ارز دیجیتال چیست و چه کاربردی دارد؟

ارز دیجیتال(cryptocurrency) ارزهای رایج مجازی می باشد که جایگزین ارزهای واقعی در دنیای دیجیتال می باشد. رمزارزها نوعی ارز دیجیتال می باشند؛ که انواع مختلفی دارند و در سراسر جهان مورد استقبال قرار گرفته است.

ارزهای دیجیتال بصورت فیزیکی وجود ندارند؛ اما بدلیل امنیت بالا در معاملات ارز طرفدار بسیاری دارد. امنیت بالا ارزهای دیجیتال بدلیل پییچدگی در ساخت رمز ارزها و ارز یجیتال می باشد. برای معاملات ارز دیجیتال در فضای مجازی باید یک مکانی یا صرافی آنلاین طراحی شود؛ و در همان راستا طراحی سایت صرافی آنلاین ایجاد می شود.

ارز دیجیتال چیست ؟

ارز دیجیتال نوعی ارز مجازی در دنیای دیجیتال می باشد. ارز دیجیتال جایگزین ارزهای فیزیکی در دنیای دیجیتال می باشد. ارزهای دیجیتال از رمزگذاری های پیچیده ساخته شده اند و در بستر شبکه بلاک چین فعالیت دارند.همان گونه که از نام آن پیدا است، یک واحد پولی است که به صورت آنلاین قابلیت استفاده دارد. می‌توان گفت تقریبا اولین ارز دیجیتال که به صورت فراگیر مورد استفاده قرار گرفت، همان ارز بر پایه دلار بود که در کیف پول الکترونیکی پی پال وجود داشت.

ارزهای دیجیتال بدلیل پیچیدگی در ساختار امنیت بالایی دارند. مهم ترین ارزهای دیجیتال بیت کوین، ریپل ، اتریوم و لایت کوین می باشد. در ادامه ابتدا به تعریف اصطلاحات اولیه و پایه ای ارزها پرداخته شده است.

arz

غیر متمرکز (p2p):

غیرمتمرکز به معنای خرید و فروش مستقیم بدون هیچ واسطه ای می باشد. در این نوع صرافی تمامی تراکنش های خرید و فروش توسط خود کاربران مدیریت و کنترل می شود.

 

بلاک چین( Blockchain )  :

شبکه بلاک چین بستر گسترده برای معاملات ارزهای دیجیتال می باشد. بلاک چین از میلیون ها بلاک تشکیل شده است. هر بلاک که شامل تعداد بسیاری معاملات ارز دیجیتال می باشد از طریق هش به یکدیگر متصل شده اند. تغییر در اطلاعات بلاک ها باعث تغییر در کل ساختار شبکه بلاک چین می باشد.

 

هَش ( Hash Function ) :

هنگام انجام معادلات ارز دیجیتال و تایید شدن اطلاعات توسط ماینر، معاملا انجام شده و تمامی اطلاعات آن از جمله تاریخ انجام آن رمزنگاری شده و بصورت کد در بلاک چین ثبت می شود. پس ار ثبت شدن کدها در بلاک چین امکان تغییر اطلاعات وجود ندارد. بدلیل انجام معاملات بسیار یک زنجیره آن پر شده؛ اطلاعات را به بلوک قبلی انتقال می دهند و به ثبت کدهای جدید می پردازند. به انتقال اطلاعات هر بلوک به بلوک قبل هَش گفته می شود.

 

ماینر ( miner ) :

ماینر به افرادی گفته می شود که اطلاعات معاملات ارز دیجیتال را راستی آزمایی کرده و ثبت می کند. ماینرها بدلیل  استفاده از روش های استخراج ارز دیجیتال جهت تولید رمزارزها، استخراج کننده گفته می شود.

در اصل ماینرها تمامی اطلاعات مربوطه به معادلات ارز دیجیتال را توسط دستگاه ماینر بررسی کرده و در بلاک چین ثبت می کند. 

 

کیف پول ارز دیجیتال ( wallet ) :

والت یا کیف پول ارز دیجیتال یک کیف پول آنلاین می باشد. این نرم افزار مانند پایگاه داده عمل می کند و تمامی رمزهای شخصی و عمومی کاربران را ذخیره دارد. کیف پول ارز دیجیتال همانند کیف پول شخصی ما در دنیای واقعی می باشد.

 

نود ( Node ) :

نود به دستگاه هایی که تاریخ معاملات ارزدیجیتالی را در هارد خود ذخیره می کنند؛ گفته می شود. نود یا دستگاه های ثبت تاریخ انجام معاملات به شبکه وصل می باشد.

کیف پول الکترونیک چیست؟

این ارزها با توجه به آن که ماهیت فیزیکی ندارند و توسط شبکه بانکی به حساب پی پال افراد منتقل می‌شوند، به شکل دیجیتال مورد استفاده قرار می‌گیرند. مکان قرارگیری این ارزهای دیجیتال درون یک کیف پول الکترونیک می‌باشد.

bitcoin wallet

مزیت کیف پول الکترونیکی چیست؟

مزیت کیف پول الکترونیکی مانند پی پال و کیف پول هایی که پس از آن چون وب مانی، پرفکت مانی و … به وجود آمدند، سادگی و سهولت در ایجاد حساب‌ بود. در این گونه حساب‌ها فارغ از شبکه بانکی امکان دریافت و برداشت ارز وجود داشت.

در کیف پولی چون پی پال این امکان وجود دارد تا از شبکه بانکی از طریق متصل کردن ویزا کارت یا مسترکارت خود، عملیات واریز حساب را انجام داد. هم چنین می توان از پی پال دیگران نیز پول دریافت کرد. بنابراین عملیات واریز و برداشت را علاوه بر حساب بانکی نیز می‌توان با کیف پول الکترونیکی انجام داد.

 

تبادل مالی در ارزهای دیجیتال چگونه است؟

بحث بعدی که شکل گرفت، اکسچنج و تبدیل ارزش ارزها به هم به صورت آنلاین بود. برای مثال اگر واحد کیف درهم باشد، هنگام خرید با رعایت مجموعه‌ای از قوانین و ضوابط این پول به پول هدف مانند دلار تبدیل خواهد شد. در این مبادلات یک Exchange Rate (نرخ تبدیل ارز) نیز تعلق می‌گیرد که گاهی به نفع خریدار است و گاهی نیز بهتر است با واحد پول اصلی خرید انجام شود.

درواقع هنگام واریز پول و تبدیل به واحد ارزی دیگر، کارمزد به آن ها تعلق می‌گیرد و همین کارمزدها منبع درآمد این مجموعه‌ها می‌باشد. اما با توجه به تسهیلات و امنیتی که در مبادلات ایجاد کرده‌اند، بسیار مورد استفاده قرار می‌گیرند.

کاراایتی در کنار شماست.

اگر شما قصد راه‌اندازی صرافی خریدوفروش ارز دیجیتال تتر را دارید  حال اگر صراف باشید یا طلافروش یا یک فردی هستید که می‌خواهید  وارد این حوزه بشوید باید با یک مشاوره تخصصی  به  اندازه‌ی بیزینسی که قصد دارید انجام بدید  برسید و از سرمایه موردنیاز برای راه اندازی این کسب و کار اطلاع پیدا می‌کنید.

کاربرد های ارز دیجیتال

wallet 1

مزایای ارز دیجیتال 

معایب ارز دیجیتال 

اهمیت طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال

از مدت زمانی که خرید و فروش ارز دیجیتال در فضای وب در دنیا و بانک مرکزی به رسمیت شناخته شد؛ سایت های متعددی در زمینه ارائه خدمات خرید و فروش ارز طراحی شده اند؛ نکته مهم در این کار نوع طراحی سایت ارز و انجام راحت مبادلات می باشد. زیرا اگر نوع طراحی سایت مناسب و دوستانه نباشد و به بیان دیگر رابط کاربری خوبی نداشته باشد؛ تمامی هزینه های انجام شده بر طراحی سایت صرافی، سوخت می شود و فروش مناسبی نخواهید داشت.

با طراحی سایت خرید و فروش ارز پیش ما بیشترین درآمد را کسب کنید.

طراحی سایت خرید و فروش ارز دیجیتال باید مرجع قیمت ارزهای دیجیتال بصورت روزانه باشد و حتی روند تغییرات قیمت را بصورت آماری و گرافیکی نشون دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست