طراحی سایت و نکات اصلی آن1

دنیا به سمت دیجیتال شدن پیش می‌رود و روز به روز به تعداد کسب و کارهایی که در فضای مجازی حضور پیدا می‌کنند افزوده می‌شود. برای حضور در این فضا، بقا و موفقیت نیاز است تا اصول و نکات مهمی را رعایت نمود. اگر قصد طراحی سایت برای کسب و کار خود دارید، این مقاله را حتما دنبال کنید.
رعایت نکات اصولی در طراحی سایت، مانند چیدن ویترین یک فروشگاه است. هرچقدر حرفه‌ای‌تر و زیباتر باشد، مشتریان بیش‌تری را جذب خواهد کرد. این مقاله نسخه کامل‌تر مقاله ۷ نکته مهم در طراحی سایت است. در صورت نیاز به آشنایی اولیه، می‌توانید ابتدا پیش نیاز این مقاله را مطالعه نمایید:

نکات طراحی سایت

hints-design-web

۱- بررسی اولیه:

قبل از شروع یک پروژه طراحی سایت، باید طبق کسب و کار خود، هدف از طراحی سایت و گروه مخاطبان هدف را تعیین کنید. هر سایتی با توجه به اهداف و مخاطبین هدف خود باید طراحی شود. زیرا درنهایت سایت باید بتواند پاسخ‌گوی نیازهای کاربران باشد.

سایت شخصی با سایت سازمانی و شرکتی از نظر ساختار بسیار متفاوت است و شما در جایگاه یک طراح، باید تمامی این موارد را بررسی کنید. چون اگر بدون تحقیق، بررسی و برنامه‌ریزی کافی قالب را طراحی کرده و پس از آن قالب نتواند پاسخ‌گوی نیازهای کاربر نباشد، در عمل شکست خورده‌اید و باید کار را دوباره از صفر شروع کنید و این موضوع اتلاف هزینه و زمان را در پی خواهد داشت.

۲- رنگ بندی:

گام بعدی در توجه به رنگ بندی قالب است.هر سایتی با توجه به نوع محتوا و هم‌چنین در نظر گرفتن علاقه و سلیقه مشتریان خود یک ترکیب رنگ مشخص را انتخاب می‌کند. برای نمونه سایت‌های خبری و رسمی معمولا از رنگ‌های سنگین و تیره با پس زمینه روشن استفاده می‌کنند. چون محتوای متنی این گونه سایت‌ها از دیگر سایت‌ها بیشتر است، باید از ترکیب رنگ‌هایی استفاده شود که چشم کاربر را خسته نکند.

اما سایت‌های فروشگاهی و خدماتی از رنگ های تند و با کنتراست بالا استفاده می‌کنند، چون هدف این سایت‌ها جذب مشتری و افزایش فروش است. پس باید در انتخاب نوع رنگ قالب، دقت کافی داشته باشید.

برای قالب سایت از ترکیب ۲ تا ۳ رنگ مختلف استفاده کنید. استفاده از رنگ های بیش‌تر، موجب شلوغ شدن قالب خواهد شد.

design-logo

۳- لوگو:

تمام سایت‌های شخصی و تجاری باید از لوگو برای معرفی نام و برند خود استفاده کنند. لوگو نشانگر هویت و برند شما است. هر چه جذاب‌تر باشد، بیشتر در ذهن کاربر ثبت می‌شود و همواره در ذهن کاربر خواهید ماند. بنابراین حتما از یک لوگو زیبا و حرفه‌ای در قسمت بالای سایت استفاده کنید.

۴ – رنگ متن:

رنگ متن بهتر است که مشکی با پس زمینه سفید باشد. در این صورت کاربر هنگام مطالعه متن دچار خستگی چشم نمی‌شود. استفاده بیش از حد از رنگ‌های تند در محتوای متنی سایت موجب می‌شودکاربران سایت شما را ترک کنند.

می توانید برای کسب اطلاعات کامل تر مقاله طراحی سایت و انتخاب رنگ ها را مطالعه نمایید.

۵- امنیت کد نویسی:

در هنگام کد نویسی قالب، دقت کافی داشته باشید تا راهی برای نفوذ هکرها نگذارید. بنابراین سعی کنید قبل از طراحی سایت از افراد متخصص کمک گرفته و از آن‌ها بخواهید کدهای سایت شما را از لحاظ نفوذ پذیری بررسی کنند.

۶ – نظم و برنامه ریزی:

طراحی سایت برای شما یک پروژه است در نتیجه برای هر پروژه باید برنامه ریزی داشته باشید. از اولین مرحله یعنی تحقیق و برنامه ریزی تا تحویل پروژه و بخش های بعدی، باید برای تمام مراحل برنامه ریزی کنید و طبق آن پیش بروید. با این روش هیچ مرحله‌ای فراموش نمی‌شود و تا اتمام پروژه، تمام فرآیندها خوبی انجام می‌شوند.

۷ – بخش بندی سایت:

برای زیباتر شدن قالب سایت، صفحات آن را به بخش‌های مختلف تقسیم کنید و در هر بخش نوع خاصی از مطالب را قرار دهید. به عنوان مثال می‌توانید از ستون‌های کناری برای قرار دادن تبلیغات، لینک دوستان، فرم ثبت نام و … استفاده کنید. در قسمت بالای سایت لوگو و منو‌های سایت را قرار دهید. چیدمان صحیح محتوای سایت دسترسی را برای کاربر آسان‌تر نموده و رضایت او در پی دارد.

با فراکارانت بهتر از اکنون باشید

با آرامشی خاطر طراحی سایت خود به ما سپرده و در مدت زمان تعیین شده طراحی سایتی عالی با در نظر گرفتن تمامی نکات طراحی سایت دریافت کنید و تحویل بگیرید

call-us-for-design-web

۸ – سادگی:

قالب طراحی شده باید ساده ولی کامل باشد. قالب ساده طراحی شده، چشم نواز و  قابل فهم است و در عین حال می‌تواند به بهترین وجه ممکن موضوع را به کاربر منتقل کند. شلوغی بیش از حد سایت کاربر را سردرگم کرده و در او نارضایتی ایجاد می‌کند.

۹ – تکنولوژی:

تا جایی که می‌توانید برای طراحی سایت، از جدیدترین تکنولوژی‌های برنامه نویسی تحت وب مانند: Html 5 ,Jquery ,bootstrap و این دست فریم ورک‌ها استفاده کنید که قابلیت‌های فراوانی در اختیار شما قرار داده و امنیت بیش‌تری دارند.

جهت آشنایی بیش‌تر به مقاله طراحی سایت و زبان‌های برنامه نویسی مراجعه کنید.

۱۰ – خاص بودن:

قالب‌های فراوانی به صورت رایگان وجود دارد که شما می‌توانید از آن‌ها برای طراحی سایت خود استفاده کنید اما به دلیل استفاده فراگیر از این قالب‌ها، ممکن است سایت شما از دید کاربران تکراری باشد. همچنین این قالب‌های رایگان و قفل شکسته که در اینترنت به وفور یافت می‌شوند پر از مشکلات ظاهری و فنی هستند و به روز رسانی و توسعه قالب خود یک چالش است.

۱۱ – تست:

قبل از این‌که از قالب طراحی شده روی سایت استفاده کنید،ابتدا به صورت آفلاین یا روی یک زیر‌دامنه آن را فعال کنید و از دوستان خود بخواهید از سایت استفاده کنند تا قالب عیب یابی شود. در این مرحله مشکلات سایت مشخص شده و رفع می‌گردد. سپس بر روی دامنه اصلی بارگذاری می‌شود.

test-design-web

تجربه کاربری (User Experience)

تجربه کاربری (UX)در مورد نحوه تعامل بازدیدکنندگان با وب سایتتان است. به بیانی دیگر، احساس، نگرش و دیدگاهی که کاربران هنگام استفاده از سایت شما دارند، بیانگر تجربه کاربری سایت می باشد. برای افزایش کیفیت مطالعه کاربران و دسته بندی موضوعات، باید تجربه کاربری را بهبود بخشید تا تعامل کاربران با وب سایت شما بهتر شود. برای مطالعه بیش‌تر در رابطه با این موضوع، بر روی لینک زیر کلیک نمایید:

برای مطالعه بیشتر ادامه مقالات این بخش طراحی سایت و نکات اصلی 2 را در ادامه بخوانید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست