هاست حرفه ای

برای دستیابی به یک وب سایت حرفه‌ای، داشتن سرویس هاست با منابع بیش‌تر، سرعت مناسب و تنظیمات لازم، مورد نیاز می‌باشد.

هاست چیست؟

برای نگه‌داری تمام اطلاعات مرتبط با سایت مثل دیتابیس، فایل‌ها، تصاویر و غیره به فضای اختصاصی نیاز است و این اطلاعات در هاست قرار می‌گیرد. در نتیجه داشتن هاست یکی از ملزومات مهم در راه‌اندازی سایت می‌باشد.

از فاکتورهای مهم در تعیین کیفیت هاست، سرعت، پایداری، امنیت، سازگاری و پشتیبانی می‌باشد.

web hosting

 

مشخصات فنی هاست

هر سایتی با توجه به میزان و نوع مطالب و تعداد بازدیدکنندگان نیاز به منابع سرور دارد. بنابراین باید قبل از انتخاب پلن هاست به این موارد توجه کنید. منابعی مانند: فضا و پهنای باند ماهیانه، تعداد دیتابیس و FTP, ماژول‌های نصب شده و غیره، که در هر پلن هاست متفاوت است. در حالت کلی هاست به سه دسته اصلی تقسیم می‌شوند :

  • هاست اشتراکی
  • سرور مجازی یا VPS (Virtual Private Server)
  • سرور اختصاصی Dedicated Server

هاست اشتراکی

در هاست اشتراکی یک سرور به بخش های کوچک‌تر تقسیم شده و تعداد زیادی سایت بر روی آن قرار می‌گیرد.

هاست اشتراکی برای سایت‌های نوپا و کم بازدید مناسب است و قیمت ارزان‌تری دارد. اما هاست اشتراکی دارای معایبی نیز می‌باشد، از قبیل: محدود بودن منابع و عدم دسترسی به تنظیمات اصلی سرور، قطع شدن سایت بر اثر بازدید زیاد و فشار بر روی سرور.

در هاست اشتراکی به این دلیل که چندین سایت روی یک سرور میزبانی می‌شوند، اگر یکی از سایت‌ها ترافیک بسیار بالایی داشته باشد سرعت باقی سایت‌ها هم کم می‌شود. همچنین اگر برای یکی از سایت‌ها مشکلاتی مانند اقدامات خرابکارانه مثل ارسال ایمیل تبلیغاتی یا هک به وجود بیاید، IP آن سرور در لیست سیاه ثبت می‌شود. در نتیجه همه سایت‌های روی آن سرور در رتبه بندی‌های جست و جو سقوط کرده و صدمه می‌بینند.

 

سرور مجازی یا VPS (Virtual Private Server)

در سرور مجازی یا  VPS، یک سرور با نرم افزارهای شبیه سازی به چند بخش تقسیم شده است. هر یک از بخش‌ها به صورت مستقل عمل کرده  و منابع مخصوص خودش را دارد. سرور مجازی برای سایت های با بازدید بالا مناسب است خصوصا سایت‌هایی که ارائه کننده فیلم و عکس یا بازی‌های آنلاین هستند .در VPS مقدار مشخصی از حافظه رم، CPU و هارد دیسک در اختیار شما است. حتی می‌توانید سرور خود را مجددا راه اندازی کنید، بدون آن‌که به باقی سایت‌ها صدمه‌ای وارد شود.

سرور مجازی قیمت بالاتری در مقایسه با پلن هاست اشتراکی دارد اما در عوض منابع بیش‌تری در اختیار شما قرار می‌دهد. در سرور مجازی هر سایت، مستقل است. حتی می‌توانید IP اختصاصی از سرویس دهنده بخرید و کاملا مستقل عمل کنید.

سرور اختصاصی (Dedicated Server)

سرور اختصاصی کاملا متعلق به شما است. تصور کنید یک کامپیوتر بسیار قدرتمند در یک دیتاسنتر قرار داده‌اید و فقط شما اجازه مدیریت و استفاده از منابع آن را دارید. استفاده از سرورهای حرفه‌ای اختصاصی امنیت بالایی دارد و سرعت سایت تحت تاثیر سایت‌های دیگر قرار نمی‌گیرد.

قیمت سرور‌های اختصاصی بسیار بالا است. ممکن است برای مدیریت و تنظیمات آن هم هزینه‌های جانبی بپردازید اما درعوض امکانات آن فوق العاده است. مشتریان سرورهای اختصاصی معمولا سازمان‌ها و شرکت‌های بزرگ هستند. این مشتریان حجم اطلاعات بسیار بالایی دارند و نمی‌خواهند کسی به این اطلاعات دسترسی داشته باشد. همچنین نیازمند حداکثر میزان منابع سرور برای فعالیت آنلاین خود هستند.

 

فنی هاست

 

میزبانی وب حرفه‌ای فراکارانت

پلن‌های میزبانی وب حرفه‌ای فراکارانت با بهترین کیفیت و در حداقل زمان ممکن فعال شده و قابل استفاده خواهد بود. فراکارانت از به روزترین تجهیزات استفاده می‌کند و سرورهای قدرتمندی در ایران و آلمان در اختیار دارد که این خود تضمین کننده ارائه بالاترین کیفیت جهت راه اندازی سایت حرفه‌ای توسط تیم فراکارانت می‌باشد.

جهت دریافت مشاوره، با ما تماس بگیرید.

 

همچنین مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

انواع پلن هاست

۱۶ نکته قبل از خرید هاست

راهنمای انتخاب هاست مناسب

خرید کدام پلن هاست برای شما مناسب است

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 12 آذر 1398


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست