چگونه با سیستم همکاری در فروش کسب درآمد کنید؟

فروش، عامل بقای کسب و کار

رشد فروش و افزایش فروش یکی از مهم ترین عوامل موفقیت و بقای هر کسب و کاری است.  تا زمانی که کشوری درآمد نداشته باشد و تا زمانی که کسب و کاری درآمد نداشته باشد، امکان ادامه حیات وجود ندارد. در واقع هدف ما از راه اندازی هر کسب و کار ایجاد درآمد و فروش هر چه بیشتر است.

ابزار همکاری در فروش چیست؟

در این مقاله قصد داریم تا مقوله رشد فروش را از منظر استفاده از ابزارهای همکاری در فروش مورد بررسی قرار دهیم. ابزارهای همکاری در فروش می‌توانند دو نوع رفتار را نشان دهند.

رفتار اول هنگامی است که ابزار همکاری در فروش به عنوان ایده راه اندازی یک کسب و کار جدید مطرح می‌شود. یعنی به جای آن که یک محصول یا خدمت جدید ارائه دهید، در فروش محصول یا خدمت یک کسب و کار دیگر  مشارکت داشته باشید.

رفتار دوم نیز هنگامی رخ می‌دهد که در کسب و کار خود یک محصول و خدمت مشخص داشته و قصد دارید تا با استفاده از ابزار همکاری در فروش در میزان درآمد و فروش خود افزایش داشته باشید.

ابزار همکاری در فروش در کسب و کار آنلاین

هنگامی که یک وب سایت یا اپلیکیشن راه اندازی می‌کنید، بحث مارکتینگ، جذب مشتری و افزایش فروش درون کسب کار، در کنار سایر مواردی که بهره وری محصول را تضمین می‌کند، از بالاترین میزان اهمیت برخوردار است.

حالا می‌خواهیم درباره کسب و کارهایی صحبت کنیم که محصولات و خدمات مشخصی را در فضای مجازی ارائه می‌کنند. در این راستا ابزارهایی را معرفی می‌کنیم که به رشد فروش ما کمک خواهند کرد.

در بازاریابی روش‌ها و ابزارهای مختلف و مشخصی وجود دارد. برای بهبود فروش در کسب و کار خود لازم است تا این ابزارها را به کار گیریم. مارکتینگ شرایطی را فراهم می‌کند تا بفروشیم،  بیشتر بفروشیم و دوباره بفروشیم. اما به طور خاص قصد داریم درباره دو ابزار کاربردی صحبت می‌کنیم. ریفرال مارکتینگ و افیلیت مارکتینگ

ریفرال مارکتینگ

ریفرال مارکتینگ یا همکاری در فروش به صورت معرفی دو طرفه از آن جا آغاز می‌شود که ما تمایل داریم افرادی مسئولیت معرفی محصولات ما را بر عهده بگیرند. در این راستا پاداشی هم برای این افراد در نظر گرفته می‌شود. این پاداش می‌تواند در روش‌های مختلفی به افراد تعلق گیرد. برای مثال به صورت یک هدیه نقدی اهدا شود، به اعتبار حساب فرد اضافه گردد، تخفیف در خرید بعدی صورت گیرد، هدیه‌ای ارسال شود و…

referral

از طرفی برای فرد معرفی شونده هم یک پاداش در این سیستم قرار داده می‌شود. زیرا فرد معرفی شونده باید دلیلی پیدا کند تا بین کالا و خدمات مشابه، شما را انتخاب کند. به عنوان مثال می‌توان ثبت نا‌م‌های اسنپ را یادآور شد. هنگامی که این مجموعه از بهره وری محصول خود اطمینان پیدا کرد، به مسافرین پیشنهاد داد تا با معرفی اسنپ به دیگران، برای سفر بعدی خود از خدماتی چون تخفیف در سفر بعدی، یک سفر رایگان یا افزایش اعتبار بهره مند شوند.

داخل وب‌سایت‌ها می‌توانیم با استفاده از ابزارهای موجود، ریفرال مارکتینگ را پیاده سازی کنیم. برای مثال می‌توانیم کد معرفی قرار دهیم. کد معرفی می‌تواند نام کاربری کاربر فعلی باشد. اگر فرد جدید با کد معرف (نام کاربر فعلی) ثبت نام کند، هم به فرد جدید و هم به فرد قبلی پاداش تعلق خواهد گرفت. این ابزار ساده با بازدهی بالا را حتما در استراتژی‌های فروش خود لحاظ کنید.

نکات مهم در ریفرال مارکتینگ

در ریفرال مارکتینگ نکته حائز اهمیت آن است که بر مشتریان رضایت مند خود متمرکز شوید و به آن‌ها پیشنهاد دهید تا شما را معرفی کنند. هنگامی که می‌خواهید به اطرافیان خود یک توصیه و معرفی انجام دهید،  ناخودآگاه احساس مسئولیت می‌کنید تا تجربه بدی برای آن‌ها رقم نخورد. بنابراین هم شما باید از کیفیت محصولات خود راضی باشید و هم مشتریان رضایت خاطر داشته باشند و با اطمینان محصولات و خدمات شما را به دیگران معرفی کنند.

افیلیت مارکتینگ

در ابتدا بهتر است درباره تفاوت ریفرال مارکتینگ و افیلیت مارکتینگ صحبت کنیم. بحث افیلیت مناسب کسب و کارهایی است که تمایل دارند به صورت مستمر فعالیت همکاری در فروش را انجام دهند. در ریفرال مارکتینگ انتظار نمی‌رود فرد شغل اصلی خود را رها کرده و به معرفی محصولات شما به صورت مستمر بپردازد.

اما در بحث افیلیت در واقع با نمایندگانی روبه رو هستیم که مسئول فروش محصولات ما هستند و قصد دارند از خرید محصولات افرادی که معرفی می‌کنند، چه برای بار اول و چه بارهای بعدی منتفع شوند.

در واقع در سیستم افیلیت فرد معرفی شونده توسط کد معرف معرفی کننده به جمع کاربران می‌پیوندد. هم‌چنین از طریق کوکی‌ها می‌توان متوجه شد کاربر معرفی شونده از طریق چه لینکی از کاربر معرفی کننده (کانال تلگرام، اینستاگرام و…) وارد سایت شده است.

نکات مهم در افیلیت مارکتینگ

باید تمرکز بر این موضوع باشد فردی که قصد خرید مکرر دارد، عضو جدید سایت شود تا در نهایت فردی که در سیستم افیلیت کار می‌کند نیز به درآمد خوبی دست یابد. ابزارهای مختلف جهت دستیابی به این سیستم در انواع پروژه‌های مختلف تجارت الکترونیک در مجموعه خدمات کارا آی‌تی قابل ارائه است. نکته قابل توجه آن است که این ابزارها هزینه‌های بسیار پایینی داشته و تنها با تقسیم درصدی از سود ناشی از فروش، افراد را به صورت قطعی وارد سیستم کرده و ایجاد کسب و کار می‌نماید. برای پیاده سازی نکات خاصی باید رعایت شوند اما به طور کل می‌توان گفت یک راه اساسی برای رشد فروش محسوب می‌شود.

affilate.

افیلیت مارکتینگ، ایده راه اندازی یک کسب و کار جدید

در بخش اول مقاله، از بحث همکاری در فروش به عنوان ابزاری برای بهبود فروش و توسعه یک کسب و کار با محصولات و خدمات مشخص صحبت شد. اما در ادامه قصد داریم از ابزارهای همکاری در فروش به عنوان ایده راه اندازی یک کسب و کار جدید صحبت کنیم.

سایت های از جمله ترب یا سایت‌های که  در دنیا کار تاپ تن انجام می‌دهند مجموعه‌هایی هستند که به شما کمک می‌کنند بتوانید محصولات مناسب تری را برای نیاز خود پیدا کنید. روش کسب درآمد هر یک می‌تواند مختلف باشد. مثلا برخی سایت‌هایی که پزشکان مناسب برای یک تخصص خاص معرفی می‌کنند، ممکن است از تبلیغات درون سایت خود کسب درآمد نمایند. اما برخی ممکن است از طرف مقابل برای این معرفی‌ها مبلغی را دریافت کنند. این موضوع برای هر دو طرف می‌تواند ریسک‌های خود را داشته باشد. اما وجود یک سامانه که در آن سیستم درخواست افیلیت راه‌اندازی شود، میزان عملکرد را بسیار بالا خواهد برد. به عنوان مثال هم اکنون دیجی کالا این فعالیت را آغاز کرده است و فرصتی ایجاد شده تا کسب و کارهای مختلفی بتوانند برای انتخاب بهتر و سریع تر جهت دستیابی به محصول و خدمت مناسب کمک نمایند.

پس اگر بتوانید محصولی با کمترین قیمت و بهترین کیفیت را پیدا کرده و با تحلیل و انتقادهای خود آن‌ها را به مخاطبین معرفی نموده تا خریداری کنند، در آمدهای قابل توجهی را برای خود رقم خواهید زد.

چه کسب و کارهایی را با افیلیت مارکتینگ راه اندازی کنید؟

روش اول سیستم‌هایی هستند که انواع فروشگا‌ه آنلاین را پیمایش کرده و به واسطه مقایسه این محصولات پیشنهادهایی چون کمترین قیمت، بهترین کیفیت، بهترین شرایط سرویس دهی و … را ارائه می‌دهند. می‌توان برای حوزه‌ای خاص مانند دارو این فعالیت را انجام داد. برای مثال بررسی نمود تا داروی مورد نظر در چه داروخانه‌هایی موجود است و نحوه خدمات رسانی و سرویس دهی به چه شکل صورت می‌گیرد.

روش دوم به این صورت است که لیستی از محصولات و خدمات را به وجود آورده و با توجه به نظر دیگر کاربران، افراد متوجه می‌شوند تجربه سایر افراد از این محصولات و خدمات چه بوده است.

روش سومی که پیشنهاد می‌کنیم تولید محتوا با نگاه نقادانه و تحلیل گرانه درباره محصول و خدمات کسب و کار است. به این صورت می‌توانید به مشتری و مخاطب کمک کنید تا تصمیم بگیرد و نتیجه بهتری را پیش رو داشته باشد.

قطعا روش‌ها محدود به این‌ها نیست و ایده‌های دیگری نیز وجود دارند. اما همین روش‌ها می‌تواند برای راه اندازی و طراحی سایت فرآیندی برای همکاری در فروش یک کسب و کار دیگر مورد استفاده قرار بگیرد.

برای اطلاعات بیشتر و مشاوره برای کسب و کار خود می‌توانید با ما تماس بگیرید.

پیشنهاد می‌شود مقاله‌های زیر را بخوانید

دلایل شکست و موفقیت یک کسب و کار در فضای مجازی

اصل موفقیت در طراحی سایت کسب و کار اینترنتی چیست؟

دیجیتال مارکتینک ویژه چه کسب و کارهایی است؟

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 17 خرداد 1400


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست