اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی

امروزه تقریبا تمامی افراد با مفهوم شبکه های اجتماعی آشنا هستند و به نوعی از آن استفاده میکنند. از محبوب ترین آنها میتوان به فیسبوک Facebook با بیش از ۱٫۴ میلیارد نفر کاربر و پس از آن توئیتر Twitter و لینکداین LinkedIn اشاره کرد.

استفاده درست از شبکه های اجتماعی به شما کمک میکند تا جهت رونق کسب و کار و معرفی بهتر محصولات و خدمات خود از آن استفاده کنید و بازار هدف بسیار وسیعی را به صورت رایگان در اختیار شما قرار میدهد.
در این مقاله تعدادی از رایج ترین اشتباهاتی که افراد در مدیریت شبکه های اجتماعی خود انجام میدهند توضیح داده میشود که این اشتباهات باعث میشود به مرور زمان شما تعداد زیادی از مخاطبین خود را از دست بدهید و نتوانید به هدفی که در نظر داشتید برسید.

در اینفوگرافیک زیر میتوانید ۹ مورد از رایج ترین اشتباهات مشاغل در شبکه های اجتماعی را مشاهده کنید و در ادامه مقاله توضیحات مربوط به هر بخش را مطالعه بفرمایید.

مشاهده اینفوگرافیک اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی

 

 

اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی

۱- تمرکز بر روی کمیت و نه کیفیت :

برخی افراد تصور میکنند هرچه تعداد فالوور ها و کاربران صفحات اجتماعی آنها بیشتر باشد , اعتبارشان در فضای مجازی بیشتر است و برای رسیدن به این هدف با خریداری لایک و فالوور به تعداد بالا سعی میکنند خودشان را بالاتر از دیگران نشان بدهند اما این یک اشتباه بزرگ است چون شما به عنوان مدیر یک کسب و کار وقت و هزینه میکنید تا بتوانید در نهایت فروش بیشتری داشته باشید.
پس اگر پیج شما هزاران کاربر خریداری شده و تقلبی داشته باشد فایده ای برای شما ندارد چون آنها هیچ تعاملی با صفحه شما ندارند و در نتیجه خریدی از شما انجام نمیدهند و حتی مطالب شما را هم بازنشر نمیکنند.و از طرف دیگر هر کاربری به سایت شما مراجعه کند به راحتی متوجه میشود که فالوور های شما جعلی هستند چون صفحه شما هزاران کاربر دارد اما مطالب شما هیچ بازخوردی از کاربران ندارد که مشخص است این لایک ها که فقط به خود پیج اضافه میشوند و نه مطالب آن کاملا جعلی و خریداری شده هستند . بنابراین باید سعی کنید فقط  کاربران واقعی و هدفمند که علاقه مند به سایت و محصول شما هستند را به سمت شبکه های اجتماعی خود جذب کنید.

۲ – عدم انتشار مطالب جذاب :

هر شخصی که صفحه شما را در شبکه های اجتماعی لایک و فالوو میکند به دنبال دریافت مطالب جذاب و خواندنی است.اگر شما یک صفحه خشک و بی روح داشته باشید طبیعی است که بعد مدت کوتاهی افراد از همراهی شما انصراف میدهند و دیگر علاقه ای به شما نخواهند داشت.
باید در انتخاب مطالب دقت داشته باشید و بصورت دوره ای و منظم در صفحه خود مطالب را منتشر کنید.

۳ – نرخ تبدیل پایین :

بعد از جذب کاربران و انتشار مطالب و پیشرفت صفحه اجتماعی گام بعدی شما شروع فروش و تبلیغ محصولات از طریق آن است. اگر تعداد کاربران شما زیاد هستند اما هیچکس از محصولات شما خرید نمیکند پس شما نرخ تبدیل پایینی دارید.

نرخ تبدیل یعنی تعداد کاربرانی که خرید کرده اند تقسیم بر تعداد کل کاربران ضربدر ۱۰۰٫یعنی اگر شما ۱۰۰۰ کاربر دارید که ۵۰ نفر آنها با کلیک بر روی تبلیغات شما خریدی انجام داده اند در واقع نرخ تبدیل شما ۱۰۰۰/۵۰*۱۰۰=۵% است.

یکی از راه های بهبود نرخ تبدیل و افزایش فروش از طریق پیج اجتماعی از طریق ایجاد مسابقه ها و یا انتشار کد های تخفیف برای مناسبت های خاص در شبکه های اجتماعی است. این کار هم باعث میشود تعداد کاربران شما بیشتر شود و هم فروش بیشتری داشته باشید.

۴ – تمرکز بر روی چندین شبکه اجتماعی :

بسیاری از افراد به تنهایی هم سایت خود را مدیریت میکنند و هم صفحات اجتماعی آن را که این کار بسیار وقت گیر و خسته کننده است و اگر شما در تمامی شبکه های اجتماعی برای خودتان پیج داشته باشید باید ساعتها برای مدیریت آن وقت بگذارید. پس اگر نیروی کمکی برای این کار ندارید بهتر است فقط یک پیج در فیسبوک ایجاد کنید اما آن را درست و هدفمند مدیریت کنید. فیسبوک به تنهایی ۱٫۴ میلیارد کاربر دارد که بسیار عالی است و میتواند بهترین استفاده را از آن برای معرفی خود ببرید.

     اگر یک پیج منظم و هدفمند ایجاد کنید بسیار ارزشمند تر از چندین پیج بدون محتوی و بی نظم است.

۵ – مدیر شبکه های اجتماعی :

مدیریت و برنامه ریزی برای هدایت درست یک صفحه تا رسیدن به هدف کار آسانی نیست و نیاز به تخصص دارد.افرادی که این کار را انجام میدهند مدیر شبکه های اجتماعی یا Social Media Manager نامیده میشوند. این افراد در این زمینه تخصص دارند و راه کارهای اصولی و قانونی برای پیشرفت یک پیج در اختیار دارند. ولی متاسفانه فقط ۲۲% از شرکت های فعلی از شخصی با این تخصص استفاده میکنند.

۶ – اسپم کردن مخاطبان :

درست است که شما در شبکه های اجتماعی صفحاتی را برای افزایش فروش محصولات خود و معرفی خود ایجاد کرده اید اما نباید فقط به فروش و سود دهی فکر کنید. هیچکس علاقه ای ندارد که هر روز تبلیغات مختلفی از شما ببیند. بلکه باید طوری مطالب خود را منتشر و مدیریت کنید که برای کاربر خسته کننده نباشد.
همیشه به یاد داشته باشید که یک صفحه اجتماعی نباید یک فروشگاه باشد. بلکه باید یک مرجع از مطالب جذاب و کاربرپسند باشد و در کنار آن مطالب تعدادی تبلیغ هم ارسال شود.و رعایت اعتدال بین این دو مورد بر عهده مدیر پیج است.

۷ – انجام دادن کارها به صورت دستی :

اگر تعداد صفحات شما در شبکه های اجتماعی زیاد است حتما میدانید که مدیریت و رسیدگی روزانه به همه آنها کار بسیار سختی است. و برای جلوگیری از هدر رفت زمان سایت ها و نرم افزارهای فراوانی وجود دارند که در اتوماتیک کردن این پروسه به شما کمک میکنند.
با کمک این ابزارها شما از طریق یک پنل مدیریتی به تمامی شبکه های اجتماعی خود دسترسی دارید و میتوانید یک مطلب را به صورت همزمان در تمامی آنها منتشر کنید یا حذف کنید و صرفه جویی در زمان داشته باشید.

۸ – مطالب تکراری در تمامی صفحات :

نباید از این نکته غافل شد که پیدا کردن و انتشار مطالب برای یک پیچ اجتماعی کار آسانی نیست و به همین دلیل برخی از افراد یک مطلب را عینا در تمامی صفحات خود منتشر میکنند.و این کار برای کاربری که شما را در چند پیج مختلف دنبال میکند اصلا خوشایند نیست. زیرا یک مطلب تکراری را چند بار میبیند.
سعی کنید برای هر پیج یک مطلب اختصاصی منتشر کنید و اگر زمان آن را در اختیار ندارید حداقل مطالب را قبل از انتشار کمی تغییر دهید و بعد از ویرایش جداگانه در هر صفحه منتشر کنید.

۹ – حرکت بدون استراتژی :

حرکت بدون برنامه و هدف نه در دنیای واقعی امکان پذیر است و نه در دنیای مجازی. وقتی شما از شبکه های اجتماعی استفاده میکنید باید پاسخ سوالات زیر را بدانید :

  • هدف شما از راه اندازی آن پیج چیست ؟
  • چه راه هایی برای پیشرفت آن وجود دارد ؟
  • بازار هدف شما چه کاربرانی هستند ؟
  • چقدر زمان و هزینه برای مدیریت آن در اختیار دارید ؟

و سوالاتی از این دست که به شما کمک میکند برای رسیدن به موفقیت برنامه ریزی کنید و با پیشرفت طبق برنامه به هدف نهایی خود برسید. اگر شما استراتژی مناسبی برای هدایت یک صفحه نداشته باشید در عمل فقط زمان و هزینه خود را از دست داده اید زیرا پس از چندین ماه تلاش نه کاربری جذب کرده اید و نه میزان فروش شما افزوده شده است.

 

مواردی که مطالعه کردید از مهم ترین اشتباهاتی بود که افراد در شبکه های اجتماعی انجام میدهند و توجه به این نکات و پرهیز از این اشتباهات به شما کمک میکند در بازه زمانی بسیار کوتاهی بتوانید افراد زیادی را به سمت خود جذب کنید و از علاقه مندی آنها برای فروش بیشتر محصولات خود استفاده کنید. فراموش نکنید که استفاده از قدرت شبکه های اجتماعی میتواند کمک فراوانی برای توسعه کسب و کار شما باشد و از طرفی این یک بازار کاملا رایگان برای شماست که میتواند به راحتی خودتان را معرفی کنید. پس با برنامه ریزی درست و رعایت اصول سعی کنید از این پتانسیل بیشترین و بهترین استفاده را ببرید.

می توانید برای کسب اطلاعات بیشتر و یا مشاوره با همکاران ما تماس بگیرید.   

 

اینفوگرافیک اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی

اهمیت طراحی سایت در شبکه های اجتماعی

نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام

بسته مدیریت شبکه های اجتماعی

بسته مشاوره و برنامه ریزی استراتژیک دیجیتال مارکتینگ

بسته تولید محتوای اورجینال

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده صفحات زیر توصیه شده است…
مقایسه پلان های هاست  
مقایسه پلان های طراحی سایت   
مقایسه پلان های پشتیبانی 
مقایسه پلان های بسته خدمات امنیت SSL 
نمونه کارهای طراحی سایت        

 

 

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 17 خرداد 1400


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست