انواع قالب وردپرس

در این مقاله قصد داریم با مفهوم قالب وردپرس آشنا شده، انواع قالب وردپرس را معرفی کنیم و درباره ویژگی‌ها و کاربرد هر یک بحث کنیم. درنهایت می‌توانید تصمیم بگیرید کدام قالب برای راه اندازی کسب و کار شما در فضای مجازی مناسب‌تر است.

قالب وردپرس چیست؟

قالب، استریم یا تم مجموعه‌ای از کدهای برنامه‌نویسی شده به همراه طراحی گرافیکی تعریف می‌شود. دلیل استفاده از کلمه قالب، بحث تکرار پذیر بودن و امکان استفاده مکرر از آن در وب سایت های متعدد است. درواقع افرادی با دانش و تخصص در حوزه طراحی سایت، قالب‌های سایت را طراحی می‌کنند. در مواردی استفاده از قالب‌های آماده می‌تواند زمان اجرای پروژه را بسیار سرعت ببخشید و هم‌چنین در هزینه‌ها صرفه‌جویی کند. با توجه به اهداف کسب و کار، استراتژی‌ها و نیازها می‌توانید تعیین کنید چه نوع قالبی برای شما مناسب‌تر است.

انواع قالب وردپرس

قالب‌ها به 4 دسته تقسیم می‌شوند :

  • دسته اول قالب آماده ساده محتوایی
  • دسته دوم قالب آماده فرایندی
  • دسته سوم قالب اختصاصی محتوایی
  • دسته چهارم قالب اختصاصی فرایندی

این دسته بندی کمک می‌کند تا بتوانید براساس نیاز خود تصمیم بگیرید چه قالبی برای وبسایت شما مناسب‌تر است.

قالب وردپرس آماده ساده محتوایی

قالب‌های آماده ساده محتوایی برای بارگذاری محتوای تصویری و متنی ایجاد شده است. این قالب‌ها از قبل توسط برنامه نویسان کدنویسی و طراحی شده است. اگر آشنایی چندانی از حضور در فضای مجازی ندارید و صرفا می‌خواهید تجربه کسب کنید، این قالب‌ها گزینه بسیار مناسبی هستند.

قالب وردپرس آماده فرایندی

قالب آماده فرایندی، در واقع یک فرایند، مازاد بر قالب‌های عادی، درون خود دارد. به عنوان مثال این فرایند می‌تواند یک فرایند خرید کالا، فرایند ثبت نام و عضویت باشد، فرایند شرکت در قرعه کشی و… باشد. در کل یک کسب و کار به فرایندهای متعددی احتیاج دارد و اگر قرار است وب سایت شما وظیفه اتوماسیون و اجرای آن را به عهده گیرد، قالب باید از جنس فرآیندی باشد.

تمایل به کسب درآمد از فضای مجازی دارید؟ تمایل دارید سود خود را افزایش دهید؛ اما چگونگی آن را نمی دانید؟؟ یا راه هایی همچون طراحی سایت را پیشتر انجام داده اید؛ ولی جوابی دریافت نکردید؟؟

در اینجا با استفاده از یک راه و روشی متفاوت و کم هزینه برای شما عزیزان در زمینه دلخواهتان بطور اختصاصی خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود.

فراکارانت از ارائه مشاوره رایگان خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تا پشتیبانی رایگان پس از اتمام و تحویل سایت در کنار شما عزیزان قرار دارد.

چگونه قالب آماده وردپرس را توسعه دهید؟

Website-Design-with-wordpress

قالب‌های آماده به دو دسته تقسیم می‌شوند:

نوع اول، قالب‌هایی هستند که از طریق به کارگیری ترکیبی از گرافیک و برنامه نویسی فرانت و افزونه‌های استاندارد وردپرس طراحی شده‌اند.

نوع دوم، قالب‌هایی هستند که با استفاده از برخی افزونه‌های استاندارد و برنامه نویسی اختصاصی یک شرکت به تولید رسیده‌اند.

اما تفاوت این قالب‌ها در چیست؟

اگر شما از قالب افزونه‌های استاندارد در طراحی استفاده کنید، امکان توسعه و به کارگیری تعداد زیادی از افزونه‌های دیگر برای شما فراهم خواهد شد. اما اگر از اسکریپت اختصاصی استفاده کنید، دیگر به این سادگی امکان به کارگیری افزونه های استاندارد را ندارید. در واقع باید نویسنده قالب و برنامه نویسان و شرکت مورد نظر، این مسئولیت را به عهده بگیرند.

برای مثال یک سامانه ثبت نام و ارایه خدمات آموزش آنلاین را در نظر بگیرید. قالب آماده با اسکریپت اختصاصی برای آن نوشته شده است، اکنون می‌خواهید، محصولات و خدمات را قیمت گذاری و دسته بندی نمایید. اما این دسته بندی موجود نیست و نمی‌توان آن را افزایش داد. اینجا لازم است از افزونه‌های دسته بندی استاندارد استفاده شود. زیرا اسکریپت اختصاصی برای آن نوشته خواهد شد.

گاهی اوقات اسکریپت‌های اختصاصی به حدی خوب نوشته شده اند که استفاده و رفع نیاز توسط آنها ارجح است. اما باید آگاه باشید اگر از اسکریپت اختصاصی استفاده می‌کنید، توجه داشته باشید توسط یک تیم برنامه نویسی حرفه‌ای یا یک شرکت معتبر نوشته شده باشد. زیرا در آینده نیاز به ویرایش و توسعه وبسایت خود پیدا خواهید کرد.

قالب وردپرس اختصاصی محتوایی

برای شناخت قالب اختصاصی محتوایی، همان قالب ساده محتوایی شماره یک را در نظر بگیرید. در اینجا دیگر قالب آماده مد نظر نیست و می‌خواهیم که یک قالب اختصاصی طراحی شود. بخش بندی‌هایی که در ذهن است به تیم طراح گرافیست انتقال داده می‌شود. بعد از تائید، تیم طراح موظف است آن را توسط برنامه نویس، تولید و اجرا کند. در مرحله بعد باید تست و رفع خطا شود و بر روی بک اند سایت قرار گیرد.‌

این مجموعه عملیات، کمی فراتر از تهیه قالب آماده زمان خواهد برد. اما این ویژگی را دارد که شما هر آنچه در ذهن خود دارید، می‌توانید بدون هیچ محدودیتی اجرا کنید. در نهایت ظاهر و عملکرد اختصاصی و منحصر به فرد خود را دارید. شرکت‌هایی که این توانایی را دارند، عملا با اندکی هزینه بیشتر شرایطی فراهم می‌کنند تا دغدغه استفاده از قالب‌های آماده و محدودیت های آن به شما تحمیل نشود.

قالب وردپرس اختصاصی فرایندی

tarahi site 1

نوع چهارم و نوع آخر از دسته بندی قالب‌ها، قالب اختصاصی فرایندی است. در اینجا همان پروژه فرایندی را در نظر بگیرید. براساس کسب و کار خود می‌دانید که قرار است چه فعالیت‌هایی درون آن انجام شود. این بار از تیم طراحی سایت مطالبه می‌کنید تا برای شما قالب اختصاصی طراحی کرده و فرایندهایی را ایجاد کنند تا در نهایت شما را به اهداف مورد نظر در کسب و کارتان برسانند.

این بخش نیز به دو دسته تقسیم می‌شود. بخش اول طراحی های سمت رابط کاربری است که براساس افزونه های استاندارد پیش می‌رود. بخش دوم طراحی‌هایی است که براساس نگارش و برنامه نویسی اختصاصی مخصوص شما صورت گرفته و در سمت بک اند، افزونه‌ها و اسکریپت‌های خاص شما را تولید می‌کند.

زمانی که اسکریپت اختصاصی نوشته می‌شود، باید حتما بحث نگه‌داری و به روزسانی آن را نیز در نظر داشته باشید. زیرا اگر وبسایت توسعه پیدا نکرده و به روز نباشد، به مرور از دید مشتری حذف شده و کسب و کار شما را نابود خواهد کرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست