دیجیتال مارکتینگ چیست؟

توسعه روزافزون فناوری­های دیجیتال، فرصت­های شغلی بسیاری را در زمینه دیجیتال افزوده است که یکی از انواع این مشاغل می­توان به دیجیتال مارکتینگ (بازاریابی دیجیتال) و آژانس­ های دیجیتال مارکتینگ اشاره کرد. ابتدا باید با معنای دیجیتال مارکتینگ و نحوه فعالیت­ آژانس­های دیجیتال مارکتینگ آشنا شویم. 

dijital-marketing

دیجیتال مارکتینگ چیست؟

بر اساس منابع معتبر در زمینه بازایابی کسب و کار آنلاین، دیجیتال مارکتینگ؛ دانش و تخصصی است که استراتژی­های مختلفی را جهت توسعه و گسترش فروش محصولات و خدمات یک شرکت یا سازمان ارائه می­کند. آژانس­ های دیجیتال مارکتینگ نیز متشکل از تیم­ های متخصصی هستند که با استفاده از دانش کافی و ابزارهای مختلفی همچون: رسانه ­های اجتماعی، وبسایت، ایمیل مارکتینگ، تکنیک­ های سئو (SEO/SEM) و موتورهای جستجو مناسبترین استراتژی­ ها را جهت توسعه کسب و کار شما فراهم می­نمایند.

دیجیتال مارکتینگ و افزایش فروش

دیجیتال مارکتینگ یک مفهوم کلی و چند بعدی است و از مجموعه ابزارهایی همچون سئو برای افزایش میزان بازدید از وبسایت شما استفاده می­کند. همچنین در معرفی برند تجاری و افزایش محبوبیت آن در فضای دیجیتال و اینترنت بسیار موثر و توانمند می­تواند عمل کند. هدف نهایی دیجیتال مارکتینگ و آژانس­ های دیجیتال مارکتینگ، بهبود وضعیت و فعالیت برند تجاری شما در رسانه ­های اجتماعی و فضای دیجیتال می­باشد.

برخی از وظایف آژانس دیجیتال مارکتینگ:

1.برنامه­ ریزی­ های کوتاه مدت و بند مدت جهت مدیریت و بروزرسانی وبسایت، سئو محتواهای اعمال شده در وبسایت (SEO/SEM)، ارسال خبرنامه برای مشتریان وبسایت برای افزایش مشتری مداری، کمپین­ های تبلیغاتی و گسترش برند شما در رسانه ­های اجتماعی. 

2.بهبود وضعیت و ارتقای برند تجاری شما در رسانه­ های اجتماعی مختلف

3.ارزیابی عملکرد کمپین ­های دیجیتال مارکتینگ و تهیه چک لیستی در مورد آنها

Customer relationship

دیجیتال مارکتینگ برای برندینگ، بهینه سازی و افزایش بازید سایت و شناخته شدن موثر است.

داشتن تخصص در دیجیتال مارکتینگ الزامی است!

آژانس دیجیتال مارکتینگ فورس یکی از شرکت های زیربخش فراکارانت می باشد؛ و خدمات تخصصی از جمله دیجیتال مارکتینگ ارائه می دهد.

 

 

دیجیتال مارکتینگ را از کجا شروع کنیم؟

نگران نباشید! بازاریابی دیجیتال برخلاف نام آن اصلا حرفه دشواری نیست و هر زمان که بخواهید می­توانید  شروع کنید و در مسیر فعالیت­ها و بازار کار قرار بگیرید. پلتفرم­های تبلیغاتی آنلاین مختلفی (Online advertising) وجود دارند که شما می­توانید به آسانی در این پلتفر­ها ثبت نام کنید و از انواع استراتژی­های ارائه شده در این زمینه بهترین استفاده را ببرید.

پایگاه ارتباط با مشتری

دیگر نیازی به فروشندگان و بازاریابان چرب زبان نیست! امروزه وبسایت کسب و کار شما بهترین و امن­ترین مکان برای ملاقات مشتریان با محصولات و خدمات شما می­باشد. بنابراین یک استراتژی موفق در توسعه برند تجاری شما، طراحی و راه ­اندازی یک وبسایت کارآمد و جذاب     می باشد.

Customer relationship

سادگی شیک­ترین ژست دنیاست!

وبسایت شما همیشه نباید پر از جلوه ­های ویژه بصری باشد و یا خیلی شلوغ به نظر بیاید. سعی کنید همواره از محتواهای مشتری پسند و سئو شده استفاده کنید. سادگی همیشه در برندهای مد و پوشاک، طراحی و دیزاین منازل، طراحی وبسایت­ ها و… کاربرد فراوان و موفقی داشته است.

داشتن تخصص در دیجیتال مارکتینگ الزامی است!

افرادی که در آژانس­های دیجیتال مارکتینگ فعالیت می­کنند باید تخصص و آگاهی لازم در تمامی جنبه­ ها و موقعیت­های دیجیتال مارکتینگ را داشته باشند. آنها باید مفاهیم لازم و مرتبط با بازاریابی آنلاین و دیجیتال کسب و کار را بدانند. به عنوان مثال یک متخصص سئو باید علاوه بر تسلط کافی بر سئو، پیرامون ایمیل مارکتینگ و فعالیت­ های رسانه ­های اجتماعی دانش و تجربه کافی داشته باشد.

چالش‌های دیجیتال مارکتینگ

Challenge of Integrating Digital and Traditional Marketing

چالش اول

تنوع رسانه ­های اجتماعی و میزان محبوبیت آنها در نقاط مختلف جهان متفاوت می­باشد. این امر می­تواند موجب دردسرهایی در حوزه دیجیتال مارکتینگ شود. بنابراین یک استراتژی موفق در بازاریابی دیجیتال می­تواند انتخاب بهترین و مناسب­ترین پلتفر­های شبکه­ های اجتماعی با توجه به نیازهای مشتریان کسب و کار شما باشد.

چالش دوم

اشتباه نکنید! تبلیغات در شبکه­ های اجتماعی هرچند دارای هزینه ­های جانبی کمتری می­باشند اما باید توجه داشته باشید فرایند تبلیغات موفق در شبکه ­های اجتماعی فرآیندی بلند مدت و نیازمند بهره­ گیری از مشاورین متخصص در این زمینه است.

چالش سوم

حجم زیاد تبلیغات در رسانه­ های اجتماعی موجب انفجار اطلاعات در فضای مجازی و کاهش اعتماد مشتریان نسبت به محصولات و خدمات بسیاری شده است. یکی از استراتژی ­های موفق بازاریابی ذیجیتال در این زمینه تولید محتواهای حقیقی و با کیفیت است. کافیست خلاقیت را در محتواهای خود به کار ببرید تا مخاطبان لازم را در کسب و کار خود بدست بیاورید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 28 مهر 1399


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست