طراحی سایت برای صفحه اول گوگل

تمام سایت‌ها همواره در تلاش هستند تا در صفحه اول نتایج صفحه جستجوی گوگل قرار بگیرند. زیرا از این طریق شانس دیده شدن بیشتری دارند و کاربران بیشتری را به خود جذب خواهند کرد. از این رو لازم است عوامل و فاکتورهای متعددی مورد توجه قرار بگیرند تا این امر محقق گردد.  بخشی از این فاکتورها باید از سوی شرکت طراحی سایت و بخش‌ دیگر باید از سوی صاحب وب سایت‌، رعایت شوند. در ادامه درباره اهمیت قرار گرفتن در صفحه اول گوگل و فاکتورهای موثر و مهم درباره طراحی سایت در صفحه اول گوگل صحبت می‌کنیم.

چرا بودن در صفحه اول گوگل، برای سایت‌ها بسیار مهم است؟

سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل قرار دارند نسبت به دیگر سایت‌ها، ترافیک بیش‌تری به سوی خود هدایت می‌کنند. یافته‌ها نشان می‌دهند 75 درصد کاربران هرگز صفحات بعدی گوگل را باز نمی‌کنند. همچنین طبق نتایج منتشر شده در سایت smartinsights، نرخ کلیک بر سایت‌هایی که در صفحه اول گوگل و در رتبه اول ظاهر می‌شوند، حدود 36.4% است.

همان‌طور که در جدول زیر می‌بینید، نرخ کلیک برای سایت‌هایی که در رتبه‌های بعدی ظاهر می‌شوند، روند کاهشی داشته و نتایج مربوط به رتبه دهم، به میزان 2.2٪ کاهش می‌یابد. بنابراین برای این‌که سایت‌ دیده شود، بودن در صفحه اول گوگل اهمیت بسیار زیادی دارد.

SERPS facts1

حال سوالی که در این‌جا مطرح می‌شود، این است که چگونه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم؟

فاکتورهای متعددی همچون افزایش سرعت سایت، کاهش نرخ پرش یا بانس ریت، تولید محتوای اورجینال و غیره تاثیر گذار هستند. اما نکته قابل توجه آن است که عوامل بسیاری در سئو سایت و قرار گرفتن در صفحه اول گوگل اثر گذار هستند و باید دانش تخصصی و به روز در این زمینه داشته باشید تا به موفقیت دست یابید.

در ادامه، برخی از مواردی که در طراحی سایت جهت قرار گرفتن درصفحه اول گوگل، باید رعایت کرد را بیان می‌کنیم:

1. سئو سورس

نکته مهم در طراحی سایت برای صفحه اول گوگل،سئو سورس سایت است. در واقع در این بخش کدهای سایت باید بهینه شوند. در سورس سئو عواملی چون استفاده درست از تگ‌های HTML، فشرده سازی فایل‌ها و تصاویر، بهینه سازی تصاویر و غیره مورد توجه قرار می‌گیرد.

2. سئو موضوعات مهم

باید برای موضوعات مهم سایت خود سئو انجام دهید تا بتوانید به تدریج در صفحه اول گوگل قرار بگیرید و بین وب سایت‌هایی که در حوزه مشابه با شما فعالیت می‌کنند رتبه برتر را داشته باشید. در واقع باید موضوعات تخصصی کسب و کار خود و نیازهای مشتریان را در نظر گرفته و در کلمات کلیدی مربوط به آن رتبه کسب کنید.

3. بهینه سازی سایت برای انواع صفحات نمایش

امروزه استفاده از گوشی تلفن همراه یا تبلت، برای مشاهده سایت‌ها بین کاربران رواج زیادی یافته است. بنابراین این موضوع که سایت و محتوای آن، برای انواع صفحات نمایش بهینه سازی یا ریسپانسیو شده و به درستی نمایش داده شوند فاکتور بسیار مهمی است. در صورت عدم رعایت این نکته، کاربران موبایل در صورت عدم نمایش صحیح صفحات سایت، آن را ترک می‌کنند. نتیجه آن افزایش نرخ پرش و کاهش رتبه سایت است.

همچنین سایت‌­های ریسپانسیو  URL و  HTML یکسانی دارند. این موضوع سبب می­‌شود گوگل محتوای وب‌سایت را راحت‌­تر نشانه ­گذاری کند. در نتیجه طراحی سایت ریسپانسیو رتبه بالاتر و بهتری در گوگل کسب می‌کند.

4. توجه به تجربه کاربری

سایت باید جذاب و کاربر پسند باشد. وقتی وب‌سایت جذاب باشد و بخش‌های مهم آن مثل بخش تماس با ما، نوار جستجوی سایت، خدمات و محصولات و غیره به راحتی در دسترس باشند، کاربران می‌توانند به سرعت بخش‌های مد نظر خود را پیدا کنند. این موضوع جلب رضایت کاربر را در پی داشته و موجب می‌شود مدت زمان بیش‌تری را در سایت صرف ‌کند. این موضوع برای گوگل بسیار حائز اهمیت است و در رتبه بندی سایت‌ها به شدت اثرگذار است.

5. روش CPC) cost-per- click)

شرکت‌های گوگل، مایکروسافت و یاهو در پروژه‌های Google Adwords، Microsoft adCenter و Yahoo! Search Marketing از این مدل بهره می‌برند. با این روش وب‌سایت می‌تواند از بدو طراحی وب‌سایت در کوتاه‌ترین زمان ممکن در صفحه اول گوگل قرار بگیرد. با این روش در ازای کلمات کلیدی مشخص در صفحه اول گوگل قرار گرفته و در ازای کلیک هر کاربر از طریق تبلیغ از حساب گوگل شما کم خواهد شد.

شرکت طراحی سایت فراکارانت، با رعایت و در نظرگیری چند آیتم با انواع روش‌ها، شرایطی را برای سایت شما فراهم می‌کند تا بتوانید شانس بودن در صفحه اول گوگل را داشته باشید. برای مشاهده پلن‌های شارژ گوگل ادوردز کلیک کنید.

استفاده از روش‌های سئو در کوتاه مدت پاسخ گو نیستند و زمان می‌برد تا در صفحه اول قرار گیرید. اما استفاده از تبلیغات گوگل موجب می‌شود سریع در صفحه اول گوگل قرار گرفته و بیشتر دیده شوید. اما این نکته را در نظر داشته باشید اگر اصول سئو در سایت رعایت نشده باشد، حتی اگر در صفحه اول هم باشید، مشتری جذب سایت نشده و با نارضایتی آن را ترک خواهد کرد. بنابراین حتما در کنار استفاده از ادوردز، اصول سئو را نیز پیاده سازی کنید.

 

شرکت طراحی سایت فراکارانت با دو دهه تجربه و در اختیار داشتن تیم حرفه‌ای در حوزه طراحی سایت، به شما کمک می‌کند تا بتوانید به راحتی و با کم‌ترین هزینه در صفحه اول گوگل قرار بگیرید. برای استفاده از خدمات مشاوره با ما تماس بگیرید.

 

همچنین مطالعه مقالات زیر را به شما پیشنهاد می کنیم:

قیمت طراحی سایت

برآورد هزینه طراحی سایت

طراحی سایت ارزان، به چه قیمتی؟

نکات مهم در تعیین قیمت طراحی سایت فروشگاهی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 5 مرداد 1401


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست