تاثیر کرونا بر کسب و کارها و راهکارهای موجود جهت حل مشکل

در سال‌های اخیر، به خصوص سال 1398 شاهد تحولات و اتفاق‌های بسیاری بوده‌ایم که به طور مستقیم بر شرایط اقتصاد کشور و هم‌چنین کسب و کار ما اثرگذار بوده‌اند. این روزها نیز با شیوع ویروس کرونا، تحولات بزرگی هم در ایران و هم در سراسر جهان در حال وقوع است.

در این مقاله قصد داریم تا درباره تاثیر کرونا بر کسب و کارها، راهکارهای خروج از این شرایط و بهبود کسب و کارمان در آینده صحبت کنیم.

تاثیر کرونا بر کسب و کارها چیست؟

ویروس کرونا موجب شده تا میزان ترددها به شدت کاهش پیدا کرده و از تجمعات کاسته شود. از سوی دیگر نیز مشخص نیست شرایط چه زمانی به حالت عادی بازمی‌گردد. از این رو میزان درآمد بسیاری از کسب و کارها به شدت کاهش یافته و شرایط آینده و عواقب ناشی از آن را مبهم ساخته است.

corona on business

آیا کرونا تنها دلیل مشکلات اقتصادی است؟

وابستگی اقتصاد به نفت

با توجه به آن که اقتصاد کشور به شدت وابسته به نفت می‌باشد، اقتصاد بدون نفت در شرایط امروزی مباحثی چون بهره‌ وری، خروجی بهینه و راندمان بالا را مطرح کرده است. ورود به اقتصاد بدون نفت شک بزرگی را به اقتصاد وارد می‌کند. در کنار این‌ها شیوع کرونا نیز با توجه به وقفه‌ و زیانی که به کسب و کارها وارد کرده، در آینده تغییرات بسیار جدی خواهد گذاشت.

عدم تعادل بین هزینه و درآمد

این روز‌ها بر خلاف گذشته سطح درآمد کسب و کا‌رها پایین آمده و از سوی دیگر میزان هزینه‌ها برای مثال هزینه اجاره و… افزایش یافته است. عملا با کاهش درآمد، میزان تقاضای مردم کاهش یافته و با توجه به آن که هزینه‌ها رو به افزایش می‌باشد کسب و کارها در بلندمدت دوام نخواهند آورد.

عدم انعطاف پذیری کسب و کارهای سنتی

در شرایطی که کاهش تقاضا از یک سو و افزایش هزینه ها ازسوی دیگر گریبانگیر کسب و کارهای سنتی شده، عدم تمایل آن‌ها به همگام شدن با تغییرات و پیشرفت فناورانه و حضور در فضای دیجیتال شوک دیگری به آن‌ها وارد می‌کند. به خصوص این موضوع با شیوع ویروس کرونا خود را بیشتر نشان می‌دهد.

در مواجهه با این شرایط چه کار باید کرد؟

همان طور که برای سلامت و حفظ جان خود می‌جنگیم، باید پس از ریشه کن شدن این موضوع با توحه به تاثیر کرونا بر کسب و کارها به فکر آینده و حیات کسب و کار خود نیز باشیم.

برای آن که در این مسیر به درستی گام بردارید، باید قبل از هر چیز به شغل خود علاقه داشته باشید تا بتوانید آینده کسب و کار خود را بسازید و همواره آن را بهبود ببخشید.

در فضای مجازی فعال باشید

به واسطه تاثیر کرونا بر کسب و کارها، فعالیت مستمر در فضای مجازی موجب می‌شود تا بتوانید به صورت غیر حضوری و با صرف هزینه‌ای بسیار کم، مجصولات خود را به حجم زیادی از مشتریان به فروش رسانده و از این طریق درآمد خود را افزایش دهید.

online shop

در این راستا باید به این نکته توجه داشته باشید پیش شرط حضور و موفقیت در فضای مجازی ارائه محصولات و خدمات باکیفیت است. در مرحله بعد باید اقدامات لازم جهت شناسایی بهترین روش با توجه به چالش‌ها و ریسک‌های موجود را بررسی کنید. با بررسی ریسک‌های بالقوه‌ای که در آینده ممکن است به وجود آید، انواع سناریوهای مختلف باید بررسی گردد. سپس با انتخاب بهترین مدل شروع به حضور در فضای مجازی و معرفی محصولات خود نمایید.

برای مطالعه کامل مقاله و هم‌چنین مشاهده ویدئو مقاله به لینک تاثیر کرونا بر کسب و کارها چیست و راه‌های حل این مشکل چیست مراجعه کنید.

هم‌چنین برای کسب اطلاعات بیشتر در راستای حضور در فضای مجازی و کسب درآمد بیشتر به آژانس دیجیتال مارکتینگ فورس زیرمجموعه هلدینگ فراکارانت مراجعه نمایید. ما در آژانس دیجیتال مارکتینگ فورس، با حدود 21 سال تجربه حضور فعال در زمینه خدمات مجازی، قصد داریم در فرصتی که فراهم شده با کمک و همراهی شما، به پرسش های شما، مسیری کوتاه، آسان و کم هزینه و قطعی با تضمین مشخص بهبود کسب و کار، تجربیات خود را در اختیار شما قرار دهیم.

 

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 17 خرداد 1400


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست