برآورد هزینه طراحی سایت-بخش سوم

بخش سوم : نحوه اجرای پروژه طراحی سایت به روش فازبندی

اولین و مهم‌ترین قدم در برآورد هزینه و تعیین تعرفه طراحی سایت، مطالعه دقیق کسب و کار و بررسی نیازهای آن است. از جمله نیازهای اساسی جهت ورود نتیجه بخش به فضای دیجیتال و طراحی سایت می‌توان بخش های زیر را نام برد :

بخش مربوط به خلاقیت مانند گرافیک، نحوه اجرا و نمایش. بخش محتوا شامل اطلاعات، عکس‌برداری و فیلم‌برداری و بخش امکانات که بصورت عملکردها و فرآیندهای مختلف تعریف می‌شود.

بسیار مشاهده شده است که اغلب شرکت‌های به ظاهر معتبر در زمینه طراحی سایت در فاز اول پروژه بخش مطالعات را به کلی نادیده گرفته و یا به درستی اجرا نمی‌کنند. چنین رویکرد مخربی می‌تواند ناشی از عدم شناخت و آگاهی از اهمیت این موضوع، دانش اندک آن‌ها در این زمینه و نبود نیروی متخصص، و یا ارجح بودن منافع خود به منافع کسب و کار و مشتری باشد.

برآورد قیمت طراحی سایت

این گونه شرکت‎‌ها اغلب براساس داشته‌ها و امکانات خود پروپوزال‌هایی برای طراحی سایت ارائه می‌دهند که فاقد موارد ضروری و حاوی چند مورد کم اهمیت‌ و هزینه‌بر است. در واقع  سعی دارند با ارائه لیستی از امکانات، وجود تمام یا بخش قابل توجهی از آن‌ها را در ذهن مشتری ضروری جلوه دهند و این‌گونه تعرفه طراحی سایت را مشخص کنند. حال آنکه توجه به این نکته حائز اهمیت است که امکانات (فارغ از اینکه تا چه حد صحیح عمل کند) به تنهایی ضامن موفقیت نبوده و ارزش چندانی ندارد. در پروژه هایی مانند طراحی سایت نتیجه گرا بودن ضامن موفقیت است. در واقع سرمایه محدود کسب و کار باید در راهی صرف شود که تضمین کننده نتیجه و خروجی باشد.

فازبندی پروژه با فراکارانت

همان طور که گفته شد قبل از شروع پروژه طراحی سایت لازم است تا کسب و کار به طور کامل تحلیل شود. این موضوع کمک می‌کند تا سایت به بهینه‌ترین شکل ممکن طراحی شود. در واقع لازم است تا اهداف و استراتژی کسب و کار، علایق و نیازهای مشتریان، این که کسب و کار شما چگونه می‌تواند نیازهای مشتریان را برطرف سازد، فعالیت‌های رقبا و… مورد بررسی قرار گیرند.

سپس هر یک از بخش‌ها شامل ظاهر سایت، محتوای سایت، امکانات و عملکردهای سایت بر اساس این بررسی‌های تعیین شده، هزینه هر یک برآورد شده و تعرفه طراحی سایت مشخص می‌شود. پیاده‌سازی پروژه به این روش، به شما اطمینان می‌دهد یک هزینه بهینه و مقرون به صرفه را به تناسب کسب و کار خود تعیین کرده‌ایدو در آینده نیاز به پرداخت هزینه اضافی ندارید.

برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره رایگان می‌توانید با ما تماس بگیرید. هم‌چنین می‌توانید برای آشنایی بیشتر تعرفه طراحی سایت را مشاهده کنید.

 

جهت آشنایی با مراحل طراحی سایت، نحوه فازبندی یک پروژه و تاثیرات آن بر هزینه طراحی سایت به مقالات مرتبط زیر مراجعه نمائید.

بخش اول : مثلث خوب، سریع، ارزان

بخش دوم : اشتباهات رایج کسب و کارها در نحوه برآورد هزینه طراحی سایت

بخش چهارم : فازبندی پروژه طراحی سایت چگونه باعث کاهش هزینه ها می شود

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست