طراحی سایت واکنش گرا

طراحی سایت واکنش گرا یا ریسپانسیو چیست؟

اواخر سال ۲۰۱۰ کنسرسیوم W3C ورژن پنج زبان Html را ارائه کرد و به نوعی انقلابی در وب ایجاد کرد. زیرا طراحان می‌توانستند امکانات بسیار جدیدی به سایت اضافه کنند و یکی از آن‌ها ک خیلی زود فراگیر شد و به یک استاندارد تبدیل شد طراحی سایت واکنش گرا بود. برنامه نویسان توانستند با کمک زبان اچ تی ام ال ۵ و فریمورک هایی نظیر بوت استرپ سایت‌هایی طراحی کنند که در تمامی دستگاه‌های همراه به درستی نمایش داده می‌شد و کاربران هیچ مشکلی در هنگام استفاده از آن سایت‌ها نداشتند.

وقتی یک سایت واکنش گرا طراحی می‌کنید , در واقع با درخواست مرورگر کاربر ابتدا عرض صفحه نمایش او سنجیده می‌شود و سپس نسخه مناسب و بهینه سازی شده از سایت به مرورگر کاربر فرستاده می‌شود. در واقع در طراحی سایت واکنش گرا برای هر نوع صفحه نمایش یک نسخه بهینه سازی شده از سایت نمایش داده می‌شود که ممکن است با نسخه اصلی سایت تفاوت داشته باشد. البته این تفاوت از نظر سایز تصاویر و محل قرارگیری منوهای سایت است و سیستم رنگ بندی و محتوای سایت تغییری نمی‌کند.

در گذشته برنامه نویسان باید دو نسخه متفاوت از سایت را ایجاد می‌کردند که یکی برای کامپیوتر و دیگری برای دستگاه های همراه بهینه شده بود. ولی امروزه با کمک طراحی سایت واکنش گرا یک نسخه از سایت خودش را با تمامی دستگاه‌ها هماهنگ می‌کند.

چرا باید طراحی سایت ریسپانسیو داشته باشید؟

در طراحی سایت واکنش گرا به این قابلیت دست پیدا می‌کنید صفحات سایت را در نمایشگر موبایل نیز به درستی نشان دهید. با توجه به آن که امروزه سبک زندگی افراد به سوی دیجیتالی شدن پیش رفته و امروزه همه برای انجام بسیاری از امور روزانه خود از گوشی‌های هوشمند استفاده می‌کنند، طراحی یک سایت واکنش گرا امری ضروری است.

هم‌چنین برای گوگل سایتی که طراحی ریسپانسیو یا همان واکنش گرا نداشته باشد، از ارزش بسیار پایینی برخوردار است. در نتیجه به شدت بر امتیاز سئو سایت اثرگذار است. حتی اگر گوگل را هم در نظر نداشته باشید، باید به کاربران سایت خود توجه کنید. اگر کاربران نتوانند سایت را درستی در صفحه موبایل یا تبلت خود ببینند، به سرعت آن را ترک خواهند کرد.

برای انتشار اینفوگرافیک در سایت خود از کد زیر استفاده کنید

مزایای طراحی سایت واکنش گرا :

  • کاربر مجبور نیست برای مطالعه مطالب شما زوم کند و مطالب با سایز مناسب به او نمایش داده می‌شود.

  • در سایت واکنش‌گرا نیازی به اسکرول کردن به چپ و راست نیست و مطالب با توجه به عرض صفحه فیت می‌شود.

  • منوهای کاربری بهینه سازی شده  و به راحتی در دسترس کاربر هستند.

  • به دلیل راحتی کاربر در استفاده از سایت زمان ماندن کاربر در سایت یا همان Time on Page افزایش یافته و همین موضوع موجب کاهش نرخ پرش Bounce Rate می‌گردد.

  • در سال ۲۰۱۲ شرکت گوگل به همه سایت‌ها تاکید کرد که باید واکنش گرا باشند و این یک امتیاز مثبت در رنکینگ سایت به شمار می‌رود.

 

طراحی سایت واکنش گرا با فراکارانت

مجموعه فراکارانت با بیش از دو دهه تجربه در زمینه طراحی سایت آماده است تا تجربیات خود را با شما به اشتراک بگذارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره درباره طراحی سایت واکنشگرا و طراحی اختصاصی برای صفحه نمایش موبایل می‌توانید با ما تماس بگیرید.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست