رمز دوم پویا چیست و چگونه آن را فعال کنیم؟

همان طور که در جریان هستید، در راستای بالا بردن سطح امنیت تبادلات مالی در بستر بانکداری الکترونیک به خصوص به دلیل افزایش جرایم سایبری و فیشینگ ، استفاده از سیستم رمز یک بار مصرف یا پویا از ابتدای دی ماه اجباری شده و رمز دوم ثابت دیگر اعتبار نخواهد داشت. بنابراین حتما تا قبل از اول دی ماه اقدام به فعالسازی و دریافت رمز دوم پویا نمایید.

رمز دوم پویا چیست؟

در گذشته برای انجام خرید آنلاین شماره کارت، رمز دوم ثابت، کد CVV2 و تاریخ انقضا را وارد می کردیم. در فیشینگ سارقان با طراحی صفحه ای مشابه صفحه پرداخت بانکی، خریداران را فریب داده و تمام اطلاعات کارت بانکی افراد را به راحتی از این طریق به دست آورده و موجودی حساب قربانیان خود را خالی می کردند.
در صورت استفاده از رمز دوم پویا، که به جای رمز دوم ثابت به کار می رود اعتبار این رمز تنها چند ثانیه خواهد بود و عملا امکان سرقت از حساب را غیر ممکن خواهد ساخت.

چگونه رمز دوم پویا دریافت کنیم؟

در ادامه، نحوه دریافت رمز دوم پویا از بانک های مختلف را به صورت جامع و کامل بیان می کنیم. شما در ابتدا لازم است برای فعالسازی رمز یک بار مصرف درخواست کنید تا رمز دوم پویا را برای کارت شما فعال شود. نکته مهم در دریافت رمز پویا این امر است که بانک ها هیچ کارمزدی در ازای فعال کردن رمز دوم پویا از مشتریان خود دریافت نمی کنند. بنابراین فریب تبلیغاتی که از شما در ازای فعالسازی رمز دوم طلب وجه می کنند را نخورید. همچنین بان کها و موسسات اعتباری برای فعالسازی اطلاعات حساس بانکی مانند رمز دوم و کد CVV2 را مطالبه نمی کنند. پس از دادن اطلاعات کارت بانکی برای فعالسازی رمز دوم پویا، خودداری کنید و موارد مشکوک را به بانک مربوطه اطلاع دهید.

برای دریافت رمز پویا از سه روش:

• دریافت رمز دوم پویا از طریق اپلیکیشن معرفی شده توسط بانک‌ها
• دریافت رمز پویا از طریق پیامک
• دریافت رمز دوم یکبار مصرف از طریق کدهای دستوری (USSD)
می توان اقدام کرد. که بسته به نوع بانک ها متفاوت است. همچنین ممکن است برخی بانک ها، تنها یک یا دو روش را برای دریافت رمز دوم تعریف کرده باشند.

در ادامه روش های فعال سازی رمز دوم پویا برای هر بانک را توضیح می دهیم:

بانک آینده

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن، دریافت کد فعالسازی از طریق پیامک، مراجعه به بانک یا دستگاه خودپرداز

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن ریما

لینک دریافت همراه با توضیحات

اپلیکیشن ریما را دانلود کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید در صورت تطابق شماره با اطلاعات هویتی کد فعالسازی از طریق پیامک ارسال می شود در غیر این صورت نیاز به مراجعه به شعب بانک خواهد بود.
بعد از نصب اپلیکیشن و فعالسازی آن به یکی از دستگاه های خودپرداز بانک آینده مراجعه کنید و کد امنیتی دو بخشی شامل هشت کاراکتر را دریافت کنید. همچنین مابقی کاراکترهای توکن امنیتی به صورت پیامکی به شما ارسال می شود که لازم است هر دو این کدهای امنیتی را وارد اپلیکیشن کنید.

 

بانک اقتصاد نوین

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن، مراجعه حضوری به بانک یا مراجعه به اینترنت بانک اقتصاد نوین

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن ارس

لینک دریافت همراه با توضیحات

اپلیکیشن ارس را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب می توانید به صورت حضوری به شعب بانک مراجعه کنید یا این که از طریق اینترنت بانک اقتصاد نوین (صرفا براي مشترياني‌که سامانه ارسال پيامک تراکنش‌هاي مالي بانک اقتصادنوين براي آنها فعال است) از طريق منوي (کارت / فعال‌سازي رمز دوم يک بار مصرف کارت) اقدام به فعالسازی رمز دوم بنمایید.

 

بانک ایران زمین

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن، مراجعه حضوری به بانک، یا مراجعه به اینترنت بانک ایران زمین

اپلیکیشن مربوطه: رمز ساز ایران زمین

لینک دریافت همراه با توضیحات

اپلیکیشن رمز ساز ایران زمین را دانلود و نصب کنید. بعد از نصب می توانید به صورت حضوری به شعب بانک مراجعه کرده و اقدام به فعالسازی رمز دوم پویا بنمایید
در صورتی که مشتري خدمات اینترنت بانک خود را فعال نموده باشد می تواند از مسیر(خانه / فعال سازي رمز دوم یک بار مصرف) کلیک نموده یا از بخش (تنظیمات/ فعال سازي برنامک) کلیک نماید و مراحل بعدی را انجام دهد.

 

بانک انصار (وابسته به بانک سپه)

اقدامات: دانلود و نصب نرم‌افزار مربوطه، مراجعه به شعب بانک انصار یا اینترنت بانک انصار

اپلیکیشن مربوطه: برنامه رمز ساز آپان

لینک دریافت همراه با توضیحات

پس از دانلود و نصب برنامه مربوطه، به شعب بانک انصار مراجعه کنید، اگر اینترنت بانک خود را فعال نموده‌اید، وارد اینترنت بانک انصار شوید، سپس از مسیر (صفحه خانه / گزینه فعال سازی رمز یکبار مصرف کارت / فعال‌سازی برنامک رمز ساز / انتخاب کارت مورد نظر/ فعال‌سازی برنامک) را زده و سپس کد QR را توسط برنامه اسکن کرده و رمز  یک بار مصرف را انتخاب کنید.

 

بانک پارسیان

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن پارسیان من، فعالسازی همراه بانک پاسیان، مراجعه به خودپرداز

اپلیکیشن مربوطه: پارسیان من

لینک دریافت همراه با توضیحات

برای این امر نیازمند فعالسازی همراه بانک می باشد که از طریق اپلیکیشن پارسیان من قابل انجام است. پس از نصب این اپلیکیشن به خودپرداز بانک پارسیان مراجعه کنید و به مسیر ( خدمات رمز / فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف ) بروید. در نهایت کدی که از طریق پیامک در اختیار شما قرار می گیرد را در اپلیکیشن وارد کنید.

 

بانک پاسارگاد

اقدامات: فعالسازی و راه اندازی سرویس همراه بانک پاساگارد، سپس فعالسازی از طریق اپلیکیشن یا سامانه بانکداری مجازی بانک پاساگارد یا مراجعه به شعب

اپلیکیشن مربوطه: همراه بانک پاساگارد

کد USSD: شماره گیری کد #720*

لینک دریافت همراه با توضیحات

ابتدا سرویس همراه بانک را فعال و نصب کنید. سپس از طریق خود برنامه می توانید رمز دوم را فعال کنید. یا اینکه بعد از راه اندازی سرویس به سامانه بانکداری مجازی مراجعه کرده به مسیر (کارت / کارت های من / عملیات / مدیریت نوع رمز دوم) بروید و رمز دوم پویا خود را فعال کنید.

 

بانک خاورمیانه

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن رمز پویا، مراجعه به شعب بانک خاورمیانه

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن رمز پویا

لینک دریافت همراه با توضیحات

بانک خاورمیانه سه نوع سازوکار رمز پویا (رمز دوم کارت، تراکنش اینترنت بانک و ورود به اینترنت بانک) ارائه می‌دهد که رمز پویا مخصوص رمز دوم کارت برای خرید و انتقال وجه توسط کارت (بدون حضور فیزیکی کارت) از طریق کلیه درگاه‌های اینترنتی استفاده می‌شود. که با مراجعه به شعبه و تکمیل فرم مربوطه، می توانید برای فعالسازی آن درخواست کنید.

 

بانک رفاه کارگران

اقدامات: مراجعه به خودپرداز، نصب اپلیکیشن مربوطه

اپلیکیشن مربوطه: نرم‌افزار رمز یکبار مصرف موبایلی

لینک دریافت همراه با توضیحات

با مراجعه به دستگاه خودپرداز رمز دوم یک بار مصرف پویا را انتخاب و رسید را دریافت کنید. در رسید آدرس دانلود اپلیکیشن در آن درج شده است، همچنین پیامک حاوی کد فعالسازی 4 رقمی برای شما ارسال می شود. اپلیکیشن را دانلود و نصب نموده و کد پیامک شده را وارد نمایید.

 

بانک سینا

اقدامات: نصب اپلیکیشن مربوطه، مراجعه به شعب بانک

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن ارس

لینک دریافت همراه با توضیحات

بعد از نصب اپلیکیشن، به شعب مراجعه کنید و کد QR را دریافت کرده و آن را با اپلیکیشن اسکن کرده، شماره کد پیامک شده را وارد کنید تا رمز دوم شما فعال شود.

 

بانک قوامین

اقدامات: نصب و راه‌اندازی اپلیکیشن مربوطه، مراجعه به خودپرداز بانک قوامین

اپلیکیشن مربوطه: جی بی رمز

لینک دریافت همراه با توضیحات

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن، به خودپرداز بانک مراجعه و مسیر ( خدمات رمز / فعالسازی رمز دوم پویا ) را انتخاب کنید. سپس رسید 8 رقمی به شما داده می شود و همزمان یک شماره به خط شما پیامک می شود. ابتدا کد 8 رقمی و سپس شماره پیامک شده را وارد اپلیکیشن کنید.

 

پست بانک ایران

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن، مراجعه به شعب پست بانک ایران

اپلیکیشن مربوطه: رمز ساز ویژه پست بانک ایران

لینک دریافت همراه با توضیحات

ابتدا اپلیکیشن را دانلود و نصب کرده و مشخصات کارت و حساب را وارد کنید. سپس به شعب بانک مراجعه و کد QR را توسط اپلیکیشن اسکن کنید. سپس پیامکی حاوی کد فعالسازی ارسال می شود که باید آن را در اپلیکیشن وارد کنید.

 

بانک تجارت

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن، مراجعه به خودپرداز بانک

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن همراز

کد USSDشماره گیری کد #88*788*

لینک دریافت همراه با توضیحات

پس از نصب اپلیکیشن مربوطه، به خودپرداز بانک تجارت مراجعه کنید و گزینه های ( سایر خدمات / فعالسازی رمز پویا ) را بزنید. در نهایت کدی که از طریق پیامک در اختیار شما قرار می گیرد را در اپلیکیشن وارد کنید.

 

بانک توسعه تعاون

اقدامات: فعالسازی نرم‌‎افزار همراه بانک، سپس فعالسازی رمز دوم پویا از دو روش اینترنت بانک و همراه بانک

اپلیکیشن مربوطه: همراه‌ بانک توسعه تعاون

لینک دریافت همراه با توضیحات

مشتریان بعد از فعالسازی همراه بانک می‌توانند برای فعال‌سازی رمز دوم پویا از دو روش اینترنت بانک و همراه بانک استفاده نمایند، در روش اول با مراجعه به سامانه اینترنت بانک از مسیر (کارت / کارت‌های من) مراحل فعال‌سازی را انجام دهند و در روش دوم با مراجعه به همراه بانک از مسیر ( سایر / عملیات کارت / فعال / غیر فعال‌سازی رمز یک‌بارمصرف) رمز دوم پویا کارت خود را فعال کنند.

 

بانک حکمت ایرانیان

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه، مراجعه به شعب بانک حکمت ایرانیان

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن ارس

لینک دریافت همراه با توضیحات

ابتدا اپلیکیشن را دانلود و نصب کرده و بانک مورد نظر را انتخاب کنید. سپس به شعب بانک مراجعه و پس از درخواست فعالسازی رمز دوم پویا، کد QR به شما داده می شود و باید توسط اپلیکیشن، این کد را اسکن کنید. سپس پیامکی حاوی کد فعالسازی ارسال می شود که باید آن را در اپلیکیشن وارد کنید.

 

بانک دی

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن، مراجعه به شعب بانک یا درخواست از طریق سامانه اینترنتی بانک دی

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن ارس

لینک دریافت همراه با توضیحات

ابتدا اپلیکیشن را دانلود و نصب کرده و بانک مورد نظر را انتخاب کنید. بعد از این مرحله شما می توانید برای دریافت کد QR و پیامک حاوی کد فعالسازی، به صورت حضوری به شعب بانک مراجعه کنید یا به صورت اینترنتی به سامانه اینترنت بانک مراجعه و از بخش فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف درخواست خود را ثبت کنید. کد QR را با اپلیکیشن اسکن، سپس کد پیامک شده را وارد کنید.

بانک سامان

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه، مراجعه حضوری به شعب یا مراجعه به سامانه نت بانک سامان

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن رمزینه

لینک دریافت همراه با توضیحات

ابتدا اپلیکیشن را دانلود و نصب کرده و بانک مورد نظر را انتخاب کنید. بعد از این مرحله شما می توانید برای دریافت کد QR و پیامک حاوی کد فعالسازی، به صورت حضوری به شعب بانک مراجعه کنید یا در صورت فعال بودن سامانه نت بانک سامان، از بخش (مدیریت کارت / فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف) درخواست خود را ثبت کنید. سپس QR را با اپلیکیشن اسکن، و کد پیامک شده را وارد کنید.

 

موسسه اعتباری نور

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه، مراجعه به خودپردازهای موسسه اعتباری نور

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن ریما

لینک دریافت همراه توضیحات

ابتدا این اپلیکیشن را از سایت موسسه اعتباری نور دانلود و نصب و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید. سپس با مراجعه به یکی از خودپردازهای موسسه اعتباری نور از بخش (عملیات رمز / فعال سازی رمز اول یا دوم یک بار مصرف) درخواست را ثبت نمایید. پس از این کار یک رسید حاوی بخش اول رمز داده شده و همزمان پیامکی حاوی بخش دوم رمز برای شما ارسال می شود. که لازم است این کاراکترها وارد نرم افزار شوند.

 

بانک سپه

اقدامات: دریافت اپلیکیشن رمز ساز سپه، مراجعه به شعب بانک سپه یا مراجعه به سامانه مشتری محور بانک سپه

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن رمز ساز سپه

لینک دریافت همراه توضیحات

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن رمز ساز سپه، برای دریافت شماره مشتری، شماره سریال و پیامک حاوی کد فعالسازی به یکی از شعب بانک سپه مراجعه کنید و اطلاعات را وارد نرم افزار کنید.
در صورتی که سامانه مشتری محور بانک سپه برای شما فعال است می توانید با مراجعه با این سامانه رمز پویا خود را دریافت کنید.

 

بانک سرمایه

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه، مراجعه به حساب اینترنت بانک یا شعب بانک سرمایه

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن رمز ساز سرمایه

لینک دریافت همراه توضیحات

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه، به حساب اینترنت بانک خود مراجعه کرده و از قسمت (تنظیمات / فعال سازی برنامک رمز ساز) را انتخاب کنید. بعد از انتخاب کارت، یک کد برای شما پیامک شده و همزمان کد QR به شما داده می شود. این کد را اسکن و رمز پیامک شده را در اپلیکیشن مربوطه وارد کنید. همچنین با مراجعه به یکی از شعب بانک سرمایه می توانید کد QR را دریافت کرده و آن را اسکن کنید. و کد ارسال شده پیامکی را در اپلیکیشن مربوطه وارد نمایید.

 

بانک شهر

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه، مراجعه به شعب بانک شهر

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن رمز نت

لینک دریافت همراه توضیحات

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن، اطلاعات مربوطه را وارد کرده سپس به یکی از شعب بانک شهر مراجعه کنید و بعد از دریافت کد QR، آن را اسکن و کدی که همان زمان برای شما پیامک شده است را وارد اپلیکیشن نمایید.

 

بانک صادرات ایران

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه، مراجعه به دستگاه های خودپرداز بانک صادرات

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن ریما، اپلیکیشن صاپ

کد USSDشماره گیری کد #719*

لینک دریافت همراه توضیحات

بعد از دانلود و نصب نرم افزار ریما، به خودپردازهای بانک صادرات مراجعه کنید و کد فعالسازی رمز پویا را دریافت و آن را در نرم افزار مربوطه وارد کنید.

 

بانک صنعت و معدن

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه، مراجعه به حساب اینترنت بانک یا خودپردازهای بانک صنعت و معدن

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن رمز ساز صنعت و معدن

لینک دریافت همراه توضیحات

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن رمز ساز صنعت و معدن ، برای دریافت کد QR، به یکی از خودپردازهای بانک صنعت و معدن مراجعه کنید و گزینه فعالسازی برنامک رمز ساز را بزنید. بعد از اسکن QR، کدی که از طریق پیامک برایتان ارسال می شود را وارد برنامه کنید.
در صورتی که خدمات بانکداری اینترنتی برای شما فعال است می توانید با مراجعه به سایت از بخش بانکداری اینترنتی جهت دریافت QR و پیامک حاوی کد فعالسازی درخواست کنید.

 

بانک قرض الحسنه مهر رسالت

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه، مراجعه به سامانه اینترنت بانک قرض الحسنه رسالت یا سامانه موبایل بانک قرض الحسنه رسالت

اپلیکیشن مربوطه: همراه بانک

لینک دریافت همراه توضیحات

در صورت استفاده از سامانه اینترنت بانک قرض الحسنه رسالت، ابتدا اپلیکیشن مربوطه را دانلود و نصب کرده، سپس از مسیر (منوی کارت / کارت‌های من / عملیات / مدیریت نوع رمز دوم / تایید) گزینه‌های مربوطه را می‌زنیم.

در صورت استفاده از سامانه موبایل بانک، وارد سامانه “موبایل بانک” قرض الحسنه رسالت می‌شویم، سپس از مسیر (منوی سایر / عملیات کارت / فعال / غیرفعال سازی رمز یکبار مصرف کارت / انتخاب کارت مورد نظر) گزینه‌های مربوطه را می‌زنیم.

 

بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه، مراجعه به شعب بانک قرض‌الحسنه مهر ایران

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن ارس

لینک دریافت همراه توضیحات

ابتدا اپلیکیشن را دانلود و نصب کرده و بانک مورد نظر را انتخاب کنید. بعد از این مرحله شما می توانید برای دریافت کد QR و پیامک حاوی کد فعالسازی، به صورت حضوری به شعب بانک مراجعه کنید. بعد از دریافت QR، آن را اسکن و سپس کدی که از طریق پیامک برایتان ارسال می شود را وارد برنامه کنید.

 

بانک کارآفرین

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه از سایت بانک، مراجعه به خودپردازهای بانک کارآفرین

اپلیکیشن مربوطه: همراه کارت بانک کارآفرین

لینک دریافت همراه توضیحات

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن به خودپرداز بانک مراجعه و گزینه (فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف) را انتخاب کنید. کد فعالسازی به شماره تلفن همراهی که در اختیار بانک گذاشته اید، ارسال می شود. این کد را جهت فعالسازی رمز دوم وارد اپلیکیشن مربوطه نمایید.

 

بانک کشاورزی

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن، دریافت کد فعالسازی از طریق پیامک، مراجعه به بانک یا دستگاه های خودپرداز بانک کشاورزی

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن ریما

لینک دریافت همراه توضیحات

اپلیکیشن ریما را دانلود کرده و اطلاعات مورد نیاز را وارد کنید در صورت تطابق شماره با اطلاعات هویتی کد فعالسازی از طریق پیامک ارسال می شود در غیر این صورت نیاز به مراجعه به شعب بانک خواهد بود.
بعد از نصب اپلیکیشن و فعالسازی آن به یکی از دستگاه های خودپرداز بانک کشاورزی مراجعه کنید و توکن دوبخشی که حاوی 8 کاراکتر است را دریافت کنید. همزمان مابقی این کاراکترها از طریق پیامک به شما ارسال می شود. این دو کد را پس از دریافت، وارد بخش مربوطه در اپلیکیشن کنید.

 

بانک گردشگری

اقدامات: مراجعه به شعب بانک گردشگری یا فعالسازی از طریق اینترنت بانک، دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه و فعالسازی از طریق همراه بانک

اپلیکیشن مربوطه: موبایل بانک گردشگری

لینک دریافت همراه توضیحات

یا مراجعه حضوری به شعب بانک گردشگری در صورت استفاده از اینترنت بانک، از مسیر (کارت / کارت های من / انتخاب کارت مربوطه / عملیات / مدیریت نوع رمز دوم / گزینه بله) را زده تا فعال شدن رمز دوم پویا برای شما تایید شود. سپس همراه بانک گردشگری را از سایت بانک دانلود و نصب کنید. از بخش (سایر / عملیات کارت / فعالسازی رمز دوم یک بار مصرف) را زده و کارت مورد نظر را انتخاب کنید. برای شما کد احراز هویت ارسال می شود که لازم است کد را برای فعالسازی رمز دوم در بخش مربوطه وارد کنید.

 

بانک مسکن

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه، مراجعه به خودپردازهای بانک مسکن

اپلیکیشن مربوطه: رمز نمای بانک مسکن

لینک دریافت همراه توضیحات

بعد از دانلود و نصب اپلیکیشن به خودپرداز بانک مراجعه و گزینه های (تغییر رمز / رمز دوم پویا) را بزنید. شماره همراه را وارد کنید تا رسید حاوی شماره سریال به شما داده شده و پیامک کد فعالسازی برایتان ارسال می شود که لازم است آن ها در قسمت های مشخص شده وارد کنید.

 

بانک ملت

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه، مراجعه به خودپردازهای بانک ملت

اپلیکیشن مربوطه: رمز نگار ملت (نسخه اپلیکیشن و نسخه پیامکی)

لینک دریافت همراه توضیحات

بعد از دانلود و نصب برنامه، به خودپردازهای بانک ملت مراجعه و از بخش (تغییر رمز/ خدمات رمز پویا / فعال سازی رمز نگار ملت (اپلیکیشن)) را انتخاب کنید.
کد فعال سازی برای شما ارسال می شود که لازم است آن را وارد کنید.
برای فعال سازی نسخه پیامکی بعد از مراجعه به خود پرداز گزینه های (تغییر رمز/ خدمات رمز پویا / فعال سازی رمز نگار ملت (نسخه پیامکی) را انتخاب کنید و شماره تلفن همراه خود را انتخاب تا کد برای شما ارسال شود سپس کد را در برنامه وارد کنید.
برای دریافت رمز دوم، چهار رقم آخر کارت بانکی خود را به 30003303 پیامک کنید تا رمز دوم پویا را دریافت کنید.

بانک ملی ایران

اقدامات: دانلود و نصب اپلیکیشن مربوطه، مراجعه به خودپردازهای بانک ملی یا سامانه بام یا استفاده از کد USSD و سپس مراجعه به خودپردازهای بانک ملی ایران

اپلیکیشن مربوطه: اپلیکیشن 60 یا رمزبان

کد USSDشماره گیری کد #60*737*

لینک دریافت همراه توضیحات

بعد از نصب و راه اندازی اپلیکیشن مربوطه، به سه روش سامانه بام، مراجعه به دستگاه‌های کیوسک و یا دستگاه‌های خودپرداز فعالسازی اولیه انجام خواهد شد.
برای فعالسازی از طریق کد USSD، بعد از ثبت نام/فعالسازی به دستگاه خودپرداز مراجعه و کد دریافتی را مجددا با شماره گیری کد USSD، در بخش مربوطه وارد کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 24 آذر 1398

فهرست مطالب


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست