گواهینامه امنیتی (SSL) چیست؟

تفاوت HTTP با HTTPS چیست؟

اطلاعاتی که برای نمایش سایت در بستر اینترنت، بین سرویس دهنده و سرویس گیرنده منتقل می‌شود با آدرس HTTP به نمایش در می‌آید. اطلاعاتی که با پروتکل  HTTP انتقال پیدا می کنند متن ساده بوده و از هیچ نوع رمزگذاری برخوردار نیستند. بنابراین برای ایجاد امنیت و کدگذاری کردن اطلاعات باید از پروتکل امنیتی HTTPS استفاده کرد.

جهت بهره‌مندی از چنین امنیتی باید یک SSL خریداری شود. با تهیه بسته خدمات امنیت، نوار بالا در مرورگر سبز رنگ شده و در ابتدای آدرس سایت //:https قرار می‌گیرد. SSL در واقع پروتکلی برای مکاتبات امن بین یک مبدا و مقصد در محیط اینترنت است. استفاده از گواهی‌نامه‌های امنیتی امروزه به امری واجب بدل شده است.

 

ssl-certificates

چرا باید گواهینامه امنیتی (SSL) داشته باشید؟

  • اعتماد مشتریان خود را جلب می‌کنید

اگر سایت شما گواهینامه امنیتی معتبر نداشته باشد، به کاربران در این باره اخطار داده می‌شود. اگر کاربران حس کنند اطلاعات آن‌ها در سایت از امنیت کافی برخوردار نیست، اعتماد خود را از دسته داده و به راحتی سایت را ترک می‌کنند.

  • سئو سایت خود را بالا می‌برید

جلب رضایت و اعتماد مشتریان از طریق امنیت کافی، مشتریان زیادی را به سمت سایت جذب کرده و عامل مهمی در افزایش ترافیک سایت است. از سویی دیگر گوگل هم امتیاز مثبتی در این راستا جهت رتبه بندی سایت‌ها قائل است.

  • برای استفاده از درگاه بانکی باید گواهینامه امنیتی (SSL) داشته باشید

در صورتی که قرار است درگاه پرداخت الکترونیک را برای سایت خود قرار دهید حرکت به سوی HTTPS از ملزومات است. امنیا اطلاعات بانکی و مالی مشتریات در این مرحله بسیار حائز اهمیت است.

  • برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد)

برای دریافت نماد اعتماد الکترونیکی یا اینماد، داشتن گواهینامه SSL ضروری است. دریافت نماد اعتبار الکترونیکی به منظور اعتباردهی به وب سایت بسیار مهم است. اینماد امروزه به یک علامت شناخته شده در زیرساخت سایت‌های فروشگاه اینترنتی تبدیل شده است. همچنین دریافت درگاه پرداخت اینترنتی مستقیم، مشروط به داشتن نماد اعتماد الکترونیکی (اینماد) است.

بنابراین برای این‌که سایت شما هم از نظر سئو و هم از نظر امنیت ارتقا پیدا کند، استفاده از SSL را به شما توصیه می‌کنیم. در ادامه پیشنهاد می‌کنیم بسته خدمات امنیت SSL خود را از لینک زیر سفارش دهید.

بسته خدمات امنیت SSL

مطالعه مقالات زیر را به شما توصیه می کنیم:

آنالیز وب سایت همراه ارائه برنامه سئو

خدمات امنیت وب سایت

انواع خدمات نگه داری وب سایت

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 28 اسفند 1398

فهرست مطالب


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست