طراحی سایت استاتیک یا داینامیک

هنگامی­ که تصمیم به طراحی یک وب سایت اینترنتی دارید با مفاهیم و اصطلاحات فراوانی در زمینه طراحی سایت روبه ­رو می­ شوید. یکی از اصلی­ ترین این مفاهیم نوع طراحی وب سایت است. طراحی وب سایت به دو روش استاتیک و داینامیک انجام می­ شود و هر روش ویژگی­ های خاص خود را دارد.

طراحی سایت استاتیک:

اولین طراحی سایت­ به روش استاتیک صورت گرفت. سایت ­های استاتیک قابلیت­ های محدودی دارند و تنها شاخص آن­ها اطلاع رسانی است. این وب سایت­ ها بیشتر به عنوان سایت ­های تبلیغاتی مورد استفاده دارند و طراح سایت آن­ها کاربر محور نمی­ باشد. به این معنی که امکان تغییر محتوی در آن­ها وجود ندارد.

مزایای طراحی سایت استاتیک:

  •   فضای کمی نیاز دارند
  • به دلیل نیاز به فضای کم هزینه هاست خرید (میزبانی) آن­ها پایین است.
  •  به روز رسانی سایت ­های استاتیک به ندرت صورت می­ گیرد
  •   هزینه­ های طراحی وب سایت پایینی دارند.
  •   نیاز به مدیریت محتوی ندارند.

طراحی سایت داینامیک:

سایت­ هایی که امکان مدیریت محتوی و گرافیک سایت را به کاربر می ­دهند. و نسبت به طراحی سایت استاتیک  فناوری به روز­تری محسوب می­ شوند.در واقع  طراحی سایت داینامیک حاصل استفاده از یک نرم افزارسیستم مدیریت محتوی یا CMS  است. که این امکان را به مالک یا مدیر سایت می­ دهد بدون نیاز به دانش برنامه نویسی وب سایت خود را به روز رسانی کند، صفحه جدیدی اضافه یا صفحه ­ای را حذف کند، عکس یا ویدئو در سایت بگذارد و در کل امکان ویرایش داشته باشد.

مزایای طراحی وب سایت داینامیک:

  •   هزینه­ های به روز رسانی ندارد.
  • سیستم مدیریت محتوی آن به گونه­ ای طراحی شده است که افراد با دانش معمولی می­ توانند به ویرایش صفحه بپردازند.
  •  امکان به روز رسانی ۲۴ ساعته دارند.
  •  امکان بهبود سئو سایت در طراحی وب سایت داینامیک لحاظ شده است.

با توجه به مطالب بالا تفاوت این دو نوع طراحی سایت از نامگذاری آن­ ها کاملا مشخص است اگر شما سایتی پویا با امکان تغییر محتویات بخواهید باید طراحی وب سایت داینامیک داشته باشید و در صورتی که ویرایش و به روزرسانی صفحه مورد نظرتان نباشد طراحی وب سایت ایستا را برگزینید. در مورد سئو سایت، در حقیقت به طور مستقیم در رتبه ­بندی گوگل استاتیک یا داینامیک بودن سایت تفاوتی ندارد. اما از ­آن­ جا در که طراحی وب سایت داینامیک امکان به روز رسانی محتوی وجود دارد کیفیت محتوی می­ تواند سبب ارتقاء سئو سایت شود در صورتی که طراحی سایت به صورت استاتیک این امکان را ندارد.

شرکت طراحی سایت فراکارانت با بیش از دو دهه تجربه، حرفه ای ترین مشاوره و همکاری را در زمینه طراحی وب سایت به شما تقدیم کرده و با پشتیبانی قوی حتی پس از اتمام پروژه در کنار شما خواهد بود. همچنین می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما  تماس بگیرید.

کلمات کلیدی:

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 17 مرداد 1400


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست