طراحی سایت فرادرس

آموزش ویدیویی و مزایای آن

یادگیری بر پایه ویدیو، در سال‌های اخیر روند رو به رشدی داشته است و اکنون به یکی از بسترهای اصلی برای یادگیری تبدیل شده است. بر اساس مقالات روانشناختی مغز انسان فیلم ها را 60,000 بار سریع‌تر از متن پردازش می‌کند که این امر بیانگر سرعت بالای یادگیری مبتنی بر آموزش ویدیویی می‌باشد. در واقع افراد 10 درصد محتوای متنی، 65 درصد محتوای تصویری را به خاطر می آورند اما در آموزش ویدیویی افراد 95 درصد محتوای صوتی و تصویری را به خاطر می آورند.

مجله Head Learning Officer  گزارش داده است که 98 درصد سازمان ها قصد دارند تا سال 2020 ویدئو را به عنوان بخشی از استراتژی دیجیتال خود پیاده سازی کنند.

آموزش آنلاین

امروزه به دلیل مشغله های فراوان ممکن است امکان حضور در کلاس‌های آموزشی را نداشته باشید و از طرفی پیشرفت تکنولوژی و اینترنت پر سرعت امکاناتی را برای ما فراهم کرده است که بتوانیم بدون حضور فیزیکی در کلاس، در جلسات آموزشی آنلاین حضور داشته باشیم

آموزش آنلاین مزیت‌های فراوانی دارد از جمله هزینه کم‌تر در نتیجه مقرون به صرفه بودن، انعطاف پذیری بیش‌تر از لحاظ زمانی، کیفیت بالای آموزشی، نداشتن هزینه رفت و آمد، عدم لزوم به حضور فیزیکی و نداشتن محدودیت از نظر مکانی و زمانی و امکان دسترسی به آموزش‌های با کیفیت در سرتاسر جهان به خصوص دانشگاه‌های طراز اول جهان، که این مزیت‌ها این نوع سیستم آموزشی را جذاب‌تر و سرگرم کننده‌تر از روش‌های سنتی آموزش ساخته است.

از طرف دیگر با افزایش جمعیت و این موضوع که ارائه محتوای آموزشی با کیفیت، حق همه هست، اما امکان این که بتوان برای این حجم جمعیت کلاس های آموزشی برگزار کرد، وجود ندارد

سایت‌هایی چون Coursera، W3 Schools، TED از جمله سایت‌های آموزشی خارجی هستند.

آموزش آنلاین در ایران

در ایران هم سایت‌هایی چون فرادرس، مکتب خونه، متمم، گاما، فرانش و غیره از معروف‌ترین سایت‌های آموزش آنلاین در ایران هستند. در ادامه به بررسی سایت فرادرس و در نهایت به بیان نکات در رابطه با طراحی سایت مشابه وب‌سایت فرادرس می‌پردازیم.

طراحی سایت فرادرس

فرادرس یکی از سایت هایی است که در حوزه ی آموزش آنلاین ویدیویی تقریبا موفق عمل کرده است.

فرادرس، در زمستان ۱۳۹۰، توانست عنوان بهترین پروژه آنلاین آموزشی ایران به انتخاب کاربران را در چهارمین جشنواره وب ایران، کسب کند و اکنون به بزرگ‌ترین پلت‌فرم دروس دانشگاهی کشور تبدیل شده است.

سایت های مشابه دیگری هم مانند فرادرس وجود دارد و افراد با توجه به شناختی که نسبت به این روش پیدا کردند، مخصوصا کسانی که در حوزه آموزش کار می‌کنند علاقمندند که از این روش جهت ارائه خدمات آموزشی استفاده کنند.

کاری که در فرادرس انجام شده این هست که فرایند آموزشی را ساده سازی کرده و شما امکان دیدن دقایق اولیه درس آموزش ویدیویی را می‌دهد، سپس در صورت خرید آن ویدئو، بدون احتیاج به هیچ نرم افزار خاصی امکان مشاهده آن ویدیو و آموختن را خواهید داشت.

فرادرس-سایت

نکات طراحی سایت آموزشی به شکل ویدیویی (مشابه فرادرس)

امکان تعریف برنامه و مسیر آموزشی

در این نوع سایت، امکان طراحی یک مسیر درسی که شامل چندین و چند ویدیو خواهد بود، هم پیش بینی شده است. پس ما می توانیم یک دوره آموزشی را به تعدادی مرحله و هر مرحله را به تعدادی ویدئو تقسیم بندی کنیم.

عملا اگر بخواهیم دوره آموزشی را با سایت های آموزشی دانشگاهی خارجی مقایسه کنیم، خوب است که امکان کوییز گرفتن از دانشجو یا امکان برگزاری کارگاه های مختلف آموزشی هم تعریف شودو ولی عملا در راستای ساده سازی فرایند آموزشی، ما فرض را بر این موضوع می‌گیریم که این دوره‌های آموزشی برای افراد علاقمند به افزایش مهارت هست. این دسته از افراد خودشان علاقمند هستند که این ویدئو‌ها را به ترتیب ببینند و پس از خرید هم قابلیت مشاهده مجدد را هم خواهند داشت و می توانند از این نظر روی آن کار کنند.

همچنین دادن اطلاعاتی مانند تعداد دفعاتی که یک فایل توسط افراد درگذشته خریداری شده است، می تواند بر تصمیم خریدار، در رابطه با این موضوع که چقدر این فایل می تواند مفید باشد و برای بقیه چقدر جذاب بوده تاثیر گذار باشد.

تولید محتوا توسط اساتید

نکته‌ی مهمی که باید به آن توجه کنیم این موضوع است که وب سایت‌هایی مثل فرادرس خودشان اقدام به تولید هیچ محتوایی نمی‌کنند. در واقع آن‌ها با ایجاد یک زیر ساخت یا پلتفرم چند وجهی، به آموزش دهندگانی که خود ویدیوهایشان را تولید می‌کنند، کمک می‌کنند تا این افراد بتوانند ویدیوهای خود را به راحتی در سایت قرار دهند تا خریداران ویدیوهای آن‌ها را ببینند.

از طرفی ابزار تولید ویدیو با کیفیت مناسب هم به راحتی در دسترس همه وجود دارد و آموزش دهندگان به راحتی می‌توانند ویدیوهای مورد نظر خود را تولید کرده و در سایت‌هایی مانند فرادرس آن را به افراد نمایش می‌دهند. خریداران می توانند با توجه به سوابق استاد، سوابق آموزش دهنده، میزان رضایت افراد از ویدیوهای دیده شده‌ی قبلی، نسبت به انتخاب آن فرد و یا آموزش اقدام کنند و وارد مراحل آموزش شوند.

از این رو طراحی وب سایت های آموزشی به شکل ویدیویی مانند فرادرس این ویژگی را دارد که کانسپت و محتوا ویدیویی سایت شما به شکل خودکار توسط اساتید تولید می شود و مشتریان شما آن را خریداری می‌کنند و شما می‌توانید از بابت ارائه‌ی اطلاعات مناسب به خریدار برای انتخاب بهترین ویدیوها و نگهداری فایل ها و موارد دیگر، منتفع شوید. بنابراین طراحی وب سایت های آموزشی به شکل ویدیویی، کسب و کار بسیار خوب و پر رونقی است که می‌تواند به سرعت رشد سریعی در میان مردم داشته باشد.

 

برای کسب اطلاعات بیش‌تر و سفارش طراحی سایت آموزشی ویدیویی، می‌توانید با واحد مشاوره فراکارانت تماس بگیرید.

مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می‌کنیم:

طراحی سایت کاملا رایگان

طراحی سایت با قالب آماده

طراحی سایت قسطی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست