مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

امروزه بیشتر کسب و کارها به سمت مجازی شدن و ارائه خدمات آنلاین رفته اند و طراحی سایت یکی از روش های ورود به فضای وب می باشد. طراحی سایت قابلیت نوشتن و طراحی با زبان ها متفاوتی دارد؛ اما وردپرس بدلیل سهولت کار با آن بیشترین استفاده و کاربرد را برای طراحی سایت دارد. تا به امروز در سال 2020، بیش از 450 میلیون وب سایت وردپرسی ایجاد شده است.  این زبان مزایا و معایبی دارد. این مقاله درباره مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس نوشته شده است.

 

سایر زبان های برنامه نویسی سایت چیست؟

تمایل به کسب درآمد از فضای مجازی دارید؟ تمایل دارید سود خود را افزایش دهید؛ اما چگونگی آن را نمی دانید؟؟ یا راه هایی همچون طراحی سایت را پیشتر انجام داده اید؛ ولی جوابی دریافت نکردید؟؟

در اینجا با استفاده از یک راه و روشی متفاوت و کم هزینه برای شما عزیزان در زمینه دلخواهتان بطور اختصاصی خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ ارائه می شود. فراکارانت از ارائه مشاوره رایگان خدمات طراحی سایت و دیجیتال مارکتینگ تا پشتیبانی رایگان پس از اتمام و تحویل سایت در کنار شما عزیزان قرار دارد.

وردپرس چیست؟

وردپرس (WordPress) ابزاری برای راه اندازی وب سایت است. ویژگی مهم این ابزار که آن را به یک سیستم مدیریت محتوای محبوب در سرتاسر دنیا تبدیل کرده رایگان و متن باز بودن آن است. وردپرس به زبان PHP نوشته شده و در رده آسان‌ترین و محبوب‌ترین پلتفرم‌ها در طراحی سایت به شمار می‌رود. طراحی سایت با وردپرس بسیار پرطرفدار است.

در ادامه می‌خواهیم بدانیم چه چالش‌هایی در این مسیر رو به روی ما قرار خواهد گرفت و چه نکاتی را باید رعایت کنیم، تا معایب طراحی سایت با وردپرس را پوشش دهیم.

مزایا طراحی سایت با وردپرس

سرعت بالا در اجرا و پیاده سازی

مهم‌ترین ویژگی طراحی سایت با وردپرس، سرعت اجرای آن است. امروزه، برای کسب و کارهایی که می خواهند وارد فضای مجازی شوند، اجرای سریع پروژه‌ها و کسب اهداف تعیین شده در کم‌ترین زمان، اهمیت ویژه‌ای دارد. با وردپرس براحتی می توانید در صورت داشتن محتوا و عکس مناسب،0 وب‌سایت خود را در یک روز بسازید.

در گذشته کسب و کارهای سنتی، در سطح وسیعی وجود داشتند. این کسب و کارها بر اساس سرمایه گذاری، تولید، اجرا و خدمات پس از فروش فعالیت می‌کنند. به عنوان مثال، کارخانه فولاد ذوب آهن یک مجموعه صنعتی است و پارامترهای کسب و کارش متفاوت از کسب و کاری است که تنها بر پایه حضور در فضای مجازی است.

هزینه پایین وردپرس

نکته دوم هزینه‌های نگهداری پایین است. سایت‌هایی که با ورد پرس طراحی می‌شوند،هزینه‌های نگهداری ارزان‌تری دارند. زیرا ارایه دهندگان خدمات پس از فروش ورد پرس، سرویس دهندگان هاست وردپرس اروپا و تعداد کسانی که کار با آن را در سطح جهان بلد هستند، بسیار زیاد است. بنابراین برای توسعه وب سایت در آینده مشکلی نخواهید داشت. از طرفی فرایند نگهداری وب سایت به خوبی انجام خواهد شد. این نگهداری می‌تواند شامل افزایش امکانات، پشتیبانی، سرعت، بررسی خطاها و به روز رسانی هسته نرم افزار یا موارد دیگر باشد.

امنیت وب سایت

نکته سوم، داشتن امنیت بیش‌تر است. هنگامی که اسم ورد پرس به میان می‌آید، بسیاری معتقد هستند که امنیت سایت کم‌تر خواهد شد، زیرا  همه افراد از کدهای متن باز (Open Source) اطلاع دارند.

این نظرات تا جایی منطقی است. کدی که اشکال داشته باشد و افرادی هم به آن دسترسی نداشته باشند، احتمالا باگ آن به این سرعت در نمی‌آید. اما نباید فراموش کرد که تعداد زیادی برنامه نویس و شرکت های متعدد بر روی ورد پرس کار فعالیت می‌کنند و هر کدام از آن‌ها بخشی را در این کسب و کار پیش می‌برند، و روزانه برای تمام افزونه‌ها و قالب و هسته نرم افزاری‌، آپدیت‌های امنیتی می‌گذارند.

نگرانی بابت به کارگیری یک تیم حرفه‌ای برای رفع این موضوع و هزینه‌های آن نداشته باشید. حفظ امنیت وب سایت توسط تیم امنیتی وردپرس، امنیت کسب و کار شما را تضمین کرده و در صورت بروز مشکل، مساله را به سرعت و بدون هزینه رفع می‌کند.

طراحی سایت های برتر با وردپرس

سادگی و راحتی در استفاده

این ویژگی به وردپرس کمک کرده است تا در رقابت با جوملا و دروپال پیروز باشد و آن را تبدیل به انتخاب مورد علاقه طراحان وب در همه جا ساخته است. همچنین نیاز به تخصص در تکنولوژی‌های پیچیده PHP, HTML و CSS را از بین برده است. حتی اگر نخواهید از هیچ کد برنامه‌نویسی در وردپرس استفاده کنید به راحتی می‌توانید از آن استفاده کنید.

شما می‌توانید قالب‌های آماده را برای وب‌سایت وردپرسی انتخاب کنید و یا اگر به دنبال یک طراحی وب سفارشی و منحصر به فرد هستید یا نیاز به ویژگی‌های خاصی در طراحی وب‌سایت خود دارید می‌توانید از یک توسعه‌دهنده حرفه‌ای وب در این زمینه کمک بگیرید. این ویژگی باعث شده تا شما مجبور نباشید زمان زیادی را صرف یادگیری طراحی وب‌سایت کنید و این زمان را می‌توانید در جنبه‌های دیگر کسب‌وکار خود به کار گیرید.

همه گیر بودن آن

وردپرس بدلیل آنکه مدیریت محتوا آسانی دارد و کاربر به راحتی می توانید محتوا و نوشته ها و سایر کارهای خود را ویرایش کند، یک سیستم مدیریت محتوای معروفیست و برنامه نویسان در سراسر جهان و ایران تمایل به استفاده از ویردپس جهت طراحی سایت دارند.

بهینه‌سازی موتورهای جستجو(SEO)

وردپرس برای سئو و بهینه سازی سایت مناسب است. به راحتی با نصب پلاگین یواست سئو یا رنک مث، می توانید سایت خود را برای سئو بهینه سازی کنید و به راحتی سایر مطالب و کارهای انجام شده بر سایت را بهینه سازی کنید.

منبع باز

وردپرس یک منبع نرم افزاری باز است و به همین دلیل امکان اختصاصی سازی و اصلاح و ارتقاء دارد. این نرم افزار هر چند ورقت یکبار بهبود می یابد. به راحتی با طراحی توسط وردپرس می توانید یک سایتی منحصر بفرد طراحی کنید. این از مهم ترین مزایا طراحی سایت با وردپرس می باشد.

معایب طراحی سایت با وردپرس

1. آسیب پذیری

WordPress یک پلتفرم منبع باز بوده و بسیاری عقیده دارند این موضوع می‌تواند امنیت آن را تا حد زیادی تحت تاثیر قرار دهد. هم‌چنین برای سفارشی‌سازی نیز نیاز به بسیاری از افزونه‌ها و پلاگین‌ها است. 

هم‌چنین برخی از افراد سودجو ممکن است از منابع اطلاعاتی شما از این طریق استفاده کرده و آن را هک کنند. بنابراین انتخاب شرکت مناسبی که بتواند در برابر خدمات ارائه شده به شما تضمین دهد و گارانتی ارائه کند بسیار مهم است.

wordpress-site
web-security

2. نگه داری مداوم

این پلتفرم به حداقل چندین افزونه، برای این که درست کار کند، نیاز دارد. هرچه پلاگین‌های بیش‌تری استفاده کنید، احتمال بیش‌تری وجود دارد که با مشکلات سازگاری روبرو شوید.

کل فرآیند نگهداری وبسایت در وردپرس می‌تواند بسیار چالش برانگیز باشد و شما باید برای داشتن یک سایت کاربردی،  افزونه ها و پلاگین‌های خود را تنظیم کنید.

3. هزینه‌ها

در حالی که خود وردپرس رایگان است، اما در نهایت هزینه‌هایی ایجاد می‌کند. وردپرس برای شخصی سازی به افزونه ها و پلاگین ها متکی است. در حالی که برخی از آن‌ها رایگان هستند، اما همیشه قابل اعتماد و ایمن نیستند.

اگر شما طراح وردپرس هستید، یا دانش های مربوطه را دارید، می‌توانید خودتان تنظیمات مورد نظر را انجام دهید. به طور کل اگر بخواهید یک طراحی سایت اختصاصی داشته باشید تنها با بخش‌های رایگان نمی‌توانید یک سایت حرفه‌ای طراحی کنید.

wordpress cost
seo_for_wordpress

4. سئو (SEO)

وردپرس قطعاً یک بستر دوستانه برای سئو است، اما تقریباً مثل هر سیستم مدیریت محتوا متن باز است. برای افرادی که تجربه و دانش کمی در سئو دارند، وردپرس می‌تواند برای آن‌ها مشکلاتی ایجاد کند.

به عنون مثال در سیستم طبقه‌بندی و برچسب زدن وردپرس، اگر محتوایی بیش از حد برچسب زده شود، گوگل آن را به عنوان محتوای تکراری نشانه گذاری می‌کند. این موضوع بر رتبه بندی سئو سایت، تأثیر منفی می‌گذارد. 

5. شخصی سازی به برنامه نویسی نیاز دارد

برای ایجاد تغییرات خاص در سایت وردپرس، باید دانش برنامه نویسی با زبان هایی چون HTML ، CSS و PHP را داشته باشید. اگر می‌خواهید سایت خود را شخصی سازی کنید یا طراحی آن را ارتقا دهید، احتمالا لازم است که چندین خط کد بنویسید. اگر با این زبان ها آشنا باشید، همه چیز راحت است. اما اگر سعی کنید بدون داشتن تخصص، اقدام به نوشتن کد کنید، ممکن است سایت با مشکل جدی مواجه شود

معایب-وردپرس

نکات مهم و مشکلات سفارش طراحی سایت با وردپرس

تشخیص طراح حرفه ای

سخت بودن امکان تشخیص طراح حرفه ای، یکی از معایب طراحی سایت با وردپرس است. زمانی که شما تصمیم می‌گیرید وب سایت خود را با وردپرس طراحی کنید و می‌خواهید با یک طراح سایت کار کنید، با افراد و شرکت‌های زیاد مواجه می‌شوید که مدعی امکانات فراوان با قیمت های به شدت غیر قابل باور هستند.
انتخاب میان این گزینه‌ها، بسیار سخت و مشکل خواهد بود.  تبعات این تصمیم ممکن است برای آینده کسب و کار شما ریسک داشته باشد و ضربه مهلکی به آن وارد کند، اما در مقابل ممکن است بتواند یک همراه و کمک موثر جهت دستیابی هر چه زودتر به اهداف باشد.

انتخاب طراح حرفه ای

در اینجا باید بین پیشنهادات ارائه شده، یک طراح حرفه‌ای انتخاب کنیم. در واقع باید بتوانیم یک فروشنده قالب سایت که ما را در دام خرید ارزان قرار می‌دهد و ممکن است در آینده ما را از تغییرات، اصلاحات و یا از اضافه کردن امکاناتی که مورد نیاز است، بی‌بهره سازد، را بشناسیم تا انتخاب اشتباهی نکنیم. انتخاب فرد درست کار راحتی نیست و احتیاج به مشاور و تصمیم کاملا هوشمندانه ای دارد.

تعیین امکانات مورد نظر

مورد بعدی بعد از انتخاب طراح، سختی در انتخاب امکانات است. بعد از انتخاب طراح، اکنون با حجم عظیمی از امکانات مواجه هستید. برای مثال می‌خواهید یک فرم خاص یا یک فروشگاه داشته باشید. وقتی که وارد قسمت جستجو سایت می‌شوید، آن‌قدر افزونه می‌بینید که تصمیم‌گیری برایتان سخت خواهد شد.

لزوما مواردی که بالاتر دیده می‌شوند بهترین نیستند، به دلیل اینکه خیلی از آنها با تبلیغات و دلایل دیگری، بالا دیده می‌شوند. شما نیز باید برای وب سایت خود ابزاری را به کار گیرید که مناسب باشد و این به هیچ وجه کار آسانی نیست.

وسوسه مالک کسب و کار

مشکل دیگری که ممکن است با آن مواجه شویم وسوسه مالک کسب و کار یا سفارش دهنده وب سایت است. مالک یا صاحب یک کسب و کار برای این‌که امکانات بیش‌تری داشته باشد، حدود 60 -50 -70 افزونه مختلف را انتخاب کرده، به طراح خود سفارش داده و توقع امکانات فراوانی را دارد.

واقعیت این است که شما برای رسیدن به موفقیت، به همه این امکانات نیاز ندارید. شاید حتی همه این موارد نیز مورد استفاده قرار نگیرند. هر افزونه جدیدی که به سایت اضافه می‌شود، مستلزم ورود فشاری بر روی سئو سایت است.

برای شروع کار بهتر است مواردی که در حال حاضر به آن‌ها احتیاج ندارید را کنار بگذارید. البته انتخاب این موارد کار سختی است. هنگامی که شما سایتی را ایجاد می‌کنید و از همان شروع کار تنوع محصولاتتان زیاد است، باید دسته بندی متنوعی داشته باشید، قیمت گذاری برای محصولات زیادی انجام دهید، جست و جوی پیشرفته برای محصولات داشته باشید و غیره. اما در صورتی که تعداد کالاها محدود است و مشتری می‌خواهد خرید انجام دهد، نیازی به این همه پیچیدگی نیست. پس بایستی به این وسوسه غلبه کنید.

پیشنهادات ارائه شده توسط دیگران

نکته آخر این است که بعضی اوقات راه حل‌هایی که گفته می‌شود و در فروشگاه‌ها و شرکت های دیگری استفاده شده‌اند، باید ابتدا در مورد پروژه طراحی سایت شما بررسی شود. امکان دارد آن راه حل‌ها مناسب اهداف و استراتژی‌های کسب و کار شما نباشند.

در صورت استفاده از راه حل های دیگران، دیگر سایت طراحی شده، کار شما به نظر نمی‌رسد و صرفا تقلیدی از کار دیگران است. در این شرایط مزیت رقابتی خودتان را از دست خواهید داد. بنابراین به این نکته توجه کنید که مزیت رقابتی شما، شاید آن چیزی نباشد که در راه حل‌های توصیه شده توسط دیگران وجود دارد.

خلاصه مزایا و معایب طراحی سایت با وردپرس

وردپرس چگونه کار می‌کند؟

پس از نصب وردپرس بر روی سرور، یا دریافت جدیدترین نسخه وردپرس همزمان با خرید هاست از فراکارانت، آن را نصب کنید. پس از گذر مدت زمان کوتاهی وردپرس نصب شده و آماده کار می باشد. برای دریافت اطلاعات بیشتر به آموزش طراحی سایت با وردپرس رجوع کنید.

طراحی سایت با وردپرس در کنار معایبی که دارد؛ مزایای فوق العاده ای دارد که در ادامه به چند مورد آن قرار است اشاره کنیم. ولی بطور کلی و خلاصه طراحی سایت با وردپرس مزایای بسیاری دارد و شرکت ها بزرگی چون بنز سایت خود را با وردپرس زده اند. جهت کسب اطلاعات بیش‌تر به لینک طراحی سایت مراجعه کرده و یا با ما تماس بگیرید

wordpress-design

ساختار

وب‌سایت‌هایی با ساختار تمیز و واضح سریع‌تر بارگزاری می‌شوند و بازدیدکنندگان نیز خواستار وب‌سایت‌هایی با بارگذاری سریع هستند.

وردپرس از طریق افزونه های سئو اجازه ایجاد نقشه‌های سایت XML را می‌دهد که این نقشه‌ها به ربات‌های گوگل نشان می‌دهد که صفحات وب‌سایت شما کجاست و کدام یک ارزش بالا رفتن در نتایج جستجو را دارند.

همچنان سایت های طراحی شده با وردپرس ریسپانسیو یا واکنش گرا بوده اند.

اپلیکیشن رابط برنامه‌نویسی(APIs)

شبکه‌های رسانه‌های اجتماعی APIs هایی را ارائه می‌دهند که اجازه ادغام شخص ثالث با وب‌سایت‌های کاربر را می‌دهد. وردپرس هزاران APIs قابل دسترس ساخته است که به شما اجازه می‌دهد منابع خارجی را با وب‌سایت خود ادغام کنید.

پشتیبانی وردپرس

پس از طراحی سایت با وردپرس می توایند از خدمات پشتیبانی سایت فراکارانت جهت دریافت پشتیبانی و نگهداری وردپرس بهره‌ بگیرید و با خیال راحت به توسعه سایت خود بپردازید.

طراحی سایت با فراکارانت

FBV4anGXMAIdyHa

طراحی سایت خود را به ما بسپارید و یک طراحی سایتی حرفه ای با وردپرس تحویل بگیرید

تیم طراحی سایت شرکت فراکارانت از تعدادی افرادی جوان و حرفه ای تشکیل شده است، که در کنار طراحی سایت راه حلی برای رفع معایب طراحی سایت با وردپرس دارند.

جهت کسب اطلاعات بیش‌تر به بخش تماس با ما مراجعه کرده و یا با شماره تماس زیر تماس حاصل فرمایید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست