دامنه و منابع مورد نیاز

موضوع : نکات مهم در انتخاب دامنه و هاست
دسته ها : [php_everywhere]

 

مدت لازم برای مطالعه : 9 دقیقه

 

هدف: مشتریان با مطالعه این مقاله، پس از تعیین اهداف مد نظر خود برای طراحی سایت، قادر به انتخاب دامنه و تصمیم گیری درباره هاست مناسب برای سایت خود می‌باشند.

 

پادکست :

 

 

تحقیق و برنامه ریزی

دامنه و منابع مورد نیاز

طراحی سایت

محتوای سایت

تست اولیه

رونمایی از سایت

تحقیق و توسعه

 

دامنه و منابع مورد نیاز (زمان لازم:۱ هفته )

بعد از برنامه ریزی و مشخص کردن اهداف مورد نیاز برای راه اندازی و طراحی سایت، برای سایت خود باید دامنه (Domain) انتخاب کنید. دامنه سایت معرف نام و برند شما خواهد بود. پس برای انتخاب آن دقت و وسواس خاصی داشته باشید.

برای اطلاعات بیش‌تر در این رابطه به مقاله راهنمای انتخاب دامنه مراجعه کنید.

دامنه چیست؟

دامنه، همان نام سایت شما است. نام دامنه، آدرسی است که کاربران در اینترنت، می‌توانند از طریق آن، به سایت شما دسترسی داشته باشند. از دامنه سایت برای یافتن و شناسایی رایانه‌ها در اینترنت استفاده می‌شود. رایانه ها در اینترنت از آدرس‌های IP استفاده می‌کنند که یک سری شماره هستند. با این حال، یادآوری رشته‌های اعداد برای انسان‌ها دشوار است. به همین دلیل، نام دامنه به جای استفاده از آدرس‌های IP ، برای شناسایی رایانه‌های موجود در اینترنت ایجاد شد.

نام دامنه می‌تواند ترکیبی از حروف و اعداد باشد. همچنین می‌تواند از پسوندهای مختلف مانند com. و net. و غیره استفاده کند. هم‌چنین حتما باید قبل از استفاده، دامنه ثبت شود. هر دامنه منحصر به فرد و یکتاست. هیچ دو وب سایتی نمی‌توانند دامنه یکسان داشته باشند.

 

نکات مهم در انتخاب نام دامنه

عدم انتخاب مناسب نام دامنه سایت هزینه‌های سنگینی در آینده برای شما در زمینه تبلیغات و برندینگ در مسیر دستیابی به اهداف، ایجاد خواهد کرد. شما می‌بایست چشم انداز پروژه‌ی طراحی سایت خود را در هنگام انتخاب نام دامنه به درستی ببینید.

برای انتخاب دامنه سایت حتما تمام ویژگی‌های مد نظر خود را از جنبه‌های مختلف در نظر گرفته و درباره‌ آن نظرسنجی کنید. شاید خرید گران یک دامنه‌ی کوتاه و تاثیرگذاری که قبلا ثبت شده است اقدامی بسیار به صرفه تر نسبت به ثبت دامنه آزاد و تاکنون ثبت نشده، باشد.

دامنه و منابع مورد نیاز

 

نکات مهم پس از انتخاب نام دامنه سایت

پس از انتخاب نام دامنه، شما به یک سرویس میزبانی وب یا هاست (Host) پر قدرت هم نیاز دارید تا جوابگوی نیازهای شما باشد. تمامی فایل‌های سایت شما، روی سرویس میزبانی وب نگه داری می‌شوند. بنابراین کاربران با تایپ کردن نام دامنه شما در مرورگر خود، می‌توانند محتویات سایت را مطالعه کنند.

یک سرویس میزبانی مناسب باید ضمن بهره گیری از سرورهای قدرتمند، میزان مناسبی از منابع سرور را در ازای هزینه خرید هاست، در اختیار شما قرار دهد.

از سوی دیگر وجود پیش بینی‌های امنیتی، ساختار صحیح شبکه، Data center، سرعت سرویس اینترنت مورد استفاده در Data center، تاثیر مستقیمی بر کیفیت تجربه‌ کاربر در هنگام استفاده از سایت دارد.

بنابراین قبل از مقایسه قیمت‌های یک سرویس میزبانی وب (هاست) به ویژگی های آن توجه کنید. بدیهی است آن شرکت میزبانی وب که بر روی یک سرور هزار هاست می‌فروشد، قیمت بسیار کمتری نسبت به شرکتی که بر روی یک سرور، حداکثر صد هاست قدرتمند تعریف می‌نماید، خواهد داشت.

 

اکثر شرکت های ارائه کننده خدمات هاست، مدعی ارائه بهترین کیفیت در سطح جهانی هستند، اما در حقیقت این شرکت‌ها در ایران به دو دسته کلی تقسیم می شوند:

 

  1. شرکت‌هایی که به دلیل ارائه سرویس به مشتریان سازمانی و شرکت‌های حرفه ای، نیازمند پیش بینی منابع کافی برای جلب رضایت این دسته از مشتریان بودند.
  2. شرکت‌هایی که با ارائه خدمات ارزان قیمت قصد جلب نظر مشتریان سازمانی را داشته‌اند.

هرچند این دو دسته، تنها موفق به جلب نظر مشتریانی می‌شوند که اهمیت چندانی در استراتژی موفقیت سازمانشان ندارد، اما بسیاری از مشتریان سازمانی با مشاهده قیمت‌های نازل این دسته از شرکت‌ها با این سوال مواجه می شوند که علت تفاوت فاحش در قیمت‌های این دو دسته شرکت چیست؟

 

و در ادامه برخی از مقالات فراکارانت در رابطه با سرویس هاست (میزیانی وب) بدین شرح است:

راهنمای انتخاب هاست مناسب

کدام پلن هاست برای شما مناسب است

۱۶ نکته قبل از خرید هاست

اصطلاحات رایج در میزبانی وب

 

فراکارانت با دو دهه سابقه در میزبانی هاست، سایت شما را با بهترین کیفیت میزبانی می‌کند.

بسته‌های مختلف خدمات میزبانی وب شرکت فراکارانت، که برای حضور حرفه ای در فضای اینترنت پیش بینی شده است،را در این جا مقایسه کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 13 شهریور 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست