طراحی سایت ریسپانسیو

فناوری­ ها و امکانات مختلف موجود در بازار الکترونیک، افراد با سلیقه­ های متفاوت را به سمت استفاده از نمایشگرهای در ابعاد کوچک و بزرگ متنوع از قبیل: کامپیوتر شخصی، لپ تاپ، تبلت و موبایل سوق می ­دهد. در این میان سرعت فراگیر شدن استفاده از گوشی­ه ای هوشمند  و تبلت­ ها به حدی است که گفته می ­شود در سال ۲۰۱۴ به ازای تولد هر نوزاد حدود ۴ دستگاه هوشمند وارد بازار شده است.

پیش از این، برای نمایش یک صفحه وب در موبایل نیاز به برنامه نویسی و طراحی جداگانه تحت عنوان Mobile version   یا سایت موبایل محور  بود.  طراحی سایت ریسپانسیو واکنش­گرا یا امکان سازگاری صفحات وب را با انواع مختلف نمایشگرها همچنین تطبیق و سازگاری با انواع مرورگرها و سیستم­ عامل­هایی  نظیر: ویندوز، اندروید، لینوکس، یونیکس، IOS  و… را فراهم می­ آورد. طراحی سایت ریسپانسیو این امکان را فراهم می­ کند که بدون نیاز به نسخه ­های جدید برای دستگاه­ های متفات با تغییر رزلوشن محتویات صفحه نیز انعطاف پذیر شود.

بهبود سئو سایت، با طراحی سایت ریسپانسیو

سایت­های ریسپانسیو  URL و  HTML یکسانی دارند و این سبب می­ شود گوگل محتوی وب سایت را راحت ­تر نشانه ­گذاری و طراحی سایت ریسپانسیو رتبه بالاتر و بهتری در گوگل کسب کند. اما در طراحی وب سایت موبایل محور چون URL و  HTML سایت مخصوص موبایل با کامپیوتر تفاوت دارد گوگل سازماندهی چندین باره­ ای روی آن انجام می­ دهد. این موضوع سبب تاثیرات منفی و افت رتبه وب سایت می ­شود. از آن­ جا که طراحی سایت ریسپانسیو آزادی عمل لازم در استفاده از دستگاه­ های متفاوت را به کاربران می­ دهد سایت­ هایی که طراحی سایت ریسپانسیو دارند از اقبال بسیار بیشتری برای بازدید برخوردار هستند و این ویژگی به خودی خود باعث بالاتر رفتن رتبه سایت در موتورهای جستجو و طبعا بهبود سئو سایت می­ شود. همچنین نسبت به طراحی سایت با نسخه موبایل مقرون به صرفه­ تر می ­باشد.

به منظور تشخیص ریسپانسیو بودن طراحی سایت کافی است وب سایت مورد نظر را در کامپیوتر باز کنیم و عرض مرورگر را به آهستگی کم و زیاد نماییم. اگر اندازه اجزاء سایت با کم و زیاد کردن عرض مرورگر تغییر کند و هیچ اسکرول افقی در صفحه ظاهر نشود قطعا باید طراحی سایت ریسپانسیو داشته باشد.

کارشناسان ما در شرکت فراکارانت با بیش از  دو دهه تجربه، آماده ارائه خدمات تخصصی در زمینه طراحی وب سایت حرفه ای هستند و با پشتیانی قوی حتی پس از اتمام پروژه در کنار شما خواهند بود. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما  تماس بگیرید.

کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 17 مرداد 1400


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست