10 نکته قبل از سفارش طراحی سایت فروشگاه آنلاین

این مقاله مسائل و مشکلات صاحبان کسب و کار سنتی که آشنایی چندانی با حضور در فضای مجازی را نداشته، تصمیم دارند به این حوزه ورود پیدا کرده و  سفارش طراحی سایت فروشگاه آنلاین دهند را بیان می‌کند. مجموعه فراکارانت بر اساس تجربیات و تعاملاتی که در طول این سال‌ها به دست آورده عمده ترین مشکلات این افراد را موارد زیر می‌داند.

online-shopping

۱۰ نکته قبل از سفارش طراحی سایت فروشگاه آنلاین

1-عدم شناخت مزایای حضور در فضای آنلاین

صدها سال است که بر روی تکنیک‌ها و روش‌های کسب و کار سنتی کار شده، صاحبان این کسب و کار نسبت به آن‌ها آگاهی پیدا کرده‌ و برای افزایش فروش خود به کار می‌گیرند. اما چند سالی است بحث کسب و کار آنلاین به میان آمده است. سفارش فروشگاه آنلاین با توجه به مزایایی که دارد می‌تواند مرزهای فروش و میزان درآمد شما را به شدت تغییر دهد. از جمله می‌توان به مواردی چون عدم نیاز به فضای تجاری، کاهش نیاز به هزینه‌های فضای ثابت، امکان محاسبات آنلاین، امکان فروش در 24 ساعت شبانه روز، امکان فروش در نقاط دور دست، بازگشت مجدد مشتری، ابزارهای دیجیتالی که مشتری را به راحتی تشویق به خرید می‌کند، کاهش ترافیک و نگرانی‌های حمل و نقل و بسیاری مزایای دیگر اشاره کرد.

بنابراین آشنایی با این موارد ضروری به شمار می‌آید. طبیعتا به موازات این مزایا در سفارش فروشگاه آنلاین، دام‌هایی نیز بر سر راه قرار می‌گیرند. هنگامی یک کسب و کار در فضای رشد و توسعه قرار می‌گیرد، همواره افرادی پیدا می‌شوند که خود را متخصص جای زده، در صورتی که تخصص و تجربه کافی در این زمینه را ندارند. برای مثال در حوزه کسب و کار آنلاین با افرادی از این دست در اطرافیان خود در حوزه‌های طراحی سایت، تجارت الکترونیک، فروشگاه آنلاین، دیجیتال مارکتینگ و … روبه رو هستیم. متاسفانه با توجه به ذهنیت‌های موجود این تصور ایجاد می‌شود آغاز همکاری با اطرافیان و آشنایان نسبت به افراد غریبه به نفع ما می‌باشد.

اما به این موضوع نیز باید توجه شود، این گونه افراد زیرساخت‌ها و تجارب ارائه خدمات مناسب و جامع جهت پیشرفت یک کسب و کار را ندارند. این موضوع موجب می‌شود تا فرصت  برای قرارگیری در کوران رقابت کسب و کار از بین رفته و در مراحل بعدی موجب عدم انگیزه در ادامه مسیر شود.

عدم شناخت فضای فروش آنلاین

buy-sell-scaled

افرادی که سال‌ها در حوزه کسب و کار سنتی فعالیت نموده‌اند، با مشاهده حضور رقبا در فضای کسب و کار آنلاین و هم‌چنین تغییراتی که در میزان فروش و درآمد آن‌ها به وجود می‌آید، علاقه مند به ورود در این حوزه می‌شوند. اما با توجه به عدم آشنایی و نگرانی‌هایی که به دنبال آن می‌آید، طبق تصورات ذهنی خود ابتدا به دنبال افراد آشنا و اطرافیان خود می‌روند.

 3-تجربه آسان و نشدنی

تجربه صاحبان کسب و کار سنتی از فضای آنلاین سهل و ممتنع است. زیرا از یک طرف همه این کار را آسان و قابل اجرا می‌دانند، از سوی دیگر مشاهده می‌شود افراد معدودی توانسته‌اند در این حوزه به موفقیت دست یابند. این دو طرز تفکر به موازات هم منجر به اتفاقات بعدی می‌گردد. اتفاقاتی چون کاهش اعتماد فرد، سست شدن در تصمیم‌گیری، کاهش بودجه تخصیص داده شده برای اجرای صحیح کار و … منجر به عدم ایجاد نتیجه دلخواه در کسب و کار شما خواهد شد. بنابراین حتما باید با دانش و اطلاعات کافی به این حوزه ورود پیدا کرد.

4-عدم تمکن مالی پرداخت

project-finance-scaled

بودجه تخصیص داده شده که بر اساس عدم شناخت، تجربه و بر اساس ذهنیت اطرافیان شکل می‌گیرد، اصولا بسیار کم‌تر از هزینه واقعی که برای توسعه یک کسب و کار لازم است می‌باشد. در صورتی که در مراحل قبلی دانش کافی در این باره صورت گیرد، بدون نگرانی و با تضمین و گارانتی آماده مسیر خواهید شد. در غیر این صورت با هزینه کم ریسک کار خود را بالا برده و باید موارد ضروری که برای توسعه کسب و کار خود به آن نیازمند هستید حذف نمایید.

 5-عدم باور و اعتماد به سازمان

این موضوع موجب می‌شود اندازه پروژه در ذهن صاحبان کسب و کار کوچک‌تر شده و نگرانی‌های خود را با کمتر هزینه کردن جبران نمایند. در این بخش باید به دنبال رفع نگرانی بود. نگرانی در واقع از عدم شناخت کافی به وجود می‌آید. باید سوابق و تجربه‌های پیشین سازمان را بررسی کرده، سپس برای آغاز همکاری تصمیم‌گیری نمود. در این مواقع اصولا افراد به جای تصمیمات منطقی، احساسی عمل کرده و سعی می‌کنند با دوستان و آشنایان خود شروع به همکاری نمایند.

 6-تصور استفاده از افراد کاربلد

همان طور که در بخش‌های پیشین گفته شد، صاحبان کسب و کار سنتی به دلیل عدم شناخت و تجربه کافی، به سراغ آشنایان خود می‌روند. موارد متعددی دیده شده که صرفا چون فرد با کامپیوتر کار کرده و به یک دسته از نرم افزارها مسلط است، از آن‌ها درخواست اجرای کار را دارند.  صاحبان کسب و کار با این تصور روبه رو هستند که احتمالا اطرافیان و نسل جوان به این حوزه تسلط دارند. هر چند از دیدگاه آن‌ها این تصور تا حدودی درست است، اما این حوزه، یک حوزه کاملا تخصصی است. مانند آن که شما می‌خواهید یک ساختمان جدید بسازید و برای مثال شما نمی‌توانید از یک دانشجوی سال اول عمران بخواهید این کار را به انجام برساند. اما چون درباره این موضوع با عمق کار و تجربه افراد آشنا نیستیم، به سراغ افراد ناکارآمد می‌رویم.

اگر هم قصد دارید با اطرفیان خود این کار را انجام دهید حتما روال‌های آشنایی و احساسی را فراموش کرده و مانند یک شرکت غریبه از آن‌ها موارد تجربه‌های موفق در کسب و کار، میزان رضایت مشتری  و میزان تغییر در کسب و کار مشتری را تقاضا کنید. واقعیت آن است تعداد افرادی که به شکل مستمر و گسترده این کار را انجام داده‌اند، چندان زیاد نیست و احتمالا فردی که در حوزه تخصصی ما کار موفقی داشته باشد را به ندرت پیدا خواهیم کرد.

 7-تصور داشتن اطلاعات کافی

در مقابل افرادی که در حوزه راه اندازی کسب و کار آنلاین اطلاعات کافی ندارند، با افرادی رو به رو می‌شویم که خود تصور آشنایی و استفاده از این ابزارها را دارند. برای مثال این افراد چون به نرم افزار خاصی مسلط هستند و یا با سایت کار کرده‌اند، این احساس در آن‌ها به وجود می‌آید. اگر کسی در سه سال گذشته، حتی به خاطر تغییرات شدید فروش آنلاین در یک سال گذشته، سابقه  کار کردن کامل و موفق و به نتیجه رساندن در این حوزه را داشته باشد، می‌تواند ادعا کند در این حوزه اطلاعات کافی دارد. زیرا قواعد بازی نسبت به سال گذشته تغییر کرده است.

دانش فناوری اطلاعات با سرعت سالانه دو برابر شدن محتوای خود، تغییرات شدیدی را تجربه می‌کند. عملا اگر سه سال از این مقوله دور شده باشید، 8 برابر از آن فاصله گرفته‌ و تنها یک هشتم اطلاعات شما قابل استفاده خواهد بود. بنابراین در این حوزه باید از افراد متخصص، با تجربه و به روز  استفاده کرد.

8-عدم راحتی کار با وب سایت در قیاس با ابزارهایی مانند دیوار

در این مورد نگرانی افراد از پیچیدگی‌ها و سختی‌های کار در قیاس با ابزارهای آسانی مانند دیوار که در چند حرکت ساده سوال پرسیده و تمام می‌شود و یا اینستاگرام که به راحتی در آن عکس و کپشن می‌گذارید، به وجود می‌آید. واقعیت آن است که همین گونه است و این عدم راحتی در ابتدا نگران کننده است. باید حتما با جایی کار کنید که سیستم کار با آن آسان بوده و آموزش خوبی برای آن پیش بینی شده باشد. اگر قصد موفقیت در کسب و کار خود را دارید باید با این موارد آشنایی پیدا کنید. پس از مدتی کار کردن قطعا به آن مسلط خواهید شد. البته در صورت داشتن راهنما، مشاوره و آموزش صحیح شما کاملا به موضوع تسلط پیدا خواهید کرد.

9-نگرانی قرار نگرفتن در صفحه اول گوگل

seo 768x723 1

با توجه به این که رقبا در صفحه اول گوگل مشاهده می‌شوند و مشتریان جدید به صفحه آن‌ها می‌آیند، تقاضای صاحب کسب و کار حضور در صفحه اول گوگل است. گرچه صفحه اول گوگل ده مورد بیشتر جای ندارد، چهار مورد برای نتایج تبلیغی، سه مورد هم برای نتایج نقشه جای دارد. این موضوع در حوزه‌هایی که رقابت شدید می‌باشد، بسیار جدی می‌باشد.  باید توجه کرد این موضوع ساده‌ای نیست، زیرا همه دوست دارند در این صفحه قرار بگیرند.

بنابراین در این کار هزینه و رقابت وجود دارد. ابتدا بسیار اهمیت دارد شناخت خود را نسبت به این موضوع افزایش داده و کار را با بودجه‌های کمتر و کلمات کلیدی آسان‌تر که می‌توانند منجر به فروش شوند، آغاز کنید. این موضوع باید همواره دغدغه اصلی شما قرار گیرد. زیرا کسب و کاری که در صفحه اول قرار نگیرد، در کلمه‌های کلیدی مختلف و پاسخ به سوال مشتریان اول نباشد، ورودی پیدا نمی‌کند و در نتیجه مشتری جدیدی حاصل نمی‌شود. برای انجام این کار باید به شرکت‌هایی که به صورت موارد عملی در حوزه‌های مختلف پروژه‌هایی را اجرا کرده و با پایداری در همکاری صفحه اول گوگل قرار می‌گیرند، رجوع کرد.

10-عدم نتیجه گیری حتی بعد از بودن در صفحه اول گوگل

موارد متعددی پیش آمده که سایت طراحی شده و به روشی در صفحه اول گوگل قرار گرفته است، اما مشاهده می‌‌شود نتیجه‌ای حاصل نشده است. واقعیت آن است اگر مسیر منطقی نیاز مشتری تعقیب شود، این بیشتر به کیفیت محتوا، ترتیب قرارگیری محتوا، دانش طراحی رابط کاربری، طراحی تجربه کاربری و احساس مناسب کاربر برای پیدا کردن پاسخ مورد نیاز در وب سایت شما است. بنابراین مقوله وب سایت و طراحی سایت، تولید محتوا و کیفیت آن ارزش خود را نشان می‌دهد. اگر ما در پاسخ به کلمه کلیدی در رتبه یک قرار گرفتیم اما مخاطب با حضور در وب سایت نتوانست به نتیجه مورد نظر دست یابد،رخدادهای بعدی مانند تماس، مشاوره و خرید روی نمی‌دهد. این یک کار کاملا تخصصی است و برای نمونه به متخصصین حوزه بازاریابی و طراحی تجربه کاربری بر اساس نیازهای کاربر باز می‌گردد.

این‌ موارد از عمده‌ترین مشکلات صاحبان کسب و کار سنتی در ورود به فضای آنلاین به شمار می‌رود. می‌توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست