طراحی سایت کتابخانه آنلاین

کتابخانه مجموعه‌ای از منابع واطلاعات است که به صورت کتاب جمع آوری شده‌اند. با توجه به پیشرفت سریع علم و افزایش روزافزون این منابع و اطلاعات، باید امکان ذخیره کتاب‌ها افزایش یابد. هم‌چنین کاربران باید بتوانند به راحتی و درکوتاه‌ترین زمان ممکن متناسب با نیاز خود کتاب مورد نظر را بیابند. بنابراین ایجاد یک سیستم که در آن امکان دسترسی به منابع متون و کتب بیشمار را فراهم آورد، امری ضروری به شمار می‌آید و استفاده از سیستم‌های قدیمی دیگر کارایی ندارد. در این راستا استفاده از طراحی سایت کتابخانه آنلاین بسیار مورد استقبال قرار گرفته است.

امکانات طراحی سایت کتابخانه آنلاین چیست؟

طراحی سایت کتابخانه آنلاین می‌تواند به دو صورت انجام گیرد :

طراحی سایت برای کتابخانه‌های فیزیکی

بدین منظور می‌توان امکانات متنوعی را تعریف نمود. از جمله :

سیستم عضویت، سیستم لغو عضویت، سیستم تمدید عضویت

سیستم ثبت تاریخ امانت گرفتن کتاب، سیستم تمدید امانت، سیستم جریمه دیرکرد

سیستم جست وجوی متون بر اساس دسته بندی های مختلف از جمله دسته بندی موضوعی، نام نویسنده و مقاله و …

ایجاد صفحه معرفی کتابخانه و معرفی سوابق آن

ایجاد صفحه برای کتاب‌های الکترونیکی

ایجاد صفحه برای توضیحات، خلاصه و اهداف مربوط به هر کتاب

library

طراحی سایت برای کتابخانه در فضای دیجیتال

امروزه استفاده از کتاب‌های دیجیتال با استقبال بسیار زیادی رو به رو شده است. در این راستا با طراحی سایت کتابخانه آنلاین می‌توان بستری را فراهم کرد تا مجموعه ای از این کتب در اختیار کاربر قرار گیرد.

از مهم‌ترین اقداماتی که در طراحی سایت کتابخانه آنلاین باید صورت گیرد ایجاد دسته بندی مناسب است. دسته بندی اصولی و مناسب باید در جهت دستیابی کاربر به اهدافش در کوتاه ترین زمان ممکن صورت گیرد. هم‌چنین باید امکان جست و جو را نیز قرار داد تا کاربر به صورت مستقیم به منبع مورد نظر خود دست یابد.

به غیر از دسته بندی‌های موضوعی می‌توان دسته بندی هایی چون پربازدیدترین‌ها، کتب رایگان، تخفیف‌های هفته و … را ایجاد کرد.

هم‌چنین می‌توان یک دسته بندی جداگانه برای کتاب‌های صوتی که روز به روز در حال افزایش هستند در نظر گرفت. با توجه به استقبالی که از آن‌ها صورت گرفته، تاثیر بسیار مهمی در ترافیک سایت می‌توانند داشته باشند.

با توجه به آن که بسیاری از کاربران کتاب‌های الکترونیک خود را در دستگاه‌های هوشمند چون موبایل و تبلت مطالعه می‌کنند، طراحی سایت به صورت ریسپانسیو را حتما باید در نظر داشت.

در طراحی سایت کتابخانه آنلاین میتوان سیستم عضویت و  پروفایل کاربری را برای هر یک از کاربران ایجاد کرد تا بتوانند به منابع کتابخانه دسترسی پیدا کنند. هر  کاربر می‌تواند برای خود یک کتابخانه شخصی داشته تا کتب مورد نظر خود را در آن قرار دهد.

هم‌چنین می‌توان با ایجاد درگاه پرداخت آنلاین مجموعه‌ای از کتب فروشی را نیز داخل مجموعه قرار دارد تا پس از پرداخت، لینک دانلود کتاب در اختیار کاربر قرار گیرد.

online library

طراحی سایت کتابخانه آنلاین با فراکارانت

با توجه به اهداف کسب و کار شما امکانات متنوعی را می‌توان در طراحی سایت کتابخانه آنلاین اعمال نمود. مجموعه فراکارانت افتخار 20سال حضور در حوزه طراحی سایت را دارد. برای کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با ما تماس بگیرید. برای آشنایی بیشتر نمونه کارها را نیز مشاهده نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست