دیجیتال مارکتینگ ویژه چه کسب‌ و کارهایی است؟

به طور کلی دیجیتال مارکتینگ یک روش به دست آوردن مشتری و ایجاد شرایط بهتر برای فروش می‌باشد. پس برای همه حوزه‌ها فعالیت در این حوزه امکان پذیر است. برای شفاف‌‌تر شدن موضوع با پاسخ به سوال یکی از کاربران درحوزه تولید ظروف نقره پیش می‌رویم. اگر به طور خاص برای این حوزه بخواهیم مثال بزنیم، مشتریان این کسب وکار  به دو دسته کلی تقسیم خواهند یکی مشتریان مصرف کننده نهایی و دسته دیگر مشتریانی که به صورت عمده‌تر و تکرارپذیرتر با شما قرار است کار کنند. باید به این نکته توجه داشته باشید دیجیتال مارکتینگ فقط داخل اینستاگرام نیست. اینستاگرام یکی از یازده تاچ پوینت فضای دیجیتال در دسته بندی شبکه‌های اجتماعی است و در واقع یکی از زیرمجموعه‌های آن می‌باشد. شکل زیر تاچ پوینت‌های فضای دیجیتال را نشان می‌دهد. digital touchpoint

آشنایی با ابزارهای دیجیتال مارکتینگ

اگر بخواهید بر اینستاگرام تمرکز داشته باشید، هر دو دسته از مشتریان دارای رفتارهای قابل تنظیم و طراحی هستند و در فرآیند‌های مارکتینگ باید  اقدامات مختلفی را برای آن‌ها انجام داد. در فرآیند مارکتینگ ابزارهای متنوعی در گروه‌های ATL(above the Line),BTl (below the Line) , TTL (through the Line) قرار دارد. به طور کلی در این دسته‌ها شما ابزارهای تبلیغاتی، ابزارهای رویدادی و ابزارهای فروش و پروموشن دارید. پس اگر قرار باشد برنامه ریزی کنید و مخاطبین خود را نسبت به شرایط فروش مناسب آگاه کنید، به آسانی می‌توانید این کار را انجام دهید و به نتیجه مطلوب دست یابید.

انتخاب ابزارهای دیجیتال مارکتینگ مناسب

برای این کار نیاز است تا کاملا حساب شده پیش روید. باید تصمیم بگیرید از کدام یک  از چهار ابزار می‌خواهید استفاده کنید، مثلا باید پروموشن داشته باشید و یا بحث رویداد را مطرح کنید، باشگاه مشتریان راه اندازی کنید و یا مخاطبین را با برند خود بیشتر آشنا سازید. پس از آن تصمیم بگیرید کدام تاچ پوینت‌ها  برای کسب‌وکار شما مناسب است. برای نمونه وب سایت، اپلیکیشن موبایل، شبکه‌های اجتماعی و … . تقریبا 11 دسته تاچ پوینت وجود دارد که هر کدام زیر مجموعه‌های متفاوتی دارد، بر این اساس شما با تاچ پوینت‌هایی که برای شما مفید و کاربردی است کار خواهید کرد. اگر بخواهید بر روی همه آن‌ها کار بکنید، قطعا بودجه زیادی لازم است و این گونه لزوما نتیجه مناسبی نخواهید گرفت. پس بهتر است گزینه‌های موثرتر را انتخاب نمایید. توصیه ابتدایی بدون مطالعه، داشتن وب سایت و اصلاح رابط کاربری آن، کار بر روی سئو و اینستاگرام است. ابزارهای دیگر به شدت مفید هستند، اما فاصله قابل توجهی با ابزارهای نامبرده دارند و به صورت تکمیلی استفاده می‌شوند. برای هر یک می‌توان برنامه‌ریزی تخصصی کرده و ماموریت تعریف نمود. پس از این مرحله باید تصمیم بگیریم  داخل هر یک چه فعالیت‌هایی باید انجام شود و چگونه این فعالیت‌ها باید ارزیابی شوند تا مشخص شود به چه میزان به اهداف خود نزدیک شده‌ایم. هم‌چنین میزان بودجه و هزینه نیز باید در نظر گرفته شود. این‌ها مواردی است که واحد مارکتینگ به آن‌ پاسخ خواهد داد. و شما به عنوان یک  مدیر تصمیم می‌گیرید چگونه کار را با آن پیش ببرید.

دیجیتال مارکتینگ در فراکارانت

نکاتی که دراین مقاله می‌خوانید شما را به طور کلی با ابزارهای دیجیتال آشنا می‌کند و در تصمیم‌گیری برای انتخاب ابزار مناسب جهت جذب مخاطب و فروش بیشتر به شما کمک خواهد کرد. هم‌چنین می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 17 خرداد 1400


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست