط شما اجازه مدیریت و استفاده از منابع آن را دارید.

قیمت سرور‌های اختصاصی بسیار بالا است. ممکن است برای مدیریت و تنظیمات آن هم هزینه‌های جانبی بپردازید اما درعوض امکانات آن فوق العاده است. زیرا همه چیز فقط در اختیار شماست. می‌توانید هر تعداد سایت که می‌خواهید راه اندازی کنید. مشتریان سرورهای اختصاصی معمولا سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ هستند. این مشتریان حجم اطلاعات بسیار بالایی دارند و نمی‌خواهند کسی به این اطلاعات دسترسی داشته باشد. همچنین نیازمند حداکثر میزان منابع سرور برای فعالیت آنلاین خود هستند.

مشاوره در خصوص پلان هاست مناسب خود را از فراکارانت بخواهید. شما میتوانید با شماره ۰۲۱۲۳۰۸۷ از ما رایگان مشاوره بگیرید.

نکات مهم

اگر بیشتر مشتریان شما فقط کاربران ایرانی هستند و نیازی به کاربران خارجی ندارید میتوانید از هاست داخل ایران استفاده کنید. این هاست سرعت بالایی برای کاربران ایرانی دارد. از طرفی به دلیل گران بودن منابع و زیرساخت‌ها در ایران قیمت پلن هاست داخلی گران‌تر از خارجی است.

برای راه اندازی سایت‌های دانلود نرم افزار و …. به دلیل وجود قانون کپی رایت و حمایت از ناشران بسیاری از سرویس دهندگان اجازه راه اندازی این‌گونه سایت ها را نمی‌دهند. برای راه اندازی این سایت‌ها باید به دنبال هاست وارز Warez باشید.

معمولا شرکت‌هایی که از آلمان و هلند سرویس می‌دهند مشکلی با سایت‌های دانلود ندارند و شما اجازه دارید هر نوع سایتی که مایل هستید روی آن راه اندازی کنید. سرویس دهندگان داخل ایران هم مشکلی با سایت‌های وارز ندارند ولی اکثر سرویس دهندگان برای سایت‌های پر بازدید به شما پیشنهاد می‌کنند تا از VPS استفاده کنید. زیرا این سایت‌ها مقدار زیادی از منابع سرور را اشغال کرده و باعث بوجود آمدن مشکلات زیادی در هاست اشتراکی می‌شوند.

معمولا کسب و کارهای نوپا و افراد مبتدی ترجیح می‌دهند که از هاست رایگان استفاده کنند که این کار اشتباه است و اگر فکر استفاده از هاست های رایگان در ذهن شماست پیشنهاد میکنم مقاله چرا از هاست رایگان استفاده نکنیم را مطالعه کنید.

میزبانی وب فراکارانت

حال که با انواع پلن هاست آشنا شدید می‌توانید با دید بازتر و بر اساس نیاز خود سرویس مورد نظر خود را خریداری کنید. انتخاب پلن هاست یکی از بخشهای راه اندازی سایت است. پلن‌های میزبانی وب فراکارانت با بهترین کیفیت و در حداقل زمان ممکن فعال و قابل استفاده خواهد بود. فراکارانت سرورهای قدرتمندی هم در ایران و هم در آلمان در اختیار دارد که برای راه اندازی هر نوع سایتی مناسب است. پشتیبانی تلفنی و اینترنتی همکاران ما بهترین تضمین برای کیفیت خدمات ما و رضایت مشتریان است.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 24 بهمن 1394


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست