طراحی سایت چند زبانه

طراحی سایت چندزبانه : یکی از مهم ترین و اساسی ترین نیاز هر سایت وردپرس چند زبانه بودن و ترجمه آن به چندین زبان مختلف می باشد. طراحی سایت چندزبانه وردپرس به صاحبان وب سایت ها این امکان را می دهد تا بتوانند محتوا و مطالب سایت خود را به چندین زبان مختلف روی سایت خود قرار دهند در این صورت افراد زیادی از نقاط مختلف جهان از سایت آن ها بازدید خواهند کرد.

نحوه طراحی سایت چندزبانه با وردپرس:

چند زبانه بودن سایت وردپرس برای همه نوع سایت ضروری و لازم است به عنوان مثال یک سایت خبری را در نظر بگیرید. سایت های خبری معمولاً روزانه انواع مختلفی از اخبار را منتشر می کند اگر این سایت ها محتوای خود را فقط به یک زبان منتشر کنند قطعاً  بازدیدکنندگان کمتری از آن بازدید می کنند ولی اگر همین سایت به چندین زبان مختلف مانند انگلیسی، عربی، فرانسوی و… تولید محتوا کند عملکرد موفقی خواهد داشت و بازدیدکنندگان زیادی از کشورهای مختلف وارد سایت خواهند شد.

طراحی سایت چندزبانه وردپرس علاوه بر اینکه باعث جذب مخاطبان زیادی می گردد می تواند اثر مثبت و قابل توجهی بر بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو داشته باشد در نتیجه این عامل می تواند باعث افزایش فروش محصولات و معرفی هر چه بهتر خدمات شما می گردد.

آیا طراحی یک سایت چند زبانه دشوار است؟

طراحی سایت چندزبانه کاری دشوار به نظر می رسد اما می توان با استفاده ابزارها و افزونه های مختلف به آسانی این کار را انجام داد. شما برای ترجمه سایت در ابتدا نیاز دارید با شیوه ی انجام ترجمه آشنا باشید تا بتوانید بر اساس آن پلاگین مناسبی را انتخاب کنید.

معمولاً طراحی سایت چندزبانه طبق مراحل زیر انجام می شود:

  • در ابتدا نسخه ی جداگانه ای از هر مطلب یا برگه برای هر زبان ایجاد کنید و سپس شروع به ترجمه افزونه ها و پوسته ها به زبان موردنظر کنید و در پایان ترجمه ها را به یکدیگر لینک دهید.
  • بعد از ترجمه هر پست داخل همان پست ذخیره نمایید.
  • ترجمه ها را در برگه ای که ایجاد شده مدیریت کنید.
  • می توانید از سرویس هایی که ترجمه ی اتوماتیک نیز ارائه می دهند، استفاده کنید.
  • از شبکه ی مالتی سایت وردپرس استفاده کنید و یک زبان را به هریک از سایت های مجموعه بدهید و آنگاه وب سایتی دلخواه را برای زبانی دلخواه انتخاب کنید.
  • در پایان وب سایت ها را به صورت کاملا جداگانه ( به صورت ساب دامین یا به صورت دامنه های جدا از هم) ایجاد نمایید و آن ها را از طریق پوسته ها به یکدیگر لینک بدهید.

روش های طراحی سایت چندزبانه با وردپرس:

معمولاً شما می توانید از طریق سه روش سایت وردپرس خود را ترجمه کنید.

  • روش دستی: در این روش شما کار ترجمه سایت خود را به یک مترجم حرفه ای می سپارید.
  • روش اتوماتیک: در این روش شما از سرویس های ترجمه خودکار استفاده می کنید.
  • روش ترکیبی: دراین روش از سرویس های ترجمه خودکار استفاده می کنید ولی برای بررسی دقیق تر ترجمه شما توسط فردی متخصص و حرفه ای بررسی می گردد.

معرفی افزونه های طراحی سایت چندزبانه کردن سایت وردپرس:

افزونه های مختلفی برای ترجمه سایت وردپرسی وجود دارد که هریک از آن ها مزایا و معایب خاص خود را دارند؛ بنابراین نیاز است قبل از انتخاب آن ها به دقت ویژگی های آن ها بررسی گردد زیرا نمی توان مدتی از افزونه استفاده کرد سپس آن را تغییر داد.

ما در ادامه مطلب بهترین و معروف ترین افزونه ها را معرفی می کنیم:

  • افزونه wpml

معروف ترین و محبوب ترین افزونه جهت ترجمه و چندزبانه کردن سایت وردپرس افزونه wpml می باشد و دلیل محبوبیت آن به روز رسانی مداوم آن می باشد.

این افزونه به شما این امکان را می دهد تا محتوای سایت خود را به صورت دستی ترجمه کنید و قابلیت ترجمه خودکار را ندارد. این افزونه علاوه بر ترجمه دستی به شما این امکان را می دهد تا کاربرانی را به عنوان مترجم تعریف کنید تا کار ترجمه سایت شما را انجام دهند و هم چنین شما می توانید این افزونه با سرویس های رایگان ترجمه همگام سازی کنید.

  • افزونه polylang

یکی دیگر از افزونه های محبوب جهت  طراحی سایت چندزبانه وردپرس افزونه polylang می باشد. این افزونه در دو نسخه رایگان و پرمیوم ارائه می شود و به شما این امکان را می دهد تا محتوای سایت خود را به صورت دستی ترجمه کنید. Polylang را می توان با افزونه های کمکی ادغام کرد تا سیستم مدیریت پیشرفته ای را در اختیار شما قرار دهد که این سیستم قابلیت ترجمه خودکار، ترجمه دستی ، ترجمه به کمک سرویس های حرفه ای را به شما ارائه می دهد.

  • افزونه weglot

این افزونه طراحی سایت چندزبانه تفاوت های زیادی با افزونه های بالا دارد و هم چنین دارای عملکردی متفاوت می باشد. تمرکز اصلی این افزونه بر روی ترجمه خودکار است و برای مدیریت ترجمه ها از رابط کاربری ابری استفاده می کند.

نحوه ترجمه در افزونه weglot  به این گونه است که در ابتدا بعد از نصب افزونه به صورت خودکار سایت شما را ترجمه می کند و این کار در مدت زمان خیلی کمی انجام پذیر است. بعد از ترجمه خودکار این افزونه این امکان را به شمامی دهد که این محتوا را ویرایش کنید.

شما عزیزان جهت کسب اطلاعات بیشتر با شماره تماس های ۰۲۱۲۳۰87 تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست