تاریخچه طراحی وب سایت

پیش از پرداختن به چگونگی تولد طراحی سایت ابتدا ببینیم یک وب سایت اینترنتی چیست؟ تعدادی صفحه یا صفحات اینترنتی که شامل متن، تصاویر، فایل­های صوتی و تصویری و المان­ های برنامه نویسی که با فرمت­­ بندی خاصی در طراحی سایت بر روی صفحه­ قرار می­ گیرند و قابل روئیت در مرورگرها هستند وب سایت گفته می ­شود.

در آغاز طراحی سایت  تنها با زبان برنامه نویسی HTML  نوشته می­ شد که  ساختار ساده­ ای شامل سرتیتر، پاراگراف و توانایی پیوند به صفحات دیگر داشت  وکاربران به سادگی با یک مرورگر می ­توانستند صفحات پیوند خورده را باز کنند. اما کار همین­ جا خاتمه نیافت با پیشرفت  زبان­ های برنامه ­نویسی و طراحی، طراحی وب سایت با سرعتی روز افزون ارتقاء یافت. و پویا نمایی و نگاره­ های جان دار، طراحی وب سایت  را  روز به روز توانمندتر و کاربردی­ تر کردند.

تاریخچه طراحی وب سایت

تولد طراحی سایت کی و کجا؟!

تولد وب جهانی و آغاز پروژه­ های طراحی سایت از  نخستین پروژه­­ ی تیم برنرزلی (Tim Berners Lee)  در سال ۱۹۸۹ و با انتشار زبان برنامه­­ نویسی HTML  آغاز شد. آن ها در نخستین طراحی سایت  از ابرمتن و پیوندی برای ایمیل استفاده کردند. جالب است که این اختراع از آزمایشگاه فیزیک بنیادی سرن (CERN) هنگامی­ که  اعضا گروه مقالات و مستندات علمی خود را  در صفحه ­ای به­­ ­نام وب با یکدیگر به اشتراک می­ گذاشتند شکل گرفت.

قطع به یقین هیچ­ کس در آن زمان گمان نمی­ برد که این ایده بعدها به چنین تکنولوژی عظیم و گسترده­ ای بدل شود. اولین شرکت طراحی وب در سال ۱۹۹۴ با رویکرد طراحی سایت تاسیس شد و همراه با آن موتور جستجوگر   Netscape به عرصه آمد و با بوجود آمدن شرکت­ های دیگر و شکل­ گیری موتورهای جستجو رقابت تنگاتنگ میان آن­ها باعث پیشرفت روزافزون طراحی وب سایت گردید.

برای رسیدن به موفقیت در امر طراحی وب سایت  آشنایی با زبان برنامه نویسی و کدها لازم اما کافی نیست! در طراحی وب سایت داشتن خلاقیت و نوآوری و آشنایی با اصول بهینه سازی شما را در انجام یک طراحی وب سایت موفق یاری می­ کند. ما در فراکارانت قریب به دو دهه تجربه حرفه ای را در اختیار شما قرار می دهیم و با پشتیبانی قوی حتی پس از اتمام پروژه طراحی وب سایت در کنار شما خواهیم بود.  همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما  تماس بگیرید.

صفر تا صد راه اندازی سایت

از طراحی سایت بیشتر بدانیم…

طراحی سایت حرفه ای تخصصی

مزایا و معایب طراحی سایت ارزان

با طراحی وب سایت حرفه ای پررنگ تر دیده شوید…

کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 10 تیر 1396


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست