تبلیغات کلیکی (ppc) چیست؟

شاید گوش شما بارها به تبلیغات کلیکی خورده باشد، اما هنوز به طور کامل ندانید چرا و چگونه از این نوع تبلیغات در بازاریابی کسب و کار خود استفاده نمایید. در این مقاله قصد داریم شما را با تبلیغات کلیکی بیشتر آشنا کنیم.

تبلیغات کلیکی (ppc) چیست؟

تبلیغات کلیکی مخفف pay per click نوعی از مدل‌های بازاریابی اینترنتی به شمار می‌رود. در این نوع از تبلیغات به ازای هر کلیک کاربر بر تبلیغ، تبلیغ‌ دهنده باید هزینه‌ای را پرداخت نماید.

جایگاه تبلیغات کلیکی در دنیای بازاریابی چیست؟

در گذشته تبلیغ دهندگان می‌بایست بر اساس تعداد تبلیغات و یا مبلغ اجاره ماهیانه بنرها، هزینه‌های بسیار گزافی را می‌پرداختند. از سوی دیگر اثربخشی این‌ها با توجه به آن‌ که ممکن است درصد زیادی از مخاطبان هدف شما را دربرنگیرد، بسیار پایین می‌باشد. اما تبلیغات کلیکی با ورود در دنیای بازاریابی، تحول بزرگی را در تبلیغات ایجاد کرده و با صرف هزینه کم‌تر و اثربخشی بیشتر جایگاه بزرگی در میان انواع تبلیغات کسب کردند.

Pay-Per-Click

با 5 مزیت تبلیغات کلیکی آشنا شوید

1-ppc به اهداف کسب و کار شما کمک می‌کند

تبلیغات کلیکی در بسیاری از  بخش‌های مسیر فروش کاربرد دارد. از زمان آگاهی کاربر از برند شما تا زمانی که به مشتری نهایی تبدیل ‌شوند، تبلیغات کلیکی می‌توانند بسیار اثر بخش واقع باشند.

2- تبلیغات کلیکی قابل اندازه گیری هستند

با استفاده از ابزارهای اندازه گیری می‌توانید پارامترهای مختلفی چون تعداد کلیک‌ها، نرخ بازگشت سرمایه و بسیاری فاکتورهای دیگر را برا اساس اهداف تعیین شده در کسب و کار خود تعریف کرده و آن‌ها را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید.

3-  تبلیغات کلیکی سریع هستند

اگر از رقبای خود عقب هستید، با استفاده از تبلیغات کلیکی می‌توانید به سرعت رتبه خود را در میان سایت‌ها افزایش دهید. در مقایسه با اقدامات زمان بری که جهت سئو انجام می‌شود، می‌توانید در زمان کوتاه به رتبه مورد نظر خود دست یابید.

4- ppc  قابلیت شخص سازی دارد

جهت داشتن تبلیغات کلیکی باید یک کمپین بر اساس اهداف کسب و کار خود تعریف نمایید. شما می‌توانید تمام تنظیمات و قابلیت‌ها را بر اساس نیاز و اهداف خود تعریف کنید.  برای نمونه  هزینه تبلیغات خود را بر اساس میزان بودجه‌ای که دارید تعیین کرده و در صورت کسب نتیجه، بودجه را افزایش دهید. شما می‌توانید محدوده جغرافیایی، موضوع، زمان و بسیاری موارد دیگر را بر اساس استراتژی تبلیغات خود مشخص کنید.

5-ppc  به خوبی با دیگر کانال‌های تبلیغاتی در ارتباط است

امروزه بحث بازاریابی محتوا بسیار داغ می‌باشد. هدف تولید محتوای جذاب و با کیفیت و متناسب با نیازهای مشتری می‌باشد. تبلیغات کلیکی می‌توانند جهت بهتر دیده شدن و بیشتر دیده شدن این محتوا و جذب مخاطب تحول بزرگی ایجاد نمایند.

جهت سئو سایت می‌توان از تبلیغات کلیکی به منظور جذب مخاطب هدف و افزایش ترافیک سایت استفاده کرد. کلیک‌ها و نرخ تبدیل‌هایی که از تبلیغات کلیکی به دست می‌آید، تاثیر مستقیم بر سئو سایت شما دارند.

معایب تبلیغات کلیکی چیست؟

برای کار کردن با تبلیغات کلیکی باید زمان گذاشت و در این زمینه تجربه کسب کرد تا به نتیجه مورد نظر دست یافت. شما باید به طور پیوسته از کمپین تبلیغاتی خود گزارش بگیرید، پارامترها و فاکتورهای کلیدی بر اساس اهداف کسب و کار را مورد بررسی و تحلیل قرار دهید تا بتوانید با بهبود کمپین، به اهداف خود نزدیک‌تر شوید. شما برای کمپین‌های خود سرمایه‌گذاری می‌کنید، بنابراین باید با نظارت مستمر، سرمایه خود را در بهینه ترین حالت خرج نمایید. بنابراین استفاده از افراد متخصص و با تجربه در این زمینه بسیار حائز اهمیت می‌باشد.

ppc

 

انواع تبلیغات کلیکی چیست؟

تبلیغات همسان (Native)

این نوع از تبلیغات با قالب و ظاهر سایتی که در آن تبلیغ می‌کنید، هم خوانی پیدا می‌کند. زیرا این موضوع بسیار پیش می‌آید، کاربران تبلیغات سایت را نادیده گرفته و دنبال نمی‌کنند.

تبلیغات بنری

شما می‌توانید از تبلیغات بنری با گرافیک جذاب استفاده کرده و بر اساس تعریف کسب و کار خود از مخاطب هدف، به آن‌ها نمایش دهید.این نوع تبلیغات به هدف جذب مشتریان بالقوه و احتمالی بسیار کاربردی می‌باشد.

تبلیغات ریتارگتینگ

تبلیغات ریتارگتینگ جهت هدف گیری مشتریان بالقوه و بازگردانی مشتریان از دست رفته بسیار کاربردی می‌باشد. برای مثال برای مشتریانی که قبل از مرحله خرید سایت شما را ترک کرده‌اند، کد تخفیف بفرستید. در واقع در این بخش مخاطبان هدف خود را به طور جزئی در مراحل مختلف از زمان آشنایی با برند شما تا زمان خرید محصول شناسایی کرده و برای هر یک استراتژی مناسبی برای تبلیغات در نظر می‌گیرید. این نوع از تبلیغات با توجه به آن که به شدت هدفمند است، نرخ تبدیل بسیار بالایی دارد.

فراکارانت با ۲۰ سال سابقه اولین شرکت خدمات فضای مجازی ایران ارائه کننده تبلیغات گوگل با کمترین هزینه و بیشترین بازدهی می‌باشد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره می‌توانید با ما تماس بگیرید.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 25 دی 1398

فهرست مطالب


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست