روش صحیح سفارش طراحی قالب سایت به گرافیست و برنامه نویس

رای فراگیری و آشنایی با طراحی قالب اختصاصی بهتر است ابتدا با سیستم مدیریت محتوا ، پورتال و یا نرم افزاری که قصد طراحی قالب برای آنرا دارید آشنا شویم . مثلا اینکه به چه زبان برنامه نویسی تولید شده ، ساختار گرافیکی به چه صورت ایجاد شده ، محل قرار گیری فایل های قالب یا پوسته سایت کجاست ؟ بستر نصب و راه اندازی نرم افزار از نظر فنی دارای چه مشخصاتی میباشد ؟ قبل از هر چیز با مفهوم قالب یا پوسته سایت آشنا میشویم :

قالب یا پوسته Template چیست ؟

قالب یا پوسته سایت به طرح گرافیکی وب سایت که ساختار گرافیکی کلیه صفحات را تشکیل مدهد ، قالب و یا پوسته میگویند . از ویژگیهای قالب سایت این است که در کلیه صفحات سایت رنگ ، شکل ، افکت گرافیکی آن تغییر نمیکند . پوسته اختصاصی محتوا سایت را مانند تصاویر ، متن ، فرم ، و .. غیره را در خود جای میدهد و هر چه بیشتر استاندارد ها و اصول گرافیک و برنامه نویسی تحت وب در آن بیشتر رعایت شده باشد ، کاربر را بیشتر مجذوب صفحات و محتوای سایت یا پورتال میکند .

در این مقاله آموزشی به نحوه سفارش قالب سایت اختصاصی ، ایزی پیج میپردازیم . پس از آنکه شما نرم افزار ایزی پیج را بر روی هاستینگ یا سرور اختصاصی نصب و راه اندازی نموده اید ، چنانچه در سفارش شما طراحی قالب اختصاصی ذکر شده است برای طراحی قالب خود بهتر است موارد زیر را انجام دهید :

۱- ابتدا در میان وب سایت های مشابه با خدمات و محصولات خود چرخی بزنید و سبکی که در نحوه اجرا منو ها ، نقشه سایت ، لینک های اصلی ، تعداد منو ها ، هماهنگی رنگی در طراحی صفحه اول و صفحات بعد ، رنگهای استفاده شد در قالب ، طول و عرض سایت در صفحه اول و سایر صفحات و . . . چند مورد دیگر که به گرافیک سایت ارتباط دارد را بررسی نمایید .

۲- بعد از انتخاب طرح نهایی نوبت به ارسال توضیحات و اطلاعات متنی و تصویری به واحد طراحی و گرافیک میباشد . ارسال اطلاعات متن میبایست با فرمت Word انجام شود سایر اطلاعات از قبیل آرم (لوگو) ، تصاویر مورد استفاده در صفحات ، تصاویر مورد استفاده در بخش محصولات و غیره میبایست دارای مشخصات زیر باشد : – آرم (لوگو) با کیفیت مناسب و فرمت PNG – کلیه اطلاعات متنی با فرمت Word بصورت تایپ شده – تصاویر با کیفیت مناسب ،استاندارد بارگزاری بر روی وب سایت – ارسال نقشه سایت ، نام و محل منوهای اصلی

۳- پس از انتخاب نمونه طرح گرافیکی قالب سایت ، میتوانید الگو طرح را بهمراه توضیحات ضروری برای طراح ارسال نمایید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست