طراحی سایت و نکات اصلی آن 3

در حال حاضر با توجه به عصر تکنولوژی و دنیای دیجیتال مارکتینگ برای بروز بودن و برند بودن و افزایش رضایت مشتری باید از روش های نوین در کنار روش های سنتی برای کسب درآمد استفاده کنید. یکی از روش های نوین طراحی سایت می باشد. طراحی سایت چندین نکات اصلی دارد؛ که این مقاله ادامه بررسی نکات کلیدی طراحی سایت برای یک طراحی سایتی عالی می باشد. برای مطالعه بخش های پیشین به طراحی سایت و نکات اصلی ۱  و طراحی سایت و نکات اصلی 2  مراجعه کنید.

نکات کلیدی طراحی سایت:

توسعه (Development)

develop-design-web

۲۷ – سیستم مدیریت محتوا:

CMS یا سیستم مدیریت محتوا (Content Management System) به معنای تولید و مدیریت محتوای وب سایت است.

توسط  CMS ها می‌توان محتوای سایت شامل: متن‌ها، صفحات، فرم‌ها، فروشگاه‌ها، فرآیندها، تصاویر، فایل‌های ویدئویی و در کل هر نوع فایل دیگری را بدون نیاز به دانش برنامه نویسی، توسعه، ویرایش و مدیریت کرد.

به جای ساعت‌ها برنامه نویسی و طراحی سایت از صفر، می‌توانید از صدها سیستم مدیریت محتوا موجود در اینترنت نظیر: وردپرس، جوملا و غیره، استفاده کنید.

۲۸ – امنیت کاربران:

از مهم‌ترین نکات طراحی سایت است تامین امنیت کاربران می باشد. زمانی که شما قصد فروش کالایی را به کاربران دارید، تامین امنیت در روند خرید و فعالیت کاربران سایت بر عهده شماست.

خرید و فروش آنلاین، نیازمند امنیت بالایی است. سایتی که امن باشد، افراد زیادی به آن مراجعه می کنند و به راحتی به آن اعتماد می کنند و با خیال راحت در آن سرمایه گذاری می نمایند.

از اقداماتی که در زمینه امنیت انجام می‌شود، رمزنگاری بانک‌های اطلاعاتی، رعایت قوانین کشور در زمینه خرید و فروش های آنلاین و غیره می‌باشد.

۲۹ – پاداش:

برای کاربران خود پاداش در نظر بگیرید. به عنوان مثال اگر فرم ثبت نامی در سایت دارید، در مقابل اعتمادی که کاربران به شما کرده‌اند و اطلاعات خود را در اختیار شما گذاشتند، برای آن‌ها پاداشی در نظر بگیرید. مانند کتاب الکترونیکی یا کد تخفیف و غیره.

۳۰ – مطالعه:

سعی کنید همیشه در رابطه با موضوعات مرتبط با سایت خود از منابع مختلف مطالعه کنید و از آخرین اخبار مطلع باشید. این موضوع به خصوص در زمینه تولید محتوا اهمیت فراوانی دارد.

۳۱ – انتقال تجربیات:

در محتوای سایت خود، از تجربیات گذشته بنویسید و کاربران را از آن چه به سختی یاد گرفته‌اید، مطلع سازید. این امر علاوه بر جذاب ساختن محتوا برای کاربران، منجر به ایجاد محتوای منحصر به فرد در سایت شما می‌شود.

studyin

۳۲ – برون سپاری:

از دیگر نکات در طراحی سایت، داشتن تخصص و زمان کافی است. اگر تخصص و زمان کافی در اختیار شما نیست، می‌توانید از طریق برون سپاری آن پروژه را به متخصص بسپارید. برون سپاری به معنای واگذاری برخی فعالیت ها یا فرآیندهای کاری کسب و کار به یک تامین کننده خارجی تحت قرارداد مشخص می باشد.

۳۳ – رعایت اصول:

رعایت اصول در برنامه نویسی و بخش بندی بخش های مختلف سایت از نکات مهم در نکات طراحی سایت است. بخش بندی سایت می‌تواند تجربه کاربری را بهبود دهد و این امر خود موجب افزایش رضایت کاربران از سایت شما، کاهش نرخ پرش و بهبود رتبه سایت در موتورهای جستجو می‌شود.

۳۴ – سرعت سایت:

داشتن سرعت مناسب هنگام بارگذاری صفحات سایت از نکات مهم در طراحی سایت است. امروزه متخصصین بهینه‌سازی سایت، بر این نکته تاکید دارند که افزایش سرعت سایت، یکی از مهم‌ترین عوامل در بهبود رتبه سئو و رنکینگ سایت است.

شما می‌توانید با خرید هاست مناسب و همچنین استفاده از یک سرویس CDN یا شبکه توزیع محتوا، تا حد زیادی سرعت سایت را افزایش دهید.

 

برای بهتر بودن باید با بهترینا در ارتباط باشید.

جهت طراحی سایت حرفه ای با ما تماس بگیرید وطرح اولیه خود را فرستاده و امکانات مد نظر خود را بگویید و همان سایت را در بهترین حالتش به از مدت زمان تعیین شده دریافت کنید.

design-web

۳۵ –  تصاویر مرتبط:

استفاده از تصاویر مرتبط با موضوع سایت، از نکات مهم در طراحی سایت است. سعی کنید از عکس های مرتبط با موضوع استفاده کنید. تصاویر، سایت شما را برای کاربران جذاب می‌سازند و رتبه شما را در موتورهای جستجو بهبود می‌دهند.

 ۳۶ – متن بیش از حد:

اگر مقالات شما طولانی هستند سعی کنید آن‌ها را به چند بخش تقسیم کنید و با پاراگراف بندی و استفاده از تگ های H1 ،H2، مطالب مهم را مشخص کنید. استفاده از این تگ ها موجب بهبود سئو سایت می شوند.

۳۷ – کدهای اضافی:

از دیگر نکات طراحی سایت، حذف برخی کدهای زیباسازی است که در سایت استفاده می‌شود. مانند: خوش‌آمد‌گویی هنگام ورود کاربر، پرسیدن سن و تاریخ تولد، خداحافظی هنگام خروج کاربر و غیره، این گونه کدها دیگر منسوخ شده‌اند و بهتر است از سایت حذف شوند.

388289 23

۳۸ – فوتر سایت:

بخش انتهایی سایت که به آن فوتر گفته می‌شود محل خوبی برای قرار دادن لینک دوستان و همچنین لینک بخش‌های اصلی سایت است.

همچنین می‌توانید لینک تماس با ما، نقشه سایت، حق کپی رایت و غیره را در این بخش قرار دهید. استفاده درست از این بخش می‌تواند موجب بهبود سئو سایت شود. این موضوع یکی از نکات طراحی سایت است که باید به آن توجه کافی داشت.

برای مطالعه کامل تر نکات مهم طراحی سایت، طراحی سایت و نکات اصلی 4 را مطالعه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست