طراحی سایت و نکات اصلی آن 4

همانطور که پیشتر گفتیم باتوجه به عصر تکنولوژی و دنیای دیجیتال امروزه، بسیاری از صاحبان کسب و کارها برای افزایش درآمد خود وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده اند و اولین قدم کسب درآمد یعنی اقدام به طراحی سایت را انجام داده اند. طراحی سایت بجز مراحل صفر تا صد آن، نکاتی برای ساخت دارد که این مقله ادامه بررسی نکات مهم طراحی سایت می باشد. برای مطالعه بخش پیشین به طراحی سایت و نکات اصلی 1  و طراحی سایت و نکات اصلی 2 و طراحی سایت و نکات اصلی 3  مراجعه کنید.

آینده سایت (Future)

future-design-web

۳۹- رفع مشکلات:

از کاربرهای سایت بخواهید که اگر در سایت با مشکلی مواجه شدند، آن را به شما گزارش دهند تا بتوانید هر چه سریع‌تر آن مشکل را برطرف سازید. این امر باعث می‌شود فرایند عیب‌یابی سایت سریع‌تر انجام شود. به خصوص در مواردی که مطالب و بخش‌های زیادی در سایت خود دارید.

۴۰ – آنالیز رقبا 

از نکات مهم طراحی سایت که می توان به آن اشاره کرد، تجزیه و تحلیل سایت رقباست. سایت های همکار خود را بررسی کنید و از نقاط قوت آن‌ها برای بهبود سایت خود استفاده کنید. همچنین بررسی سایت‌های مشابه به شما برای خلق ایده‌های تازه و بهبود محصولات و خدمات کمک می‌کند

۴۱ – راهنما باشید:

در دنیای پر رقابت امروز، تنها سایت‌هایی موفق هستند که با دادن اطلاعات جامع و کاربردی به کاربران بتوانند رتبه خوبی در نتایج گوگل کسب کنند. امروزه کاربران در دنیای اینترنت تشنه اطلاعات تازه هستند. با غنی‌سازی محتوای سایت با اطلاعات منحصر به فرد و جدید، رتبه خوبی در نتایج گوکل کسب می‌کنید و دیده می‌شوید.

۴۲ – فعال باشید:

یکی از نکات طراحی سایت که باید همیشه به آن توجه کرد، فعال بودن است. یکی از معیارهایی که موتورهای جستجو به خصوص گوگل به آن توجه می کند به روز‌‌ رسانی دوره ای سایت است. مهم نیست که چقدر از سایت های رقیب عقب هستید. با سعی و تلاش می‌توانید با به روز رسانی محتوا و صفحات سایت خود، در زمان کوتاهی جایگاه خود را در میان آن‌ها پیدا کنید.

۴۳ – همگام سازی :

از دیگر نکات طراحی سایت که باید به آن دقت کنید این است که سایت شما قابلیت گسترش داشته باشد و بتواند با تکنولوژی های آینده تطبیق پذیری پیدا کند.

 با هزینه ای اندک، پولدار شوید و سرمایه خود را افزایش دهید.

مطالبی که در این مقاله مطالعه کردید از مهم‌ترین نکات در طراحی سایت هستند که برای داشتن یک سایت بی نقض و برنامه ریزی شده، باید رعایت کنید و کمک می‌کند سایت شما در زمان کوتاهی به موفقیت برسد. برای داشتن یک طراحی سایت عالی با مشاورین ما تماس بگیرند تا به شما را برای گرفتن تصمیمی درست راهنمایی کنند.

6303a3423763bcaed4bb8d157b1d8262

نبایدها در طراحی سایت

should-not-in-design-web

۴۴ – فلش:

استفاده از فلش در طراحی سایت و زیباسازی آن بسیار موثر است. اما نباید در این کار زیاده روی کرد. چون باعث کند شدن سایت و سنگینی صفحات می‌شود.

۴۵ – پاپ ـ آپ:

هیچ کس به این پنجره های مزاحم علاقه ای ندارد. بنابراین بهتر است از پاپ ـ آپ در هیچ کدام از بخش‌های سایت استفاده نکنید.

۴۶ – پخش اتوماتیک:

اگر در سایت خود از فیلم و صدا استفاده می‌کنید، حتما برای آن دکمه پخش و توقف قرار دهید و قابلیت پخش اتوماتیک را از روی آن حذف کنید.

۴۷ – تبلیغات:

همه سایت‌ها برای بقا و کسب درآمد از تبلیغات در سایت استفاده می‌کنند. بنابراین در استفاده از تبلیغات تعادل را حفظ کنید. با تبلیغ بیش از حد باعث آزاد کاربران نشوید.‌

slideshow-web-design

۴۸ – اسلاید شو:

یک بخش دیگر از نکات طراحی سایت ایجاد اسلاید شو است. با کمک اسلاید شو می‌توانید مطالب مهم و اصلی سایت را به کاربران نمایش دهید. اما دقت کنید که این اسلاید شو‌ها در طراحی سایت زمانبندی مناسبی داشته باشد که برای کاربر قابل دیدن باشد و کاربر بتواند در صورت نیاز روی آن کلیک کند.

۴۹- تکنولوژی های منسوخ:

اگر زمان زیادی است که از طراحی سایت شما گذشته و سایت قدیمی شده است. بهتر است به فکر طراحی سایت و یک قالب نو باشید و از تکنولوژی های جدید برنامه نویسی تحت وب در آن استفاده کنید.

۵۰ – تصاویر متحرک:

استفاده از تصاویر متحرک یا Gif سال‌ها پیش در طراحی سایت مرسوم بود. اما این تصاویر متحرک گیج کننده اند، بنابراین دیگر جایگاهی در طراحی سایت ندارد. بنابراین بهتر است زیاد از این تصاویر در سایت استفاده نکنید.

۵۱ – زیرخط:

استفاده از زیرخط هم باید به اندازه لازم باشد. کلمات مهم و لینک‌ها را زیرخط دار کنید. نیازی نیست کل متن به صورت زیرخط دار باشد چون باعث اذیت شدن کاربر و ناخوانایی متن می‌شود.

چنان‌چه نیاز به خدمات طراحی سایت دارید، برای کسب اطلاعات بیش‌تر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست