نگهداری وب سایت

وبسایت ­ها مانند هر نوع سیستمی نیازمند نگهداری و در صورت لزوم تعمیرات هستند. نگهداری وبسایت ­ها با توجه به بزرگی، پیچیدگی و نوع طراحی که دارند می­تواند متفاوت باشد و از خدمات پشتیبانی سایت مختلفی بهره ببرد. با گذشت زمان و پیشرفت تکنولوژی­های توسعه وب، وبسایت شما نیز باید بروزرسانی شود و تغییرات لازم در آن بوجود بیاید و حتما فرآیند نگهداری وب سایت پیاده سازی شود. حتی ممکن است یک باگ و یا حفره امنیتی در آن ایجاد شود که باید برای حفاظت آن قسمت وبسایت از تخریب بدافزارها، در وبسایت شما تغییراتی ایجاد شود.

نگهداری و بروزرسانی وبسایت، از ضروری­ترین فعالیت­ هایی است که باید برای داشتن یک وبسایت پویا و کارآمد انجام دهید. در واقع باید اذعان داشت که نگهداری وبسایت، مدیریت وبسایت، ارائه خدمات پشتیبانی سایت، سئو، بروزرسانی و پشتیبانی یک سایت تجاری، بسیار ضروری­ و مهم­تر از راه ­اندازی وبسایت می­ باشد. هنگامی که شما وبسایتی را برای کسب و کار خود راه ­اندازی می­کنید، مشتریان شما انتظار دارند که همواره با یک وبسایت بروز شده و با امنیت و سئو بالا روبرو شوند.

jasa pembuatan website

چرا باید از سایت خود نگهداری کنید؟

معمولا این ذهنیت در بین صاحبان کسب و کار شکل گرفته است که با اجرای پروژه طراحی سایت، دیگر نیازی به سایر خدمات فضای مجازی ندارند. حال آن که بارگذاری وب سایت در شبکه جهانی وب نخستین قدم در ورود به دنیای دیجیتال است. یک وب سایت همچون هر محصول دیگری مانند خودرو، پس از خرید نیازمند نگهداری، تعمیرات، خدمات پس از فروش و… است. مجموعه این خدمات تحت عنوان خدمات نگهداری وب سایت یا پشتیبانی وب سایت شناخته می‌شود.

در برخی موارد دیده شده صاحبان کسب و کار به دلیل عدم آشنایی با مجموعه خدمات نگهداری و پشتیبانی وب سایت و با برون سپاری پروژه طراحی سایت خود به اشخاص یا شرکت‌های مبتدی، در ادامه مسیر با مشکلات بسیاری روبرو شده و  نه تنها به نتیجه مطلوب دست نمی‌یابند، بلکه شاهد هدررفت سرمایه خود نیز هستند.

اهمیت نگهداری وبسایت

امروزه باتوجه به توسعه و پیشرفت تکنولوژی و افزایش آگاهی در حوزه برنامه نویسی سایت و پیدایش سیستم­های مدیریت محتوای مبتنی بر وب، فرآیند نگهداری وبسایت و بروزرسانی آن از انحصار متخصصین و متولیان این امر خارج شده است. به گونه­ای که صاحبان وبسایت­ها با داشتن دانشی هر چند اندک از کامپیوتر و اینترنت، صفحات وبسایت خود را مدیریت، بروزرسانی و ویرایش نمایند، البته باید توجه داشت که این امر معمولا برای وبسایت­های کوچک و با طراحی ساده امکان­پذیر است.

اما امروزه با توجه به کمبود وقت مدیران شرکت­ها و صاحبان کسب و کار مختلف و نبودن متولی مشخص در شرکت­ها برای نگهداری وب سایت، مدیریت و بروزرسانی وبسایت، این امر مهم گاهی به فراموشی سپرده می­شود و می­توانید هنوز وبسایت­هایی با محتواهای قدیمی و با میزان سئو پایین یا حتی بدون سئو مواجه شوید.

هم اکنون که به ضروریت و اهمیت نگهداری وب سایت، مدیریت وبسایت، بروزرسانی و ارائه خدمات پشتیبانی سایت در کسب و کار خود پی بردید بهتر است از متخصصین این امر در پشتیبانی و نگهداری وبسایت خود استفاده کنید و با آشنا شدن با تعرفه­ های پشتیبانی و نگهداری سایت و پرداخت هزینه مورد نظر از مشتری مداری و حفظ وفاداری مشتریان خود، خیالتان را آسوده کنید.

انواع پشتیبانی

support

الف) پشتیبانی محتوا و بروزرسانی وبسایت

هم اکنون که به اهمیت نگهداری و بروزرسانی وبسایت خود پی بردید باید بدانید که در بهترین حالت ممکن این فرآیند نیازمند صرف زمان و داشتن دانش و تخصص کافی در زمینه تولید محتوا و برخوردار بودن از سئو مناسب می­باشد. تا همواره وبسایت شما در موتورهای جستجو از بالاترین سطح جست و جو برخوردار باشد. پشتیبانی محتوا عبارت است از کلیه فعالیت­های لازم مانند: افزودن، اصلاح محتوا، زیبا سازی و… که بر محتوای درج شده در وبسایت شما اعمال می­­شود، باید اذعان داشت که مدیریت محتوا، سئو مطالب و نحوه قرارگیری محتوا در وبسایت همواره باید توسط شخص یا گروهی باتجربه و دانش کافی در زمینه خدمات پشتیبانی سایت انجام شود .

ب) پشتیبانی قالب

شرکت­ها و کسب و کارهای مختلف در طول زمان نیازمند این هستند که قسمت­هایی از قالب وبسایت­ خود را تغییر داده و با تکنولوژی روز همراه سازند. این نوع تغغیرات می­تواند شامل: تغییرات جلوه­های بصری و یا تغییرات تعداد صفحات وبسایت باشد. اعمال چنین تغییراتی نیازمند یک تیم مهندسی و متخصص است. شما می­توانید با بستن قرارداد قالب و برخورداری از خدمات پشتیبانی سایت یکبار در سال هزینه مشخصی را به تیم مهندسی پرداخت کرده و همواره و در اسرع وقت از خدمات آنها بهره­مند شوید و از پرداخت هزینه­های اضافی جلوگیری نمایید.

خدمات نگهداری وب سایت چیست؟

باید توجه داشت از وظایف یک شرکت طراحی سایت معتبر ارائه خدمات نگهداری وب سایت و اطلاعات شفاف در این زمینه به مشتریان است. به طوری که آن‌ها در میان انبوهی از کلمات و اصطلاحات دنیای دیجیتال دچار سردرگمی نشده و با آسودگی بتوانند خدمات مورد نیاز خود را انتخاب نموده و از مزایای آن بهره‌مند شوند.

نگهداری و پشتیبانی وب سایت دارای بخش‌های متنوع و متعددی است.  از این رو این بخش‌ها باید به درستی از یکدیگر تفکیک شده و تشخیص داده شوند. این بخش‌ها عبارتند از :

 گارانتی، به‌روزآوری پوسته و هسته نرم‌افزار وب سایت، پشتیبانی تلفنی، امکان افزایش امکانات عملکردی وب سایت، به‌روزآوری محتوا، امن‌سازی وب سایت. در ادامه توضیح کوتاهی درباره هر مورد آورده شده است.

گارانتی

در ابتدا و هنگام عقد قرارداد طراحی سایت بین خریدار و مجری مدت زمان گارانتی (معمولا یک سال) تعیین می‌شود. بخش گارانتی معمولا نیازمند شفاف سازی دقیق است تا خریدار از تعهداتی که شرکت ارائه دهنده خدمات نگهداری وب سایت در این زمینه به وی دارد، کاملا آگاهی یابد.

guaranti

به‌روزآوری پوسته و هسته نرم‌افزار وب سایت

برخلاف بسیاری از اپلیکیشن‌ها و نرم‌افزارها، نرم افزار وب سایت که شامل دو بخش پوسته و هسته است به طور خودکار به‌روز نمی‌شود. در نتیجه اجرای خدمات به‌روزآوری وب سایت به محض پایان فاز طراحی سایت و با بارگذاری آن بسیار ضروری است. در صورت نادیده گرفتن این امر به مرور زمان، وب سایت تحویل داده شده از استاندارهای روز دنیای وب که همواره در حال ارتقا است، فاصله می‌گیرد. به طوری که بازگشت به این استاندارها نیازمند صرف هزینه و زمان بسیار بیشتری در آینده خواهد بود.

امکان افزایش امکانات عملکردی وب سایت

اغلب کسب و کارها در گذر زمان، متقاضی افزودن امکانات عملکردی جدید به وب سایت خود هستند. این امر می تواند ناشی از توسعه کسب و کار و ارائه خدمات جدید باشد که متعاقبا باید بر روی وب سایت نیز اعمال گردد؛ و یا به منظور حرکت در مسیر پیش رفت‌های هر روزه دنیای دیجیتال صورت گیرد.

Untitled 1 4

پشتیبانی تلفنی

از جمله خدمات پشتیبانی وب سایت است که به منظور ایجاد اطمینان برای راهبر سایت و پاسخ به سوالات احتمالی وی (علیرغم برگزاری جلسات آموزشی توسط تیم فراکارانت) و ارتباط موثر با پشتیبان سایت در مسیر به‌روزآوری محتوا و کار کردن با قسمت‌های مختلف وب سایت ضروری است.

به‌روزآوری محتوای وب سایت

امروزه موضوع محتوای وب سایت از جمله مهم‌ترین و داغ ترین موضوعات دنیای دیجیتال به شمار می‌رود. می‌توان آن را از دو منظر بررسی کرد. بخش اول تولید محتوا است که مربوط به خدمات دیجیتال مارکتینگ می باشد. درج و بروزآوری محتوا که مربوط به خدمات نگهداری و پشتیبانی وب سایت است. این امر می تواند به دو روش درون سازمانی و یا برون سپاری صورت گیرد. در مقالات بعدی به طور کامل مزایای هر یک از این دو روش و تاثیر آن ها بر میزان تعرفه پشتیبانی سایت بررسی می‌شود.

امنیت وب سایت

خدمات امن‌سازی که به منظور تامین امنیت وب سایت ارائه می گردد نیز در دسته خدمات نگهداری وب سایت قرار می‌گیرد. این خدمات شامل اعمال تنظیمات امنیتی است که در فاصله‌های زمانی طولانی تری نسبت به سایر خدمات صورت می‌گیرد.

how can i know if the website is safe

در ادامه این سری از مقالات، ویژگی‌های هریک از خدمات نگهداری و پشتیبانی وب سایت، دلایل ضرورت وجود هر یک، نحوه برخوداری از آن‌ها و شیوه صحیح اجرا توسط تیم ارائه دهنده خدمات نگهداری وب سایت به طور کامل بررسی می‌شود.

جهت آشنایی با هر مورد به بخش های بعدی مراجعه نمائید. همچنین برای دریافت مشاوره رایگان و آگاهی از خدمات پشتیبانی فنی وب سایت با تیم مشاوره فراکارانت درارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست