اشتباهات رایج در طراحی سایت چیست؟

در این مقاله به برخی از مهم‌ترین اشتباهات رایج در طراحی سایت از سمت کارفرمایان و سفارش دهندگان طراحی سایت پرداخته می‌شود. اشتباهاتی که می‌توانند قبل از شروع پروژه، حین انجام پروژه و پس از پایان آن اتفاق بیفتند. قطعا جلوگیری از این اشتباهات صرفه جویی بسیاری در زمان و هزینه شما خواهد داشت.

عدم انتخاب صحیح تیم یا شرکت حرفه‌ای جهت طراحی سایت

تجربه با مشتریان در طول این سال‌ها نشان داده است برخی افراد تصور می‌کنند، طراحی سایت ساده بوده و نیاز به تخصص چندانی در این زمینه نیست. بنابراین کار را به دست افراد غیر حرفه‌ای سپرده و در ادامه مسیر مجبور می‌شوند هزینه‌های گزافی جهت جبران خسارات بپردازند. بنابراین عدم انتخاب صحیح افراد از جمله اشتباهات رایج در طراحی سایت به شمار می‌رود. پیشنهاد می‌شود جهت آشنایی با ویژگی‌های یک شرکت مناسب جهت طراحی سایت مقاله انتخاب بهترین شرکت طراحی سایت را دنبال کنید.

بدون برنامه ریزی قبلی تصمیم‌گیری می‌کنید

از جمله اشتباهات رایج در طراحی سایت، عدم تحقیق و برنامه ریزی اصولی است. در واقع قبل از شروع پروژه باید به پرسش‌های زیادی پاسخ دهید و سپس بر اساس آن‌ها تصمیم بگیرید.

هدف کسب و کار شما از حضور در فضای مجازی چیست؟

چگونه می‌توانید به نیاز مشتریان خود در سایت پاسخ دهید؟

چه بودجه‌ای مدنظر دارید؟

چه برنامه‌ای برای تبلیغات، بازاریابی و برندینگ خود دارید؟

و…

شروع پروژه بدون مشخص کردن پاسخ چنین سوالاتی موجب می‌شود انتخاب‌های صحیح نداشته باشید. برای یک سری موارد غیرضروری هزینه پرداخت کنید و در عوض موارد ضروری را در سایت خود قرار ندهید.

توصیه می‌شود حتما از مشاوره متخصصین کسب و کار آنلاین در این زمینه بهره‌مند شوید. مجموعه فراکارانت از سال ۱۳۷۷در زمینه طراحی سایت مشغول فعالیت بوده و با مشتریان زیادی در تعامل بوده است. می‌توانید از مشاوره رایگان مجموعه ما استفاده نمایید.

design-web-helpe

انتخاب قالب آماده یا اختصاصی؟

طراحی سایت رایگان یا طراحی سایت ارزان بسیار به گوش رسیده است. اما واقعیت آن است این گونه طراحی‌ها لزوما مناسب همه کسب و کارها نیست. در وهله اول شاید به نظر آید با هزینه کم پروژه خود را به انجام برسانید، اما در ادامه مسیر مجبور به پرداخت هزینه‌های بیشتری خواهید شد.

بنابراین انتخاب قالب آماده می‌تواند از جمله اشتباهات رایج در طراحی سایت به شمار رود. ابتدا باید بررسی کنید استفاده از چنین قالب‌هایی پاسخ گوی اهداف کسب و کار شما هست یا خیر. در این راستا پیشنهاد می‌شود مقاله طراحی سایت با قالب آماده را دنبال کنید.

انتخاب ویژگی‌های نامناسب

همان طور که گفته شد باید طبق یک برنامه ریزی اصولی جهت طراحی سایت پیش رفت. انتخاب امکانات و فرآیندهای سایت، ویژگی‌‌های ظاهری و گرافیکی سایت باید با توجه به اهداف کسب و کار، علایق و نیازهای مشتریان و رفتار رقبا صورت گیرد. در غیر این صورت انتخاب‌های نامناسب خسارات جبران ناپذیری به بار خواهد آورد.

از جمله اشتباهات رایج در طراحی سایت می‌توان به انتخاب فونت نامناسب، استفاده از ترکیب‌ رنگ‌های ناهماهنگ، انتخاب رنگ پس زمینه نامناسب، عدم هماهنگی ظاهر سایت و موضوع سایت، شلوغی بیش از حد سایت و… اشاره کرد.

هم‌چنین استفاده از تصاویر با حجم بالا، انتخاب هاست بی کیفیت و سایر اشتباهات می‌تواند سرعت سایت را به شدت کاهش دهد و نارضایتی کاربران را در بر داشته باشد. واکنش گرا نبودن سایت نیز موجب می‌شود کاربران موبایل نتوانند به درستی صفحات سایت را مشاهده کرده و درنهایت آن را ترک کنند.

عدم توجه به توسعه سایت پس از طراحی سایت

برخی افراد تصور می‌کنند با طراحی سایت پروژه حضور کسب و کار آن‌ها در فضای مجازی به اتمام رسیده است. اما این تازه ابتدای راه است. باید همواره سایت خود را مورد بررسی قرار داده و در راستای بهبود و توسعه آن بکوشید. ممکن است برخی امکانات مورد استقبال کاربران واقع نشوند و برعکس به مرور تشخیص دهید نیاز به افزودن امکانات جدیدی دارید.

رها کردن سایت پس از طراحی، اشتباه بزرگی به شمار رفته و شما را از دید مخاطبین دور خواهد کرد. زیرا به مرور با یک سایت بلا استفاده و قدیمی رو به رو خواهند شد.  بنابراین حتما موارد زیر را پس از طراحی در نظر داشته باشید.

با ما بهترین باشید.

با انتخاب شرکت مناسب طراحی سایت، یک سایتی حرفه ای و عالی بدون اشتباهات فوق با هاستی مطمئن دریافت کنید.

فراکارانت برای افرادیست که تغییر را رقم خواهند زد.

best-organization

توجه به اصول سئو

با رعایت اصول سئو می‌توانید در رتبه‌های برتر نتایج جست و جو قرار گیرید. بنابراین همواره باید سایت خود را سئو کنید تا احتمال دیده شدن خود را افزایش دهید.

توجه به اصول دیجیتال مارکتینگ

با پیاده سازی اصول دیجیتال مارکتینگ، بازاریابی کسب و کار خود را در فضای مجازی انجام دهید. این روش از بازاریابی نسبت به سایر روش‌ها مقرون به صرفه تر بوده و بازدهی بالاتری خواهد داشت. زیرا به سادگی می‌توانید به مخاطبین هدف خود دست یافته و آن‌ها را به سمت سایت روانه کنید.

secon-blog

به روز رسانی و حفظ امنیت سایت

عدم به روز رسانی سایت موجب می‌شود سایت به مرور قابلیت‌ها و کارایی‌های خود را از دست بدهد و به یک سایت کند و قدیمی و بلا استفاده تبدیل شود. کاربران همواره به دنبال محتوای به روز هستند و انتظار دارند در کوتاه ترین زمان و با سرعت بالا به اهداف خود در سایت دست یابند.

هم‌چنین کاربر باید در درجه اول مطمئن باشد امنیت اطلاعات او در سایت حفظ می‌شود تا بتواند از خدمات شما استفاده کند. حتما در همه مراحل پروژه به حفظ امنیت سایت و ارتقا آن توجه داشته باشید تا از حمله ویروس‌ها و هکرها جلوگیری کنید.

پشتیبانی سایت

پس از طراحی سایت حتما مطمئن شوید از شرکت مورد نظر خدمات پشتیبانی و گارانتی دریافت خواهید کرد. در این صورت نگران مشکلات سایت نخواهد بود و قادر هستید سایت خود را توسعه دهید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست