مراحل راه اندازی و طراحی سایت کدام اند؟

مراحل راه اندازی و طراحی سایت : امروزه مانند گذشته راه اندازی و طراحی سایت کاری دشوار نیست هریک از افراد می توانند به راحتی برای خود سایتی طراحی کنند و از آن برای معرفی کالا و خدمات خود استفاده کنند.

مراحل راه اندازی و طراحی سایت کدام اند؟

ممکن است شما نیز قصد راه اندازی و طراحی سایتی را داشته باشید اما اطلاعاتی در این زمینه ندارید ما در این اینجا سعی داریم اطلاعات کاملی را در اختیار شما بگذاریم تا بتوانید با مراحل آن آشنا شوید.

مزایای طراحی سایت چیست؟

مراحل راه اندازی و طراحی سایت کدام اند؟ : همان طور که می دانید امروزه استفاده از تکنولوژی و استفاده از اینترنت رو به افزایش می باشد و خیلی از افراد قبل از خرید کالا یا خدماتی ابتدا در دنیای مجازی به دنبال آن می گردد.

طراحی سایت در فضای اینترنت نسبت به راه اندازی کسب و کار فیزیکی هزینه کمتری دارد. این نوع از فعالیت نیاز به حضور فیزیکی ندارد و این بستر به طور شبانه روزی در اختیار دیگر افراد قرار می گیرد. هم چنین کسب درآمد از طریق فضای مجازی محدودیت مکانی ندارد و افراد از هر نقطه جهان می توانند کالا یا خدمات خود را خریداری کنند.

از دیگر مزایای راه اندازی و طراحی سایت می توان به کم هزینه بودن تبلیغات آن اشاره کرد زیرا از این طریق شما می توانید به راحتی کالا یا خدمات خود را در معرض دید افراد زیادی بگذارید.

مراحل راه اندازی و طراحی سایت کدام اند؟

طراحی و راه اندازی سایت

مراحل راه اندازی و طراحی سایت کدام اند؟ : معمولاً راه اندازی و طراحی سایت دارای پنج مرحله می باشد که عبارت اند از: ثبت دامنه، نمایندگی هاست وردپرس، انتخاب و طراحی سیستم مدیریت محتوا، آپلود فایل ها و اطلاعات موردنیاز، سئو و افزایش فروش سایت.

در ادامه مطالب در مورد هریک از این مراحل توضیحاتی درج می گردد.

  • گام اول: انتخاب دامنه مناسب

اولین گام برای راه اندازی و طراحی سایت انتخاب نامی مناسب برای نام سایت و ثبت دامنه آن می باشد. دامنه سایت آدرس سایت شما جهت دسترسی به سایت شما می باشد که افراد مختلف می توانند از هر نقطه از جهان از سایت شما بازدید کنند.

دامنه سایت می تواند با توجه به موضوع سایت شما پسوندهای مختلفی داشته باشد.

نکات مهمی که نیاز است که در هنگام انتخاب دامنه بدانیم:

  • بهتر است طول نام دامنه کوتاه باشد.
  • نام دامنه مرتبط با موضوع سایت شما باشد.
  • نام دامنه به گونه ای باشد افراد بتوانند به راحتی آن را به خاطر بسپارند.
  • از دامنه های معروف کمک بگیرید زیرا نقش مهمی در برند سازی دامنه شما ایفا می کنند.
  • گام دوم: انتخاب هاست مناسب

مراحل راه اندازی و طراحی سایت کدام اند؟ : دومین گام برای راه اندازی و طراحی سایت انتخاب هاست مناسب می باشد. هاست در واقع فضایی است که شما برای راه اندازی و آپلود فایل های خود در فضای اینترنت نیاز دارید. انواع مختلفی از سرویس های میزبانی وجود دارد که شما می توانید با توجه به نیاز خود از یکی از آنها هاست مناسب خود را خریداری کنید.

هاست های میزبانی بر روی سرورهای ویندوز و لینوکس ارائه می شوند و از هزینه، قابلیت ها و آسانی استفاده تفاوت هایی با یکدیگر دارند.

اگر سایت شما به زبان php کدنویسی شده باشد شما باید یک هاست لینوکس خریداری کنید و اگر سایت شما به زبان asp.net کد نویسی شده باشد نیاز است که شما یک هاست ویندوز خریداری کنید؛ بنابراین نیاز است قبل از خریداری اطلاعاتی در مورد سایت خود داشته باشید تا هاست مناسبی خریداری کنید.

  •  گام سوم: انتخاب و طراحی سیستم مدیریت محتوا

طراحی سایت با سیستم مدیریت محتوا

مراحل راه اندازی و طراحی سایت کدام اند؟ : سومین گام برای راه اندازی و طراحی سایت این است که شما سیستم مدیریت محتوای مناسبی را برای سایت خود انتخاب کنید. بهتر است بدانید امروزه اغلب سایت به زبان php برنامه نویسی شده اند و این بدین معنی است که شما نیز نیاز است هاست لینوکس را برای سایت خود انتخاب کنید.

سیستم مدیریت محتوا در واقع نرم افزار تحت وبی می باشد که به شما این امکان را می دهد به راحتی بدون هیچ گونه دانش برنامه نویسی بتوانید برای خود سایتی راه اندازی کنید. از ویژگی ها، قابلیت ها و مزایای سیستم مدیریت محتوا می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • دارای محیطی ساده، فارسی شده و قابل فهم است.
  • برای راه اندازی آن ها نیاز به یادگیری برنامه نویسی ندارید.
  • قابلیت گسترش از طریق افزونه و پلاگین های مختلف را دارد.
  • منابع آموزشی زیادی برای آموزش و یادگیری دارند.

سیستم مدیریت محتواهای مختلفی از جمله وردپرس، جوملا، اپن کارت، پرستاشاپ و… وجود دارد. از بین انواع سیستم مدیریت محتوا می توان وردپرس را یکی از بهترین و محبوب ترین سیستم محتوا معرفی کرد.

  • گام چهارم: آپلود فایل ها و اطلاعات مورد نیاز

چهارمین گام برای راه اندازی و طراحی سایت آپلود فایل ها و اطلاعات مورد نیاز است. در صورتی که خودتان سایت را طراحی کرده اید می توانید این فایل ها را از طریق ftp آپلود کنید و در صورتی که از سیستم مدیریت محتوا استفاده می کنید می توانید این مرحله را با چند کلیک ساده و از طریق نصب خودکار خود سیستم مدیریت محتوای خود انجام دهید.

  • گام پنجم: سئو و افزایش فروش سایت

آخرین گام برای راه اندازی و طراحی سایت کار بر روی سئو و تلاش برای فروش بیشتر است.

مراحل راه اندازی و طراحی سایت کدام اند؟ : اگر شما بهترین سایت را طراحی کرده باشید ولی در دسترس افراد نباشد به عبارتی دیگر بازدید زیادی نداشته باشد بی فایده است؛ بنابراین نیاز است که رتبه سایت خود را در موتورهای جستجو ارتقا دهید تا به نتیجه مطلوبی دست یابید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینک نحوه طراحی سایت چند زبانه مراجعه کرده و یا با شماره تماس های ۰۲۱۲۳۰۷۸ تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست