آیا سایت شما می تواند ترافیک را کنترل کند؟

اولین سوالی که در طراحی سایت مطرح می‌شود این است که شما چگونه می‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید؟ ترافیک دستی میان 100 یا حتی 1000 نفر از مشترکین در هر ماه مبادله می ‎شود. همان طور که می‌دانیم همه فروشندگان آنلاین قصد دارند ترافیک سایت خود را بالا ببرند. این ویژگی بین همه فروشندگان کسب و کار مشترک می‌باشد.

 

ترافیک سایت

آیا می‌خواهید که ترافیک سایت شما به درستی بالا برود؟

قبل از این‌که به این سوال پاسخ دهیم،  ابتدا باید بدانیم که ترافیک سایت چیست و چرا افزایش ترافیک سایت اهمیت دارد؟

 

ترافیک وب سایت چیست؟

ترافیک وب سایت به شما می‌گوید که چند کاربر از وب‌سایت شما بازدید می‌کنند. زمانی که ترافیک سایت شما افزایش یابد، شما فرصت ‌بیش‌تری جهت انجام مبادله و خرید و فروش فراهم خواهد شد.

ابزارهای تجزیه و تحلیل آماری تعداد بازدیدهای انجام شده از صفحات سایت شما را نشان می‌دهند. دو نوع بازدید داریم، اول pageviews و دوم unique pageviews.

 pageviews:

نشان دهنده تعداد کل دفعاتی است که یک شخص با آدرس IP یکسان، از سایت شما بازدید کرده است.

unique pageviews:

به شما می گوید که چند نفر از سایت شما بازدید کردند؟ بعضی افراد چندین بار و برخی فقط یک بار از سایت شما بازدید می‌کنند.

نکته اصلی این است که هرچه میزان ترافیک وب سایت بیش‌تر شود ، فرصت بیش تری برای تبدیل کاربران خواهید داشت. اما دیده شده است که هرچه ترافیک سایت بیش تر می شود، نرخ تبدیل پایین تر می آید. این امر می تواند به این دلیل باشد که ترافیک شما هدفمند نیست. اگرچه افراد بیش تری از سایت شما بازدید می کنند ، اما همه آن ها کاربران هدف نیستند. در نتیجه این امر، احتمال خرید پایین می آید.

 

11 راه برای افزایش ترافیک سایت در سال 2019

1. سایت خود را برای موتورهای جستجو بهینه کنید

در ابتدا، روی یافتن کلمات کلیدی‌ای که نشان دهنده محتوای وبلاگ شما هستند، تمرکز کنید. برای هر صفحه یک یا دو کلمه کلیدی انتخاب کنید. همچنین می‌توانید از ابزارهای سئو مانند نرم افزار Keywords Everywhere برای یافتن کلمات کلیدی مرتبط استفاده کنید. در ابتدا رو کلمات کلیدی تمرکز کنید که حجم آن‌ها زیر 10000 جستجو در ماه است. بعد از گذشت چند ماه از ایجاد محتوای سایت، می‌توانید برای بهینه سازی صفحات بر روی کلمات کلیدی با حجم بالاتر تمرکز کنید.

 

2. به روز رسانی و تازگی محتوا

به روز رسانی محتوای سایت یکی از اصول موثر در سئو است. لازم است محتوای قدیمی خود را حذف کنید و بخش‌های جدیدی که مرتبط با محتوای شما است را به سایت اضافه کنید. در این صورت گوگل سایت شما را فعال تشخص می‌دهد که این امر خود در هدایت ترافیک به سایت شما بسیار موثر است. همچنین می‌توانید با افزودن توضیحاتی در متن که در پاسخ به بازخوردهایی که از مخاطبان خود دریافت می‌کنید، می‌باشد، محتوای سایت خود را تازه نگه دارید.

 

3.درخواست آنالیز سایت توسط موتورهای جستجو

می‌توانید جهت کمک به بهبود سئو سایت، با ارسال درخواستی به لینک‌های مربوطه، از موتورهای جستجو بخواهید تا سایت شما را بررسی کنند. ابزارها و گزارش های مربوطه به شما کمک می‌کنند ترافیک و فرایند جستجو مربوط به سایت را اندازه گیری کنید، مشکلات را برطرف ساخته تا بتوانید در نتایج جستجو، رتبه خود را بهبود دهید.

در ادامه آدرس مربوطه ارائه می شود.

برای گوگل: لینک

برای بینگ و یاهو: لینک

 

4. بک لینک (Backlinks) بسازید

بک لینک‌ها یکی از مولفه های مهم در سئو هستند. زمانی که یک سایت به سایت شما لینک می‌دهد در واقع دارد به گوگل اعلام می‌کند که سایت شما قابل اعتماد و مرتبط با کلمات قابل کلیکی است در متن محتوای سایتش آمده است.

علاوه بر مباحث مرتبط به سئو، شما با دادن لینک صفحات داخلی خود در صفحه مورد نظر، می‌توانید ترافیک کاربران را به صفحات مد نظر خود هدایت کنید. به عنوان مثال با دادن لینک صفحه فروشگاه سایت در صفحات دیگر، کاربرانی که در حال مطالعه آن صفحات هستند را به صفحه خرید کالاها هدایت می‌کنید و این امر موجب افزایش احتمال خرید می‌شود.

 

5. رقبای خود را آنالیز کنید

بررسی منابع اصلی ترافیک رقبا، به خصوص در ابتدای راه اندازی یک سایت فروشگاهی، به شما کمک می‌کند تا بدانید برای بازاریابی، کدام یک از کانال های بازاریابی را باید در اولویت قرار دهید.

مشهورترین ابزار جهت آنالیز رقبا وب سایت الکسا می‌باشد. تنها لازم است که آدرس سایت رقیب خود را تایپ کنید. به بخش “Upstream sites” اسکرول کرده و لیست سایت هایی که قبل از وارد شدن به سایت رقیبتان مورد بازدید قرار گرفته‌اند را مشاهده کنید.

به عنوان مثال، اگر دیدید که از گوگل وارد سایت رقیب شدند باید بر روی سئو و تبلیغات گوگل (گوگل ادوردز) تمرکز کنید. اگر سایت فیسبوک بود، در فیسبوک تبلیغات انجام دهید. اگر یک سایت خاص بیش‌ترین رتبه را داشت، می‌توانید بر روی یک استراتژی توسعه، جهت همکاری با آن سایت یا وبلاگ تمرکز کنید.

 

6. برای کلمات کلیدی طولانی بهینه سازی انجام دهید

گرچه کلمات کلیدی کوتاه‌تر می توانند در نتایج جستجو نقش مهمی داشته باشند، اما باید به فرصت‌های ویژه ای که در صورت استفاده از کلمات کلیدی طولانی به دست می‌آورید هم توجه ویژه داشته باشید. این کلید واژه ها، خاص‌تر هستند. از طرفی حجم جستجوی کم‌تری دارند و برخلاف کلمات کلیدی کوتاه، رقابت کم‌تری برای آن‌ها وجود دارد. اما استفاده از این نوع کلید واژه هدفمندتر است و کاربرانی که با سرچ این کلمات وارد سایت شما می‌شوند دقیقا دنبال همان چیزی هستند که در سایت شما ارائه شده است. در نتیجه نرخ تبدیل و احتمال جذب کاربران هدف بالاتر می‌رود.

 

7. روزانه محصولات یا محتوای جدیدی را به وب سایت خود اضافه کنید

از آن‌جا که یکی از عوامل مهم در رتبه بندی گوگل تازه بودن محتوا است، این‌که به طور مرتب (در صورت امکان به صورت روزانه) محتوای وب سایت خود را به روز کنید، ایده خوبی است.

اهمیت این موضوع تنها از منظر سئو نیست. بلکه یک حس کنجکاوی در کاربران ایجاد می‌کند. اگر آن‌ها بدانند که محتوای جدیدی در سایت برای خواندن وجود دارد، احتمال بیش‌تری دارد که به سایت شما سر بزنند تا مطالب جدید را مطالعه کنند.

 

8. میزبان محتوای اختصاصی در وب سایت خود باشید

وبلاگ خود را راه اندازی کنید، دوره‌های رایگان ایجاد کنید، اسلاید، وبینار و غیره  ارائه دهید و سایر مطالب مرتبط را در سایت منتشر کنید. یک برنامه برای انتشار منظم مطالب داشته باشید و به آن پایبند باشید. به کاربران اجازه دهید در سایت عضو شوند، در این صورت است که آن‌ها دلیلی برای بازگشت به سایت شما دارند.

 

9. آزمون هایی که قابلیت اشتراک گذاری نتایج را دارند، برگزار کنید

آزمون ها ابزاری موثر برای استفاده در بازاریابی محتوا هستند. در سال 2016 کاربران سایت LeadQuizzes حدود 23.6 % نرخ تبدیل داشتند. از طرفی شما می‌توانید با ایمیل هایی که از کاربران برای ارسال نتایج به آن‌ها، دریافت می‌کنید، ایمیل مارکتینگ داشته باشید. هدف دیگر، افزایش ترافیک وب سایت هست. وقتی کاربران مسابقه را تمام می‌کنند، نتایج را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک می‌گذارند و از این طریق کاربران جدید با کلیک کردن روی آن‌ها، جذب سایت شما می‌شوند.

 

10. پادکست بگذارید

پادکست ها مخاطبان زیادی دارند، در نتیجه استفاده از پادکست موجب افزایش ترافیک سایت شما می‌شود.

پادکست ها به چند دلیل مفید هستند:

1. آگاهی از برند:

احتمال زیادی وجود دارد که تعداد زیادی از کاربران، شما را از طریق پادکست‌های به اشتراک گذاشته شده توسط شما، کشف کنند. سپس برای کسب اطلاعات بیش‌تر به سایت شما مراجعه کنند.

2. روابط تعاملی با مشتریان برقرار می‌شود:

از طریق پادکست رابطه بهتر و صمیمانه‌تری بین شما و کاربران برقرار می‌شود که این امر خود موجب ایجاد تجربه و احساس مثبت در آن‌ها نسبت به سایت و برند شما می‌شود.

3. سئو:

اگر از پادکست‌های خود متن تهیه کنید، می‌توانید آن متن را در وبلاگ خود قرار دهید. که این امر خود موجب ایجاد محتوای منحصر به فرد برای موتورهای جستجو می‌شود.

 

11. بازاریابی در اینستاگرام را امتحان کنید

اینستاگرام به دلیل دارا بودن ویژگی‌های تجاری مناسب و کاربران زیاد، به یک کانال بازاریابی برای کسب و کارها تبدیل شده است.

شما می‌توانید با قرار دادن لینک در بخش بیوگرافی خود، ترافیک سایت را افزایش دهید. از طرفی با تبادل با دیگر حساب‌های اینستاگرامی و همچنین قرار دادن تبلیغات، می‌توانید ترافیک سایت خود را افزایش دهید.

 

مطالبی که بیان شد از مهم‌ترین روش های افزایش ترافیک سایت می‌باشد. روش‌های دیگری هم برای افزایش ترافیک سایت وجود دارد که در مقالات آینده به آن ها می‌پردازیم.

اگر به دنبال یک تیم حرفه ای با سال‌ها سابقه عملی و هزاران پروژه انجام شده برای پروژه طراحی سایت خود هستید، با کارشناسان ما تماس بگیرید.

 

 

 

صفر تا صد راه اندازی سایت و طراحی سایت

طراحی سایت و انتخاب رنگ ها

استفاده از تصویر در طراحی سایت

سوالاتی که باید از شرکت طراحی سایت بپرسید

طراحی سایت و زبانهای برنامه نویسی آن

7 نکته مهم در طراحی سایت

استفاده از جاوا در طراحی سایت و زیباسازی آن

قیمت طراحی سایت

طراحی سایت با قالب آماده

 

 

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است:

 

مقایسه پلانهای خدمات و محصولات فراکارانت

نمونه کارهای طراحی سایت فراکارانت

مقالات خدمات دیجیتال مارکتینگ

مشخصات خدمات و محصولات فراکارانت

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست