افزایش فروش با انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز

کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز چگونه به کسب و کار شما کمک می‌کنند؟

گوگل با راه اندازی پلتفرم گوگل ادز این هدف را دنبال کرد تا به کسب و کارها کمک کند شانس بیشتری برای نشان دادن محصولات و خدمات خود در فضای مجازی داشته باشند.  در واقع شما با پرداخت هزینه به گوگل، این شانس را پیدا می‌کنید تا محصولات و خدمات خود را به مخاطبین هدف معرفی کنید. در این راستا انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز ایجاد شده اند تا به کسب و کار شما کمک کنند. در ادامه با این کمپین‌ها آشنا خواهیم شد تا تشخیص دهیم کدام یک مناسب کسب و کار شما است.

انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز کدام است؟

کمپین شبکه جستجو – Search Network Campaigns

کمپین شبکه نمایشی – Display Network Campaigns

کمپین شاپینگ – Shopping Campaign

کمپین ویدیویی – Video Campaigns

کمپین اپلیکیشن – App Campaigns

کمپین گوگل ادز

کمپین شبکه جستجو

می‌توان گفت در میان انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز کمپین شبکه جست و جو پرطرفدارترین است. در این روش کلمات کلیدی مربوط به کسب و کار خود را مشخص می‌کنید. در صورتی که کاربران و در واقع مخاطبین هدف، این کلمات کلیدی را جست و جو کنند، سایت شما در نتایج برتر جست و جو قرار خواهد گرفت. نمایش تبلیغ رایگان است. در ازای هر کلیک کاربر، از شارژ اکانت گوگل ادز شما کم خواهد شد.

هزینه این کمپین با توجه به نوع کسب و کار، رقبا، نوع کلمات کلیدی محدوده قیمت متفاوتی را در بر خواهد داشت و در واقع مانند یک سیستم مزایده آنلاین میان کسب و کارهای مشابه عمل خواهد کرد. با توجه به آن که به ازای هر کلیک (cpc)، هزینه پرداخت می‌شود، روشی بسیار مقرون به صرفه و با بازدهی بالا به شمار می‌رود. نکته قابل توجه آن است که به حجم عظیمی از جست و جو کنندگان اینترنتی دسترسی دارید و شانس بیشتری برای جذب مشتریان بالقوه و تبدیل آن‌ها به مشتری واقعی خواهید داشت. برای نمونه در تصویر پایین برای کلمه کلیدی web design این نتایج به صورت تبلیغ آمده‌اند و در کنار ان‌ها گزینه Ad نیز وجود دارد.

کمپین سرچ گوگل ادز

کمپین شبکه نمایشی

از دیگر انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز می‌توان به کمپین شبکه نمایشی اشاره کرد. در این روش بنر تبلیغاتی شما در سایت‌ها، اپلیکیشن‌ها یا دیگر پارتنرهای گوگل مانند یوتیوب و جی میل نمایش داده خواهد شد. از این کمپین اصولا برای فروشگاه‌های اینترنتی استفاده می‌شود. روش پرداخت هزینه می‌تواند مانند کمپین قبلی بر اساس کلیک (CPC) انجام شود یا به صورت هزینه به ازای هزار بازدید (CPM) صورت گیرد. این نوع کمپین برای بازاریابی مجدد بسیار توصیه می‌شود و اثربخشی بالایی خواهد داشت. از سوی دیگر مزایایی چون افزایش بازدید از سایت، برند سازی، جلب توجه مشتریان بالقوه با طراحی بنر جذاب و درنهایت افزایش تعداد مشتریان را به همراه خواهد داشت.

کمپین شاپینگ

کمپین شاپینگ در ایران فعال نبوده و برای استفاده از آن لازم است آی پی را به کشور دیگری تغییر داد. در این روش نیز آگهی‌های انواع محصولات در بالای نتایج جست و جو به همراه قیمت و تصویر محصول نمایش داده خواهد شد. از مزایای استفاده از این کمپین می‌توان به نرخ تبدیل بالاتر و نمایش سریع‌تر محصولات به مشتریان اشاره کرد.

کمپین شاپینگ گوگل ادز

کمپین ویدیویی

از دیگر انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز می‌توان به تبلیغات ویدئویی از طریق سایت‌های محتوای ویدئویی مانند یوتیوب اشاره کرد. با توجه به اثربخشی بالای تبلیغات ویدئویی، این روش می‌تواند تغییرات چشم گیری در میزان فروش شما ایجاد کند. پرداخت هزینه نیز می‌تواند به ازای هر ویو یا هر هزار بازدید در برخی کمپین‌ها صورت گیرد. نکته ای که باید به آن توجه داشت جذابیت بالای ویدئو تبلیغاتی شما است. در غیر این صورت کاربر علاقه‌ای به دنبال کردن و مشاهده ویدئو نخواهد داشت.

کمپین اپلیکیشن

این کمپین جهت افزایش شانس مشاهده و نصب اپلیکیشن طراحی شده است. گوگل در تمامی شبکه‌های خود تبلیغ را نمایش می‌دهد تا شانس نصب افزایش یابد. در این روش امکان تبلیغ برای اندروید و IOS وجود داشته و هزینه آن به ازای هر نصب پرداخت می‌شود.

راه اندازی انواع کمپین‌های تبلیغاتی گوگل ادز با فراکارانت

مجموعه فراکارانت در کنار شما است تا کمپین متناسب با کسب و کار شما را راه اندازی کند. این مجموعه اکانت مورد نظر را در گوگل ادز ایجاد کرده، هزینه را از شما به صورت ریالی دریافت کرده و با واحد پولی مورد نظر (دلار،لیر،درهم) اکانت را شارژ می‌کند. در صورتی که دانش یا زمان کافی جهت مدیریت اکانت و تحلیل تبلیغات خود را نداشته باشید، می‌توانید از خدمات مدیریت و نظارت این مجموعه استفاده نمایید. جهت آشنایی بیشتر با تعرفه‌های تبلیغات می‌توانید مقاله هزینه تبلیغات در گوگل ادز را دنبال کنید.

جهت کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 28 مهر 1399


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست