پشتیبانی سئو سایت

پشتیبانی سئو یک دسته از خدمات پشتیبانی است که شرکت‌های طراحی سایت به مشتریان خودشان ارائه می‌دهند، که در ادامه به معرفی این نوع خدمت می‌پردازیم.

سئو چیست؟


قبل از اینکه در ارتباط با پشتیبانی سئو سایت صحبت کنیم باید بدانیم که سئو چیست، و با معنی آن آشنا شویم، سئو که مخفف عبارت انگلیسیSearch Engine Optimization می‌باشد، نوعی فرایند است که با اجرای آن رتبه‌ی سایت در موتور‌های جست و جو بالاتر می‌رود، بدیهی است که هرچه رتبه‌ی سایت بالاتر باشد، بازدید کاربران نیز ازآن سایت زیاد‌تر می‌شود و درآمد حاصل ازآن سایت نیز افزایش می‌یابد.
خدمات پشتیبانی سئوی سایت به قسمت‌های مختلفی تقسیم‌بندی می‌شود برای هر کدام از این قسمت‌ها خدمت متفاوتی ارائه میشود، در ادمه به بررسی مهم‌ترین آن‌ها خواهیم پرداخت.

قسمت اول: سئو فنی سایت


در واقع در بخش سئوی فنی، متخصصان مسائل تأثیرگذار فنی را به جهت افزایش رشد  سایت بررسی و تحلیل می‌کنند.

seo technical

افزایش سرعت سایت


یکی از فاکتور‌های انتخابی گوگل مابین دو سایتی که دارای شرایط یکسان تئوریک هستند، سرعت سایت است، به همین جهت یکی از خدمات پشتیبان سئوی فنی انجام خدماتی برای بالا بردن سرعت سایت می‌باشد.


بهینه‌سازی کد‌ها


هرچه کد‌های بهینه نشده یک سایت بیشتر باشد، افزایش کد نسبت به متن یک صفحه اتفاق می‌افتد، با توجه به این که گوگل وب سایت‌هایی که کد‌های آن‌ها کمتر است را بهتر درک می‌کند، یکی از مهمترین وظایف پشتیبان سئو یک سایت، بهینه‌سازی کد‌های آن است.


پیاده‌سازی گواهی امنیتی


یکی از نگرانی‌های کاربران هنگام مراجعه به وب سایت‌های اینترنتی آلوده‌شدن دستگاهشان به انواع ویروس‌ها است، به همین جهت گوگل به سایت‌هایی که حاوی بد‌افزار‌های مختلف نمی باشند ‌یک گواهی امنیتی اعطا کرده است وآن گواهی امنیتی باعث می‌شود سایت رتبه بالاتری در موتور‌های جست و جو کسب کند، با توجه به موارد ذکر شده، یکی دیگر از خدمات پشتیبانی سئو فنی، گام برداشتن در جهت اصلاح سایت برای گرفتن گواهی امنیتی است.

قسمت دوم: سئو داخلی سایت


پشتیبان‌های سئو سایت به ارائه خدماتی در جهت بهبود عناصر داخلی سایت می‌پردازند، که این خدمات در ادامه ذکر می‌شوند.

SEO-ON-PAGE

بهینه‌سازی محتوای سایت


محتوای متنی سایت اهمیت بسیار زیادی در افزایش رتبه سایت در موتور‌های جستجو دارد، در واقع باید محتوای یک سایت از نظر گوگل و کاربران، یک محتوای دارای ارزش تلقی شود، که گوگل این ارزشمندی را با توجه به معیار‌های متنوعی مثل زمان حضور کاربران در هر صفحه از سایت می‌سنجد، به همین جهت پشتیبان‌های سئوی داخلی سایت باید بتوانند با آگاهی از الگوریتم و معیار‌های گوگل اقدام به خدمت‌رسانی در زمینه بهینه‌سازی محتوای سایت‌ها بنمایند.


بهینه‌سازی عنوان صفحه و متا دیسکریپشن


یکی دیگر از وظایف پشتیبان‌های سئو داخلی، ارائه و بهینه‌سازی عنوان صفحه و متا دیسکریپشن است، این دو عامل به دو دلیل در سئو با اهمیت هستند، دلیل اول این است که هردو به گوگل کمک می‌کنند تا درک بهتری از محتوای سایت داشته باشد؛ و پشتیبان‌های سئو داخلی، با استفاده از کلمات کلیدی بیشتر در این قسمت، به بالا بردن رتبه سایت کمک می‌کنند، دلیل دوم این است که عنوان صفحه و متا دیسکریپشن در صفحه نتایج جستجو به کاربران نمایش داده می‌شود و با توجه به اینکه با سایر نتایج جستجو دارای تفاوت می‌شوند باعث می‌شود کاربران بیشتری به این سایت مراجعه کنند که به افزایش رتبه سایت کمک خواهد کرد.

قسمت سوم: سئو خارجی سایت

off page seo

بک لینک‌ها


هرچه یک وب سایت دارای بک لینک بیشتری باشد، مثل این می‌ماند که آن وب سایت افراد بیشتری را تأیید کرده باشد و موجب کسب رتبه بالاتر برای سایت می‌شود، به همین جهت یکی دیگر از جنبه‌های فعالیت پشتیبان سئوی سایت تمرکز بر بک لینک‌ها می‌باشد.


فعالیت در شبکه‌های اجتماعی


در واقع فعالیت در شبکه اجتماعی باعث می‌شود کاربران بیشتری از وجود یک سایت اطلاع داشته باشند و بیشتر به این سایت مراجعه کنند که به صورت غیر مستقیم باعث افزایش رتبه سایت در موتور‌های جستجو می شود، پس با توجه به اهمیت فعالیت در شبکه اجتماعی، این گزینه هم به یکی دیگر از زمینه‌های فعالیت پشتیبان‌های سئو تبدیل شده است.

2 پاسخ به “5 نکته مهم سئو در 2021”

  1. ناشناس گفت:

    سلام

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

روابط عمومی 22 خرداد 1400


whatsapp

برای طراحی سایت نیاز به کمک دارید؟

closewhatsapp
onewhatsapp

سلام خوش آمدید!
برای ارائه خدمات بهتر در زمینه طراحی سایت و سئو مشاوران ما در واتس اپ در خدمت شما هستند.

فهرست