نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام

در این مقاله قصد داریم تا نقاط قوت و ضعف ساخت صفحه اختصاصی کسب و کار در اینستاگرام را بررسی و تحلیل کنیم. همچنین این مقاله قصد دارد تا پارامترهای اصلی موفقیت در اینستاگرام را به شما معرفی کند.

فراکارانت مطالعه مقاله نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام را به چه کسانی پیشنهاد می کند؟

این مقاله می تواند برای کلیه کسب و کارهای علاقه مند به توسعه فروش پایدار مفید باشد. از سوی دیگر مقاله نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام می‌تواند برای علاقه مندان به مقایسه این کانال‌های تبلیغاتی با روش های دیگر تبلیغات و نیز سایر کانال های بازاریابی آنلاین یا دیجیتال مارکتینگ مناسب باشد.

 نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام

نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام و مزیت‌های آن برای حضور فعال کسب و کارها

  • دسترسی دائمی به کاربران :

امروز شما تقریبا هیچ رسانه‌ای را یافت نمی‌کنید که کاربران هر روز به طور متوسط 4 تا 5 ساعت از وقت خود را با آن بگذرانند. این زمان امکان گسترده‌ای را برای مشاهده و پیگیری در خلوت‌ترین اوقات ایشان فراهم می‌آورد.

به عنوان مثال یک بیلبورد تنها در زمان عبور از اتوبان و آن هم اگر ترافیک و ماشین‌های دیگر اجازه بدهند فرصت دیده شدن دارد. همچنین تبلیغات بیلبورد تا مدت زمانی محدود در سطح شهر و اتوبان‌ها قابل نمایش هستند.هم‌چنین تبلیغات در تلویزیون، روزنامه و… نیز تنها در لحظه پخش در دسترس هستند. اما به دلیل علاقه فراوان مخاطبین امروزی به شبکه‌های اجتماعی و صرف مدت زمان قابل توجهی به این شبکه‌ها، دائما می‌توانید بدون محدودیت با مخاطب در ارتباط باشید.

  • فراغت کاربران در لحظه دیدن :

یکی دیگر از نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام جهت بازاریابی اینترنتی این است که زمانی که کاربران صفحه‌های اجتماعی وارد صفحه شخصی خود می‌شوند، اغلب اوقات فراغت خود را برای این کار انتخاب می کند. آزادی ذهن مخاطب در این مدت زمانی که برای استراحت به خود اختصاص داده است باعث می‌شود تا بیشترین تاثیر را از نوشته های شما در ذهن خود داشته باشد.

  • امکان تعامل دائمی :

از دیگر نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام می‌توان به امکان تعامل دائمی با مخاطب اشاره کرد. به دلیل امکانات این نرم افزار که امکان ارسال نظرات و سلایق کاربران را فراهم می‌کند، شما دائما می توانید با تغییر افکار کاربران آشنا شوید.

این باعث می‌شود شما با نتیجه گیری نظرات و کامنت‌ها و تعداد لایک یک مطلب، از سلایق جمعی از مخاطبان خود مطلع شده و خدماتی مطابق با خواسته‌ها و نیازهای مخاطبانتان ارائه کنید. همچنین می ‌وانید با قرار دادن یک سوال،تصویر یا مطلب مرتبط از کاربران نظرسنجی کنید و با علاقه و نظرات بیشتر کاربران آشنا شوید.

یکی دیگر از مزایای این روش برقراری ارتباط دو نفره بدون هیچگونه محدودیت زمانی با مخاطبان، مشتریان و سایر کاربران است. برخلاف سایر روش‌های تبلیغاتی که ارتباط یک طرفه و در مدت زمان محدود شکل می‌گیرد. به عنوان مثال در هنگام پخش یک آگهی تلوزیونی، ارتباط فقط از سمت شرکت تبلیغاتی و در مدت زمان محدود صورت می‌گیرد. کاربر امکان اظهار نظر یا سوال پرسیدن را نداشته و فقط در مدت زمانی کوتاه تبلیغی شاید بسیار متفاوت با سلایق خود را از تلوزیون تماشا می‌کند.

  • امکان دستیابی به اطلاعات ارزشمند کاربران :

امروزه قرار دادن اطلاعات شخصی در صفحات اجتماعی به امری معمول تبدیل شده است. اکثر کاربران در پروفایل شخصی خود اطلاعاتی از قبیل نام، سن، تحصیلات، شغل و سایر علایق خود را قرار می‌دهند. شما با دسترسی به این اطلاعات متوجه خواهید شد که چه افرادی بیشتر جذب صفحه و نوشته‌های شما می‌شوند و می‌توانید بیشتر روی نظرات و جلب رضایت آن‌ها سرمایه گذاری کنید.

  • ایجاد رسانه دائمی قابل رشد :

یکی دیگر از نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام، نداشتن هیچ گونه محدودیت برای گسترش کسب و کار خود و بازاریابی اینترنتی است. شما دائما می توانید مطالب به روز و مرتبط با حیطه کاری خود را در صفحه خود قرار دهید. همچنین امکان افزایش مخاطبان همیشه برای شما وجود خواهد داشت. هم‌چنین برای تبلیغ صفحه خود سایر افراد را بدون هیچ محدودیتی فالو کنید. از سوی دیگر بدون محدودیت چندین صفحه برای بخش‌های مختلف کار خود ایجاد کنید.

امروزه می‌بینیم که بسیاری از کسب و کارها در اینستاگرام بسیار رشد کرده اند و مخاطبین و علاقه مندان زیادی دارند. پس برای شما و کسب و کارتان نیز محدودیتی وجود نخواهد داشت.

برای انجام درست این کار کافی است زمان مناسب برای آن اختصاص دهید.

  • هزینه کم :

یکی دیگر از نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام می توان به کم هزینه بودن آن نسبت به سایر روش‌های تبلیغاتی اشاره کرد. به عنوان مثال هزینه‌ای که باید برای تبلیغات کوتاه تلوزیوونی، هزینه تبلیغات چاپی یا روزنامه‌ها که فقط مخاطب خاص خود را دارند و یا هزینه بسیار زیاد تبلیغات بیلبورد و بنرهای تبلیغاتی که امکان تنوع و برقراری ارتباط کمی نسبت به شبکه‌های اجتماعی دارند، اصلا قابل مقایسه نیست. هزینه گسترش یک صفحه اجتماعی با مخاطب زیاد می‌تواند یک دهم هزینه‌های روش‌های ذکر شده را برای شما داشته باشد.

اگر افزایش فالوور با صرف زمان و از طریق قرار دادن مطلب مناسب و مفید انجام شود بعد از مدتی مشاهده می‌کنید بدون پرداخت هزینه برای خریدن و افزایش تعداد فالوور یا خرید صفحه، مخاطبان خاص خود را دارید که با توجه به بازدید از صفحه شما و نتیجه ای که برای شما خواهد داشت، هزینه صرف شده در این مسیر تبلیغاتی بسیار ناچیز خواهد بود.

 

 نکات مهم کسب کار اینستاگرام

اشتباهات رایج کسب و کارهای فعال در اینستاگرام

  • خرید فالوور

تنها مزیت هزینه کردن و افزایش تعداد فالوور این است که زمانی که فردی به صفحه شما مراجعه می کند، با حجم بالای مخاطبین صفحه شما مواجه می شود. اما آیا صرف هزینه فقط برای این کار روش درستی است؟

بسیاری از این فالوورها، که به عنوان مخاطب به صفحه ی شما اضافه می شوند یا ایرانی نیستند و یا اگر ایرانی باشند، کاربر فعالی نیستند. همچنین بسیاری ازین صفحات توسط افرادی ساخته شده که به دلایل مختلف همانند فراموش کردن رمز ورود، دیگر فعالیتی در آن ها صورت نمی پذیرد.

روش مناسب تر برای افزایش مخاطب در اینستاگرام، تبلیغ در سایر صفحات رسمی و معتبر می باشد. با این کار ما به مخاطب این اجازه را می دهیم که با میل و رضایت خود صفحه ی ما را دنبال کنند.

  • مطالب بدون هدف

یکی دیگر اشتباهات رایج کسب و کار و کارهای فعال در اینستاگرام، قرار دادن یک مطلب و یا تصویر بدون هیچ مضمون مرتبط، در صفحه رسمی کسب و کار است.

وقتی یک صفحه رسمی برای کسب  و کار خود ایجاد می کنید، به حتم اکثر کسانی که شما را فالوو می کنند، مشتاق دریافت اطلاعات به روز و یا نمونه کارهای شما هستند.

پس در نهایت قرار دادن یک تصویر بدون هدف، همانند قرار دادن تصویر نوشیدنی و یا ظرف غذایی که در رستورانی در کناره دوستانتان داشته اید، بدون قرار دادن هیچ توضیح و یا تعریفی مرتبط می تواند تغییر نظر مخاطب راجع به صفحه ی شما را به همراه داشنه باشد.

این امر در نهایت می تواند به کاهش تعداد مخاطبان صفحه شما منجر شود.

  • جذب مخاطب غیر هدف

یکی دیگر از نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام جذب مخاطب هدفمند، مربوط به حیطه ی فعالیت و کسب و کار شما می باشد.

  • مطالب جذاب غیرمرتبط، با هدف جذب لایک و فالوور

قرار دادن مطالبی با موضوعاتی که در حیطه کسب و کار شما نباشد، فقط در یک سری از موارد همانند تبریک سال نو، تبریک روز مادر و… می تواند برای کاربر جذاب باشد.

ولی قرار دادن مطالب بدون هدف به این دلیل که در سایر صفحات تعداد بالایی بازدید کننده داشته است، می تواند منجر به ترک مخاطب شود.

امروزه بسیاری از صفحات اجتماعی بدون هیچ گونه زمینه ی فعالیت خاصی فقط به این مسائل می پردازند. اکثریت این صفحات، ارسال این تصاویر توسط سایر دوستان و آشنایان موجب شده که اکثر افراد در نهایت ازین موضوعات اطلاع داشته باشند.

پس تکرار این موضوع توسط شما، می تواند شما را از نتیجه ی دلخواه دور کند.

  • مطالب غیراورجینال

بهتر است در صفحه اجتماعی خود از مطالب، عکس ها و موضوعاتی در زمینه ی کسب و کار خود و یا سایر همکارانتان صحبت کنید. این را به خاطر داشته باشید که اگر مطلب و یا تصویری توسط شما ایجاد شده و انتشار داده شود، در نتیجه بازدید خوبی خواهد داشت و حتما توسط مخاطبانتان برای دیگران نیز ارسال خواهد شد.

توصیه واحد دیجیتال مارکتینگ فراکارانت برای بهترین استفاده از اینستاگرام چیست؟

  • استراتژی تولید و درج محتوا :

واحد دیجیتال مارکتینگ فراکارانت معتقد است یکی دیگر از نکات مهم برای کسب و کار در اینستاگرام محتوای مناسب است. محتوای خوب، می تواند بر روی بازنشر آن، لایک ها و دیدگاه فالورها از برند شما تاثیر بگذارد. برای این کار تدوین برنامه ی شخصی در واحدهای دیجیتال مارکتینگ انجام می شود.

  • استفاده از روند سریع رشد هوشمند فالور هدف

فراکارانت برای دستیابی شما به افزایش فالورهای هدف راه حل هایی عملی دارد. هریک ازین فالورها بسیار ارزشمندتر از افرادی هستند که فقط حجم فالورهای صفحه را کیلو کیلو افزایش داده اند.

این راه حل قطعا و به طور انحصاری در واحد دیجیتال مارکتینگ فراکارانت ارائه می شود.

ما در واحد دیجیتال مارکتینگ فراکارانت با قریب به دو دهه تجربه و بهره گیری از کارشناسان متخصص آماده ارائه خدمات به شما هستیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید.

 

 

اهمیت طراحی سایت در شبکه های اجتماعی

اشتباهات رایج در شبکه های اجتماعی

بسته مدیریت شبکه های اجتماعی

بسته مشاوره و برنامه ریزی استراتژیک دیجیتال مارکتینگ

بسته تولید محتوای اورجینال

 

 

جهت آشنایی بیشتر با خدمات و محصولات فراکارانت مشاهده ی صفحات زیر توصیه شده است…

 

مقایسه پلان های هاست   
مقایسه پلان های طراحی سایت       
مقایسه پلان های پشتیبانی       
مقایسه پلان های بسته خدمات امنیت SSL     
نمونه کارهای طراحی سایت        

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 17 خرداد 1400


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست