طراحی سایت و نکات اصلی آن 2

همانطور که پیشتر گفتیم باتوجه به عصر تکنولوژی و دنیای دیجیتال امروزه، بسیاری از صاحبان کسب و کارها برای افزایش درآمد خود وارد دنیای دیجیتال مارکتینگ شده اند و اولین قدم کسب درآمد یعنی اقدام به طراحی سایت را انجام داده اند. طراحی سایت بجز مراحل صفر تا صد آن، نکاتی برای ساخت دارد که این مقله ادامه بررسی نکات اصلی طراحی سایت می باشد. برای مطالعه بخش پیشین به طراحی سایت و نکات اصلی 1  مراجعه کنید.

-content-design-web

۱۲– تعداد صفحات:

در طراحی سایت نیازی نیست که صدها صفحه برای یک سایت ایجاد کنید، بلکه می‌توانید در چند صفحه اصلی سرویس‌ها و کالای خود را معرفی کنید. به این ترتیب مدیریت آن برای شما راحت تر خواهد بود و کاربر سریع‌تر به هدف خود می‌رسد.

۱۳ – صفحه اصلی:

صفحه اصلی سایت، مهم‌ترین بخش سایت است که معرف و بیانگر نوع کسب و کار شما است. این صفحه، اولین صفحه‌ای است که کاربران به آن وارد می‌شوند و اگر درست طراحی نشود، می‌تواند باعث افزایش میزان خروج کاربران از سایت، در نتیجه افزایش نرخ پرش و کاهش ترافیک سایت شما شود. اما اگر به خوبی طراحی شود، می‌تواند بازدیدکننده عادی را به خریدار تبدیل کند. پس باید دقت فراوانی در طراحی صفحه اول سایت داشته باشید.

۱۴ – محتوا، همه چیز است:

اگر برای موفقیت در فضای اینترنت اهداف بلندمدت دارید، باید روی تولید محتوا تمرکز کنید. بین میلیون‌ها سایت اینترنتی فقط یک محتوا خوب و کاربردی است که می‌تواند جایگاهی در نتایج جست و جو داشته باشد. محتوا شامل متن، ویدئو، پادکست، تصاویر و غیره می‌باشد.

بنابراین تولید یک محتوای جذاب و توجه به فرمت و شکل محتوا باعث افزایش سئو سایت و در نتیجه افزایش بازدید سایت توسط کاربران می‌شود. بنابراین به تولید محتوا و کیفیت آن توجه ویژه داشته باشید.

۱۵- اسپم:

اسپم پیامی است که به شکل های مختلف برای کاربرانی که نمی خواهند آن را دریافت کنند، ارسال می‌شود و باعث آزار آن‌ها می شود. پس از از دیگر نکات مهم این است که هرگز افرادی که در خبرنامه سایت شما عضو هستند را با مطالب بی مورد و تبلیغات، اسپم نکنید.

۱۶- تصاویر:

تصاویر قدرت بالایی در انتقال مفاهیم دارند. ارزش یک تصویر بیش‌تر از هزاران کلمه است. در متون طولانی یا تخصصی، انتشار یک تصویر مناسب که به بیان نکات مرتبط می پردازد، از نکات مهم طراحی سایت است که می‌تواند به اندازه صدها خط توضیح در انتقال مفاهیم به کاربران موثر باشد.

۱۷ – ویدئوها:

برای آموزش مطالب یا معرفی محصولات خود از ویدئو استفاده کنید. استفاده از ویدئو سایت شما را جذاب‌تر می کند. همچنین ویدئو نقش بسیار مهمی در افزایش رتبه سایت شما در نتایج گوگل دارد. نتایج نشان داده که اغلب کاربرانی که ویدئو معرفی محصولات را دیده‌اند، آن محصول را خریده‌اند.

بنابراین استفاده از ویدئو تا حد بسیار زیادی نرخ تبدیل کاربران و فروش را افزایش می‌دهد.

video-content

۱۸ – به روز رسانی:

یک سایت راکد و بدون فعالیت، هیچ کاربری نخواهد داشت. زیرا کاربر محتوای سایت شما را قدیمی و بی ارزش تلقی خواهد کرد. در نتیجه موجب خروج بیش‌تر کاربران شده و ترافیک ورودی به شدت کاهش می‌یابد. به دنبال این امر سایت شما دیگر جایگاهی در نتایج جستجو ندارد.بنابراین آپدیت کردن منظم سایت در فواصل زمانی مشخص، از دیگر نکات مهم طراحی سایت است.

۱۹ – وبلاگ:

یکی از نکات مهم در طراحی سایت، داشتن وبلاگ است. داشتن وبلاگ یکی از مهم‌ترین بخش های سایت است که شما می توانید مقالات خود را که حاوی اطلاعات مهمی درباره‌ی محصولات است را در آن قرار دهید. وبلاگ شما می تواند به یک منبع غنی از اطلاعات تبدیل شود که این امر خود موجب جذب کاربران به سایت شما خواهد شد. همچنین وبلاگ نویسی موجب بهبود رتبه سایت شما در موتورهای جستجو خواهد شد.

۲۰ – شبکه های اجتماعی:

با گسترش اینترنت، شکل جدید از روابط با کمک شبکه های اجتماعی ایجاد شده است. شبکه های اجتماعی امروزه به یک مکان برای به اشتراک گذاشتن دانش در میان طیف وسیعی از کاربران از اقشار مختلف تبدیل شده است. با استفاده از شبکه های اجتماعی می توان کاربران زیادی را جذب کرد که این به شما کمک می‌کند محصولات خود را به میلیون‌ها کاربر از سراسر جهان معرفی کنید. همچنین استفاده از شبکه های اجتماعی به شما کمک می کند اطلاعات زیادی از کاربران خود به دست بیاورید. اما مراقب باشید تا اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی را مرتکب نشوید.

۲۱ – هدفمندی:

یکی دیگر از نکات مهم در طراحی سایت، هدفمندی آن است. بازار هدف آن دسته از مشتریانی هستند که به خدمات و محصولات شما نیاز دارند. بنابراین اگر شما در سایتتان کالای خاصی ارائه می‌دهید، تنها به دنبال جذب کاربران هدف خود باشید تا نتیجه بهتری بگیرید. بنابراین از کلید واژه‌هایی استفاده کنید که مرتبط با محصول و بازار هدف شما است تا از طریق بهینه یابی سئو بتوانید به کاربران هدف خود دسترسی یابید.

design-web

با طراحی سایت بهتر از اکنون باشید

فراکارانت با سابقه 20 ساله در کنار شما عزیزان و کارفرمایان عزیز برای راه اندازی سایتی عالی می باشد. جهت درایفت مشاوره رایگان خصوصی با مشاوران ما تماس بگیرید و از تمامی خدمات ویژه مشتریان بهره مند شوید.

 

 

۲۲ –نگارش و املا:

مراقب باشید در محتوای متنی سایت شما، غلط املایی و گرامر وجود نداشته باشد. فعل، فاعل و مفعول در جای مناسب خود به استفاده شوند. همچنین از علائم نگارشی به درستی استفاده شود. جمله ها و پاراگراف‌ها به لحاظ معنادار بودن در جای مناسب خود به کار روند، تا کاربر هنگام مطالعه محتوای سایت دچار چند فهمی و اشتباه نشود.

۲۳ – برتر بودن:

در دنیای پر رقابت امروز میان سایت های اینترنتی، فقط به بهترین بودن و داشتن رتبه اول در نتایج گوگل فکر کنید. زیرا بیش از نود درصد کاربران تنها به نتایج صفحه اول موتورهای جستجو بسنده می‌کنند،. بنابراین داشتن رتبه برتر در موتورهای جستجو، موجب هر چه بهتر و بیش‌تر دیده شدن شما می‌شود و این موضوع خود یک مزیت رقابتی به حساب می‌آید.

۲۴ – صفحات فرود:

از دیگر نکات مهم طراحی سایت، طراحی صفحات فرود (Landing page) برای فروش محصولات و خدمات و قرار دادن خلاصه‌ای از امتیازات مثبت محصولات در این بخش می‌باشد. صفحات فرود معمولا نخستین صفحه‌ای هستند که کاربران هنگام ورود به سایت شما، وارد آن می شوند برای همین از اصطلاح فرود برای این صفحات استفاده شده است.صفحات فرود با صفحه اصلی سایت تفاوت دارد. این صفحات برای یک هدف خاص طراحی شده اند، به عنوان مثال قرار دادن لیستی از امتیازات محصول و درخواست از کاربر برای کلیک بر روی آن، یک نمونه از صفحه فرود است.

۲۵ – سئو :

یکی از مهم‌ترین بخش‌ها در طراحی سایت، قابل سئو بودن آن قالب است. این مفهوم بدین معناست که قالب برای موتورهای جستجو از نظر کد نویسی بهینه باشد تا بتواند رتبه خوبی در نتایج جستجو کسب کند.

همچنین قالب شما از نظر رنگ‌بندی، سرعت سایت و واکنش‌گرا بودن سایت و تصاویر آن و استفاده از تگ Alt در تصاویر، برای سئو بهینه شده باشد.

۲۶ – رتبه بندی:

سایت شما باید در نتایج جست و جو رتبه خوبی داشته باشد تا بتوانید میزان فروش بیش‌تری داشته باشید. همه در تلاش هستند تا به صفحه اول نتایج گوگل دست پیدا کنند.

seo-design-web

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست