طراحی سایت دانشگاه

مزایا و امکانات سایت دانشگاه بر کسی پوشیده نیست، با استفاده از این روش شما می توانید به راحتی دانشگاه و هم چنین تمام امکانات، خدمات و اساتید آن را معرفی کنید تا افراد با آن ها آشنا شوند.

معمولاً در طراحی سایت دانشگاه بخشی را به معرفی جلسات مهم، مسابقات، اردوها و… اختصاص می دهند و از این طریق افراد از اخبار و رخدادهای جدید دانشگاه مطلع می شوند. اکثر سایت های دانشگاهی برای افزایش بازدید سایت برنامه کلاسی دانشجویان را بر روی سایت قرار می دهند زیرا روزانه دانشجویان زیادی برای مشاهده اطلاعات کلاس های جبرانی، کلاس های ارائه شده و هم چنین کلاس های کنسلی به سایت مراجعه می‌کنند.

uni

اهمیت طراحی سایت دانشگاهی چیست؟

دانشگاه ها محیطی برای پیشرفت، رشد علم و تکنولوژی است و تأثیر بسزایی در پیشرفت و رشد علمی کشور دارد. به همین دلیل دولت ها توجه خاصی به دانشگاه ها دارند و در سال های گذشته اقدامات زیادی را برای توسعه و پیشرفت آن داشته اند. با توجه به اهمیت چشم گیر دانشگاه ها لازم است در همه ی عرصه ها حضوری فعال داشته باشند. دانشگاه ها علاوه بر فعالیت فیزیکی در کلاس ها باید در فضای مجازی نیز فعالیت داشته باشند و در سطح بین المللی نیز دانشگاه ، خدمات، دانشکده ها، هیات علمی و… آن را معرفی کنند.

طراحی سایت دانشگاه برای دانشجویان بسیار حائز اهمیت می باشد. به عنوان مثال ممکن است دانشجویانی در دانشگاهی پذیرفته شده  یا دانشجویانی که قصد تحصیل در دانشگاه های خارج از کشور را دارند، در ابتدا امکان مراجعه حضوری یا برقراری تماس برای آن ها فراهم نباشد. دانشجویان می توانند از طریق سایت دانشگاهی به راحتی اطلاعات موردنظر خود را به دست آورند. طراحی سایت دانشگاهی به شما این امکان را می دهد تا تمام بخش های دانشگاه اعم از دانشکده ها، رشته ها، اساتید، آزمایشگاه ها، سالن های ورزش و… را معرفی کرده و از این طریق بازدید سایت خود را افزایش دهید.

ویژگی ها و امکانات طراحی سایت دانشگاهی چیست؟

  • امکان معرفی کامل بخش های مختلف دانشگاه ( مدیریت، معاونت، خوابگاه و…) در قالب چارت سازمانی
  • امکان برقراری ارتباط با دانشگاه از طریق اطلاعات تماس موجود در صفحه تماس با ما
  • امکان تعریف تقویم آموزشی برای تعیین ساعات و روز کلاس ها، نام ساختمان برگزاری کلاس ها، نام اساتید و…
  • قابلیت اتصال سایت به درگاه های اینترنتی جهت پرداخت های آنلاین از جمله پرداخت هزینه دانشجویان
  • امکان تعریف لینک اتصال به سامانه های موردنیاز دانشجویان و اساتید مانند تغذیه، کتابخانه و…
  • قابلیت تعریف صفحه قوانین و قرار دادن قوانین و مقررات جدید دانشگاه
  • امکان ارائه اخبار به روز از جمله رویدادهای جدید، سمینارها، همایش ها و… در بخشی از سایت
  • قابلیت تعریف گالری در طراحی سایت دانشگاه
  • گالری تصاویر برای نمایش مکان های مختلف دانشگاه از جمله دانشکده ها، کلاس ها، آزمایشگاه، سالن های ورزشی و… مورد استفاده قرار می گیرد.

نکاتی فنی مهم در طراحی سایت دانشگاهی چیست؟

سئو

بهینه سازی سایت برای موتورهای جستجو یا سئو یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در زمان طراحی سایت رعایت گردد. در صورت سئو سایت ربات های موتورهای جستجو زودتر سایت شما را پیدا می کنند و افراد زیادی از سایت شما بازدید کنند. اگر طراحی سایت دانشگاه مطابق با اصول سئو  و الگوریتم های گوگل طراحی شده باشد سئو سایت شما افزایش می یابد.

 طراحی ریسپانسیو

قابلیت ریسپانسیو یا واکنش گرا به قابلیتی گفته می شود که کاربر قادر است سایت را  به درستی و در ابعاد مناسبی در انواع دستگاه ها از جمله موبایل، تبلت و… مشاهده نماید. ریسپانسیو بودن وب سایت ها برای گوگل بسیار حائز اهمیت می باشد از این رو امتیاز ویژه ای را برای سایت های ریسپانسیو قرار داده است و معمولاً سایت های واکنش گرا در رتبه های بالاتری قرار دارند.

قابلیت در دسترس بودن و توجه ویژه به سرعت سایت

سرعت بالای سایت یکی از مهم ترین نکاتی است که باید در زمان طراحی سایت دانشگاه مورد توجه قرار بگیرد. سایتی که بارگزاری محتوای آن زمان زیادی را بطلبد قطعاً بازدیدکننده زیادی را نخواهد داشت. در دسترس بودن نیز یکی دیگر از قابلیت های مهم هر وب سایتی می باشد. در دسترس بودن به معنای این است که سایت برای کاربران  درتمام طول شبانه روز قابل مشاهده باشد و بتوانند به راحتی از آن استفاده کنند. استفاده از هاست دانلود نامحدود مناسب با توجه به میزان حجم اطلاعات و بازدیدها بسیار حائز اهمیت است.

توجه به امنیت در طراحی سایت دانشگاه

توجه به امنیت سایت ها بسیار حائز اهمیت می باشد ولیدر سایت های اداری این مسئله حساس تر است زیرا اطلاعات مهمی بر روی آن نگه داری می گردد. طراحی سایت دانشگاه باید در برابر نفوذ هکرها و حملات اینترنتی مقاوم باشد.

همان که گفته شد طراحی سایت دانشگاه بسیار لازم و ضروری است و نیاز است این طراحی با توجه به اصول سئو و مطابق با تغییرات الگوریتم های گوگل انجام شود. پیشنهاد می گردد این کار را به افراد با تجربه و ماهر بسپارید تا به نتیجه ی موردنظر خود برسید.

طراحی سایت دانشگاه در فراکارانت

مجموعه فراکارانت با آغاز فعالیت خود از سال 1377 آماده است تا دو دهه تجربه خود را با مشتربان به اشتراک بگذارد. جهت آشنایی بیشتر با خدمات و تعرفه‌های این مجموعه لینک‌های زیر را مشاهده نمایید.

  گواهی‌ها و عضویت‌ها     نمونه کارها     تعرفه طراحی سایت      خدمات هاست       خدمات دامنه      خدمات دیجیتال مارکتینگ

برای کسب اطلاعات بیشتر با ما تماس بگیرید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست