طراحی سایت مارکت پلیس و چند فروشندگی

طراحی سایت مارکت پلیس یا چندفروشندگی در واقع یک نوع فروشگاه اینترنتی به شمار می‌رود. در این نوع فروشگاه، انواع فروشندگان و تامین کنندگان مختلف محصولات خود را در سایت بارگذاری کرده و به فروش می‌‌رسانند. مدیر فروشگاه اینترنتی وظیفه دارد بخش فروش، پیگیری سفارش‌ها و امور مالی فروشندگان را مدیریت کند. در ازای چنین خدماتی از فروشندگان جهت فروش محصولات کمیسیون دریافت می‌کند. از مشهورترین نمونه‌های طراحی سایت مارکت پلیس در ایران می‌توان به دیجی کالا اشاره نمود.

نمونه کارها

مزایای طراحی سایت مارکت پلیس چیست؟

چالش‌های طراحی سایت مارکت پلیس چیست؟

marketplace

رقابت با مارکت پلیس‌های دیگر و رقابت با سایر فروشگاه‌های اینترنتی می‌تواند چالش بزرگی به شمار رود. برای موفقیت در این مسیر به یک استراتژی قوی و برنامه بازاریابی اصولی در فضای دیجیتال نیاز است. در غیر این صورت از رقبا عقب خواهید ماند.

با توجه به آن که فروشنده‌های مختلفی وجود دارند، زمان تامین کالا، ارسال کالا، معرفی صحیح و کامل محصول و… می‌تواند دچار مشکل شود و شما به عنوان صاحب مارکت پلیس وظیفه مدیریت و پیگیری سفارش‌ها را خواهید داشت.

امکانات مارکت پلیس بر چه اساسی تعیین می‌شود؟

طراحی سایت مارکت پلیس یا چند فروشندگی با توجه به اهداف و استراتژی‌های هر کسب و کار می‌تواند متفاوت باشد و شامل امکانات و فرآیندهای مختلفی شود. بنابراین پس از این که مواردی چون استراتژی کسب و کار، برندینگ، علایق و نیازهای مشتریان، رفتا رقبا، میزان بودجه، نوع تبلیغات و … مورد بررسی و تحقیق قرار گرفت، می‌توان تشخیص داد چه امکانات و فرآیندهایی مناسب سایت است.

امکانات مارکت پلیس چیست؟

 

انواع مارکت پلیس‌ چیست؟

marketplace

 از نظر مدیریت کالا‌ها

در مارکت ها و سایت های چند فروشندگی چند نوع مدیریت کالا وجود دارد.

 

ایجاد محصول توسط فروشنده

در این حالت فروشنده بصورت جداگانه، محصولات خود را در سایت بارگذاری کرده و قیمت آن را اعلام می کند.

 

ایجاد محصول توسط ادمین مارکت پلیس

در این حالت فروشنده توانایی ایجاد محصول جدید ندارد؛ فروشنده صرفا می تواند قیمت کالاهای موجود که توسط ادمین ایجاد شده است را اعلام کند.

 

از نطر نحوه درآمد مارکت پلیس

 

کمیسیون از خرید مستقیم:

در این مدل مارکت ها مانند دیجی کالا، کاربران بصورت مستقیم از فروشگاه بطورآنلاین خرید خود را انجام می دهند. صاحب مارکت پلیس از انجام هر تراکنش کمیسیون دریافت می کند.

 

Drop Shipping:

یک نوع مارکت پلیس است؛ که در این سیستم فروشندگان، وب سایت کالاهای خود را معرفی می کنند. در صورت خرید کاربر، ادمین سایت از کاربران سایت پورسانت دریافت می کند.

ویژگی های طراحی سایت مارکت پلیس در کاررایتی

طراحی سایت مارکت پلیس با فراکارانت

جهت طراحی سایت مارکت پلیس یا چند فروشندگی نیاز به رعایت نکات ظریف و پیچیده‌ای هست. به منظور طراحی ممکن است با گزینه‌های مختلفی رو به رو شده باشید. برای نمونه استفاده از قالب آماده، استفاده از فروشگاه سازها، طراحی اختصاصی و… این انتخاب‌ها با توجه نوع کسب و کار شما، میزان بزرگی آن، اهدافی که برای توسعه آن در بلند مدت دارید و… باید صورت گیرند.

مجموعه فراکارانت از سال 1377 فعالیت خود را در زمینه طراحی سایت آغاز کرده و آماده ارائه خدمات در زمینه طراحی سایت، طراحی اپلیکیشن، خدمات میزبانی وب، بازاریابی دیجیتال و مشاوره کسب و کار آنلاین به شما عزیزان هستند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست